AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #1 Skrevet 12. september 2021 Nå har jeg nettopp gått over til AAP etter 12 mnd sykemelding, og jeg har så mye skyldfølelse. Føler jer utnytter statens penger. Jeg er svært deprimert, og klarer ikke å gjøre noe som helst. Er det flere som har følt det slik? Og følt at legen/psykolog ikke tror helt på at du er så syk? (Ikke at de har sagt det, men angsten min føler at de tenker sånn) Anonymkode: 2846b...1ba
Grubbyftw Skrevet 12. september 2021 #2 Skrevet 12. september 2021 (endret) Når eg gikk på aap og etterhvert måtte gå på uføre pga eg ikke klarte å bli frisk nok fort nok så følte eg skyldfølelse i åresvis, ville ikke foreksempel ta honnør bilett på buss som eg kunne ta når eg var ufør pga eg følte eg snylta så eg betalte fullt lenge. Idag jobber eg 2 dager i uken som ekstrahjelp på gravplasser føler meg bedre når eg kan jobbe. Evt gå opp flere dager en 2 til 3-4-5 er målet. Men har lært at eg ikke trenger å føle skam hele tiden..kanskje til og med kunne date etterhvert igjen uten å tenke at eg ikke kan date pga eg ikke jobber fullt. Så sykt masse tanker som kommer som er feil pga en ikke jobber fullt eller går på aap eller er ufør. Endret 12. september 2021 av Grubbyftw 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #3 Skrevet 12. september 2021 Dette synes jeg er trist lesning. Det er ikke skamfull å være syk. Eller det burde virkelig ikke være slik. Håper du klarer å se forbi dette og innse at du er verdifull selv om du nå trenger litt hjelp 😊 Anonymkode: 1d6a8...8b3 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #4 Skrevet 12. september 2021 Har hatt det som deg og jeg ble faktisk ikke bedre før jeg klarte å legge den dårlige samvittigheten til side. Jeg har ikke opplevd å ikke bli tatt på alvor av lege og psykolog. Synes du skal fortelle om disse tankene dine til behandleren din. Fokuser på deg selv og på at du skal få det bra. Du skal ha et godt liv. Klem til deg! Anonymkode: 4a5a4...369
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #5 Skrevet 12. september 2021 Hei TS, Her er det lurt å skille mellom hva du føler og hva som er faktum. Faktum er at du er syk og trenger tid til å ta vare på deg selv. Så prøv å utfordre de tankene. For det er det det er, tanker. Ikke følelser. Og antageligvis er de tankene en del av depresjonen din. Anonymkode: 1e4c3...d71
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #6 Skrevet 13. september 2021 Jeg er på AAP for andre gang. Skjønner veldig godt hva du mener. Jeg er superskuffa over meg selv som hadde "alt" og ikke greier å holde på det. Jobba fulltid i drømmejobben og så kom den forbanna dårlige psyken igjen og ødla alt. Nå er jeg på nippet til å gi opp jobbing, og prøver å innfinne meg med at det rett å slett er enkelte ting jeg ikke kan kontrollere. Man må tenke slik: at hadde man kunnet tatt seg sammen - så hadde man gjort det for lenge siden. Anonymkode: 5fc07...776
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #7 Skrevet 13. september 2021 Får man AAP så er det en grunn for det. Prøv å bli frisk i stede ❤️ Anonymkode: 0cbf5...105
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #8 Skrevet 13. september 2021 Skjønner jeg godt. Late snyltere Anonymkode: bef1d...109
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #9 Skrevet 13. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skjønner jeg godt. Late snyltere Anonymkode: bef1d...109 Dust 🤦♀️ Anonymkode: 0cbf5...105 4
Lea Skrevet 13. september 2021 #10 Skrevet 13. september 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Skjønner jeg godt. Late snyltere Anonymkode: bef1d...109 Hæ?
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #11 Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Skjønner jeg godt. Late snyltere Anonymkode: bef1d...109 Håper du får oppleve kronisk sykdom, det hadde vært karma. Jeg er selv deltidsufør og har masse smerter i kroppen. Det har jeg hatt i over 15 år. Jeg har ikke klart å jobbe så mye, og har også måttet si nei til det meste av sosiale greier. Ettersom årene går, slutter folk å ta kontakt, fordi de vet du sier nei. Så da sitter jeg her da, alene, uten mann og barn, og nesten uten venner. Alene, dag ut og dag inn. Tror du det er så gøy å være ufør?? Anonymkode: 01ee6...6ac 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå