Gå til innhold

Ny venn som blir nær venn for fort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har en venninne jeg har kjent nå i litt over ett år. Men hun oppfører seg som om vi har kjent hverandre i mange år og har til og med proklamert seg selv som min forlover hvis jeg gifter meg med kjæresten min. Hun skryter veldig mye av meg og er nesten litt for hyggelig, samtidig avbryter hun meg veldig ofte hvis jeg forteller om noe ved å si hva jeg burde føle om noe og hva jeg ikke burde føle og putter ord i munnen på meg og signaliserer ofte når vi er med andre at hun kjenner meg så utrolig godt "se jeg kjenner henne sååå godt og jeg vet så mye om hva hun liker og tenker om ting" og så stemmer det ofte ikke. hvis jeg "klikker" godt med andre venner eller nye bekjente opplever jeg ofte å få noen rare blikk fra henne, litt sånn "bitchy" blikk, er ikke sikker på om hun er klar over det selv.  Hun trenger ofte å snakke om vanskelige ting, og det er jo slikt venninner gjør, men det handler mer og mer om henne når vi er sammen og det begynner å bli liten plass til meg. Jeg har kunnet snakke med henne om ting, men jeg utleverer ikke alt om meg selv med en gang, vi har jo ikke kjent hverandre så lenge. Men jeg har fått hele hennes livshistorie på veldig kort tid, det er jo veldig hyggelig at noen gir meg så mye tillit, samtidig som jeg lurer på om det kanskje er litt for tidlig, eller er det bare jeg som er rar på det?

Hva tenker dere andre om dette? 

Anonymkode: cf7b9...153

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

I mine ører så klinger dette som at hun kanskje ikke har så mange andre venninner og at hun derfor er veldig glad i deg? Det er ingenting galt med å anse noen som sin beste venn selv om man "bare" har kjent hverandre i et år. 

Høres ut som at dere kanskje er litt for forskjellige. Noen tar større plass enn andre uten at de oppfatter det selv. Jeg tror det handler mer om å godta henne for den hun er i akkurat dette tilfellet. Men, det er ingen som tvinger deg til å anse henne som din beste venninne! 

Om du føler hun tar veldig stor plass, så hadde jeg tatt det opp med henne, om jeg var deg. Det kan hende det er helt ubevisst fra hennes side. 

Endret av Lacuna
skrivefeil
  • Liker 2
Skrevet

Er dere 13-14 år?

Anonymkode: 0a798...279

Skrevet

Hun er vel enten en narssisist som tar kontroll over deg, eller bare en god litt ensom person som er blitt veldig glad i deg.

Det blir gjerne litt sånn for oss gutta når vi høvler over ei berte eller to. De blir stormforelska og vil ha ha ha. Ikke alltid så lett når man ikke kan gi det samme i retur. Det er lov å trekke grenser vet du. 

Skrevet

Vennskap og kjæresteri er visst snart like komplisert🤣Det var lett å slå opp med eksene mine, men ikke med en kontrollerende veninne som var noe lignende som den beskrevet i HI.

Anonymkode: 45173...1bc

Skrevet
Realverdien skrev (1 time siden):

Det blir gjerne litt sånn for oss gutta når vi høvler over ei berte eller to. De blir stormforelska og vil ha ha ha. Ikke alltid så lett når man ikke kan gi det samme i retur. Det er lov å trekke grenser vet du. 

Høvler over, er du 14 ? ingen erfaren mann har behov for å uttale seg på den måten. 

TS: Hun setter nok bare veldig pris på deg, men om du ikke gjør det samme burde hun kanskje finne en ny venninne, hvis du synes det blir for mye. Man skal jo kunne dele både godt og vondt. Det virker bare som at hun føler seg nær deg, det er et kompliment til deg, men om det blir for mye, så ta en prat med henne. 

Anonymkode: 1cefd...6bd

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Høvler over, er du 14 ? ingen erfaren mann har behov for å uttale seg på den måten. 

TS: Hun setter nok bare veldig pris på deg, men om du ikke gjør det samme burde hun kanskje finne en ny venninne, hvis du synes det blir for mye. Man skal jo kunne dele både godt og vondt. Det virker bare som at hun føler seg nær deg, det er et kompliment til deg, men om det blir for mye, så ta en prat med henne. 

Gi noen eksempler på hva man skriver på et forum da.

Skrevet
Realverdien skrev (3 minutter siden):

Gi noen eksempler på hva man skriver på et forum da.

Blir jo avsporing og sikkert slettet men ok her er svar: Skaff deg ekte erfaring, så lærer du;)

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Blir jo avsporing og sikkert slettet men ok her er svar: Skaff deg ekte erfaring, så lærer du;)

Jeg har god erfaring jeg. Merker meg at du ikke klarte levere en eneste frase som egner seg. 🤣🤣

Skrevet

Søker du virkelig råd på KG?😅

Anonymkode: d62cc...0f7

Skrevet
Realverdien skrev (Akkurat nå):

Jeg har god erfaring jeg. Merker meg at du ikke klarte levere en eneste frase som egner seg. 🤣🤣

Visste at denne kom, fortsett å fortelle deg selv om erfaringen din du. Hvorfor skulle jeg gi deg en frase, du forstår jo ingenting, du må lære, av ekte erfaring, ikke fantasi.. 

Jeg forstår at du ikke forstår, det er dessverre ingenting jeg kan gjøre for deg. Men la meg si dette, din uerfarenhet og manglende evne til å forstå de enkle ting, er veldig gjennomskuelig av dine ytringer. Så jeg vet jeg ikke kan si eller gjøre noe for å egentlig hjelpe deg. Enten forstår man, eller ikke. Man er født slik man er født, med evner til å oppfatte og forstå eller manglende evner. 

• Liker 1
Skrevet

Spørs jo litt om hvordan du har vært mot henne, om du har "spilt med" når hun gir inntrykk av at dere har vært bestevenner for livet omtrent. Eller snakket tilsvarende om henne til andre. Kanskje bør du sette tydeligere grenser for henne. Men hun kan bli sur, eller ikke respektere grensene, i verste fall kuttet deg ut. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Visste at denne kom, fortsett å fortelle deg selv om erfaringen din du. Hvorfor skulle jeg gi deg en frase, du forstår jo ingenting, du må lære, av ekte erfaring, ikke fantasi.. 

Jeg forstår at du ikke forstår, det er dessverre ingenting jeg kan gjøre for deg. Men la meg si dette, din uerfarenhet og manglende evne til å forstå de enkle ting, er veldig gjennomskuelig av dine ytringer. Så jeg vet jeg ikke kan si eller gjøre noe for å egentlig hjelpe deg. Enten forstår man, eller ikke. Man er født slik man er født, med evner til å oppfatte og forstå eller manglende evner. 

Uff da. Her var det mye rant. Jeg aner en seksuelt avvist person bak den anonyme brukeren?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...