AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #1 Del Skrevet 12. september 2021 Jeg kom i en diskusjon ang narkomane. Denne personen mener at narkomane kan bli helt rusfrie. Og jeg mener at de ikke kan det. De kan leve rusfritt en stund, helt til det kommer noen humper i veien, eller at de kommer opp i en situasjon der de blir fristet. Avhengigheten må de leve med og kjempe imot hver eneste dag resten av sitt liv. Så jeg tenker og har erfart at hvis de ikke er villige til å leve totalt isolert for resten av livet så havner de tilbake. Kanskje ikke i morgen, kanskje ikke om 10 år, men en eller annen gang så skjer det, uansett hvor flott livet er, om de har en nydelig parner og elskverdige barn, god økonomi og et rikt liv, for INGENTING gir dem sterkere kjærlighet og glede enn det rusen gjør. Jeg mener: en gang narkoman, alltid narkoman. Det et en kronisk tilstand man til dels kan balansere til en viss grad, en stund. Hva tenker dere? Har noen hørt om noen som f.eks sluttet med narkotika som 30 åring og forble fullstendig rusfri ut livet sitt? Til de døde av alderdom ? Anonymkode: 72ee4...013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #2 Del Skrevet 12. september 2021 Spør du bare om narkomane eller også om alkoholikere? Anonymkode: cbf00...2a2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #3 Del Skrevet 12. september 2021 Nei har man slutta så har man slutta. Man er da ikke en røyker eller snuser 3år etter man har slutta å røyke også vel? Anonymkode: a951f...79b 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #4 Del Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Spør du bare om narkomane eller også om alkoholikere? Anonymkode: cbf00...2a2 Bare narkomane. Anonymkode: 72ee4...013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #5 Del Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei har man slutta så har man slutta. Man er da ikke en røyker eller snuser 3år etter man har slutta å røyke også vel? Anonymkode: a951f...79b Jo, fordi man er ikke avhengig lenger. Avhengigheten til en rusmissbruker blir ikke borte. Anonymkode: 72ee4...013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #6 Del Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei har man slutta så har man slutta. Man er da ikke en røyker eller snuser 3år etter man har slutta å røyke også vel? Anonymkode: a951f...79b Enig med deg, men min kompis som er en ex-alkis påstår at han ikke er ex-alkis selv om han ikke har drukket på 14 år Anonymkode: cbf00...2a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #7 Del Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): ar noen hørt om noen som f.eks sluttet med narkotika som 30 åring og forble fullstendig rusfri ut livet sitt? Til de døde av alderdom ? Anonymkode: 72ee4...013 Det er mange det som slutter med rus for godt i det de skaffet seg barn og familie. Anonymkode: a951f...79b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #8 Del Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er mange det som slutter med rus for godt i det de skaffet seg barn og familie. Anonymkode: a951f...79b Hvordan vet du at det er for godt ? Anonymkode: 72ee4...013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
got2go Skrevet 12. september 2021 #9 Del Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg kom i en diskusjon ang narkomane. Denne personen mener at narkomane kan bli helt rusfrie. Og jeg mener at de ikke kan det. De kan leve rusfritt en stund, helt til det kommer noen humper i veien, eller at de kommer opp i en situasjon der de blir fristet. Avhengigheten må de leve med og kjempe imot hver eneste dag resten av sitt liv. Så jeg tenker og har erfart at hvis de ikke er villige til å leve totalt isolert for resten av livet så havner de tilbake. Kanskje ikke i morgen, kanskje ikke om 10 år, men en eller annen gang så skjer det, uansett hvor flott livet er, om de har en nydelig parner og elskverdige barn, god økonomi og et rikt liv, for INGENTING gir dem sterkere kjærlighet og glede enn det rusen gjør. Jeg mener: en gang narkoman, alltid narkoman. Det et en kronisk tilstand man til dels kan balansere til en viss grad, en stund. Hva tenker dere? Har noen hørt om noen som f.eks sluttet med narkotika som 30 åring og forble fullstendig rusfri ut livet sitt? Til de døde av alderdom ? Anonymkode: 72ee4...013 Ja, ooptil flere faktisk. Men det snakkes jo aldri om solskinnshistiriene. Jeg er helt imot at en person skal settes i bås resten av sitt liv for en epoke som har skjedd i en viss tidsalder. Jeg er også imot ordtaket "En gang utro, alltid utro" fordi jeg vet at det ikke stemmer. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #10 Del Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Enig med deg, men min kompis som er en ex-alkis påstår at han ikke er ex-alkis selv om han ikke har drukket på 14 år Anonymkode: cbf00...2a2 Jeg syns man fortsatt er alkis om man ikke klarer å ta seg en øl uten å havne utpå igjen. Så hvis han ikke har rørt alkohol på 14 år fordi han da havner tilbake, så er han forsatt en alkoholiker. En tørrlagt alkoholiker med andre ord. Anonymkode: 72ee4...013 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #11 Del Skrevet 12. september 2021 got2go skrev (Akkurat nå): Ja, ooptil flere faktisk. Men det snakkes jo aldri om solskinnshistiriene. Jeg er helt imot at en person skal settes i bås resten av sitt liv for en epoke som har skjedd i en viss tidsalder. Jeg er også imot ordtaket "En gang utro, alltid utro" fordi jeg vet at det ikke stemmer. Du kan ikke sammenligne russmissbruk med utroskap da. Anonymkode: 72ee4...013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #12 Del Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg syns man fortsatt er alkis om man ikke klarer å ta seg en øl uten å havne utpå igjen. Så hvis han ikke har rørt alkohol på 14 år fordi han da havner tilbake, så er han forsatt en alkoholiker. En tørrlagt alkoholiker med andre ord. Anonymkode: 72ee4...013 Nei, han drikker ikke fordi han ikke har lyst. Han vet ikke om han «havner» siden han ikke har rørt alkohol siden den dagen han sluttet. Anonymkode: cbf00...2a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #13 Del Skrevet 12. september 2021 Jeg tenker at du fremstår som litt dum og vil råde deg til å ikke uttrykke disse meningene offentlig. Anonymkode: d88fb...278 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
got2go Skrevet 12. september 2021 #14 Del Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du kan ikke sammenligne russmissbruk med utroskap da. Anonymkode: 72ee4...013 Gjør jo heller ikke det, jeg trakk det frem som et annet eksempel på det å bli satt i bås resten av livet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Warrior Skrevet 12. september 2021 #15 Del Skrevet 12. september 2021 Nei. Ikke riktig. Mange klarer å holde seg unna narkotika for alltid etter de er blitt rusfri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #16 Del Skrevet 12. september 2021 got2go skrev (2 minutter siden): Ja, ooptil flere faktisk. Men det snakkes jo aldri om solskinnshistiriene. Jeg er helt imot at en person skal settes i bås resten av sitt liv for en epoke som har skjedd i en viss tidsalder. Jeg er også imot ordtaket "En gang utro, alltid utro" fordi jeg vet at det ikke stemmer. Apropos det andre ordtaket kan jeg si: Man blir kanskje ikke utro igjen, men sjansen er mye større hvis du allerede har gjort det en gang Anonymkode: cbf00...2a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #17 Del Skrevet 12. september 2021 got2go skrev (Akkurat nå): Gjør jo heller ikke det, jeg trakk det frem som et annet eksempel på det å bli satt i bås resten av livet. Man blir jo ikke satt i bås for utroskap resten av livet. Ofte har det en eller annen grunn. At man f.eks ikke får noe sex av partneren men fortsatt elsker h*n. Anonymkode: 72ee4...013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #18 Del Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du kan ikke sammenligne russmissbruk med utroskap da. Anonymkode: 72ee4...013 Men hvorfor er du så opptatt av at man for alltid blir en rusmisbruker? Jeg vet i hvertfall at mange av de som er så oppegående at de får seg kjæreste og barn slutter med rus for godt og har ikke rørt det på årevis. Ingenting gjør en så sterk som kjærligheten til ens eget barn ❤️ Anonymkode: a951f...79b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest På druen Skrevet 12. september 2021 #19 Del Skrevet 12. september 2021 Man kan røyke litt uten å være narkoman. Jeg er alkoholiker,røyker litt og sniffer innimellom, men synes narkotika er uinteressant. Alkohol er min greie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #20 Del Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tenker at du fremstår som litt dum og vil råde deg til å ikke uttrykke disse meningene offentlig. Anonymkode: d88fb...278 Nei, jeg har sett så mye av dette og mye død pga det at jeg føler jeg har grunn til å ytre det. Det kommer ikke ut av det blå. Anonymkode: 72ee4...013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå