Warum Skrevet 12. september 2021 #1 Skrevet 12. september 2021 Trenger hjelp til å finne en fin farge til veggene i stuen. Skal etter hvert selge, og trenger en liten ansiktsløft. Er et relativt mørkt rom egentlig. Ønsker gjerne en litt frisk og glad farge, men den må også være allment akseptert, siden vi tross alt tenker på salg. Har tenkt litt på green harmony fra jotun. Ellers har jeg sett for meg både gul, blå og andre grønnfarger. Noen som har noen konkrete tips til en som ikke forstår seg på interiør?
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #2 Skrevet 12. september 2021 Det kommer litt an på møbler og hvor mye naturlig lys det er i rommet. Men det er alltids "tryggere" å gå for lyse og relativt nøytrale farger når du skal selge. Anonymkode: 65bc8...6f8 3
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #3 Skrevet 12. september 2021 Tror jeg hadde lagt meg på noe ganske lyst og nøytralt. Ikke alle som har hengt seg på fargebølgen enda, og når rommet i utgangspunktet er mørkt, er det nok best. Det kommerbogså an på stilen pø huset og rommene ellers. Grå-, grønn- og blåtoner tror jeg er innafor. Rosa- og jordtoner tror jeg blir for spesielt for mange. Anonymkode: 4f98a...898 2
Energi-jenta Skrevet 12. september 2021 #4 Skrevet 12. september 2021 Vi har grønnfargen Laurbær i stua, synes den er veldig fin 2
Warum Skrevet 12. september 2021 Forfatter #5 Skrevet 12. september 2021 Personlig liker jeg lyse glade pastellfarger. Men det er viktig at det ser fint ut for alle på visning. Det er gamle mørke tremøbler og brun sofa. Relativt mørkt gulv (men det gidder vi ikke skifte). Nå når høsten kommer, merker jeg at det er et ganske mørkt rom egentlig. Veggene nå er hvite, og trenger å males uansett. Og jeg har lyst på farge. Gjerne konkrete fargetips😊
Warum Skrevet 12. september 2021 Forfatter #6 Skrevet 12. september 2021 Energi-jenta skrev (3 minutter siden): Vi har grønnfargen Laurbær i stua, synes den er veldig fin Den så fin ut! Blir den litt mørk muligens? Har dere mye vinduer?
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #7 Skrevet 12. september 2021 Jeg liker dus rosa. Altså så lys at man tenker det er ganske nøytralt. Har god erfaring med Farrow & Ball: https://www.farrow-ball.com/pink-paint Anonymkode: 65bc8...6f8 1
Warum Skrevet 12. september 2021 Forfatter #8 Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg liker dus rosa. Altså så lys at man tenker det er ganske nøytralt. Har god erfaring med Farrow & Ball: https://www.farrow-ball.com/pink-paint Anonymkode: 65bc8...6f8 Tusen takk! Har en liknende på jenterommet og det ble veldig flott! Men ønsker er sterkere farge i stuen tror jeg. Er så lei av hvite vegger, og nå er de blitt slitte/stygge også..
Kenelz Skrevet 12. september 2021 #9 Skrevet 12. september 2021 Hadde faktisk bare malt det i hvitt selv om *du* er lei av den fargen. Grunn: Det er nøytralt, får rommet til å se større ut og er enkel. Lett for kunden å forestille hvordan man vil ha stuen om han kjøper huset. Stilrent og ser attraktivt ut på bilder.
Warum Skrevet 13. september 2021 Forfatter #10 Skrevet 13. september 2021 Kenelz skrev (16 timer siden): Hadde faktisk bare malt det i hvitt selv om *du* er lei av den fargen. Grunn: Det er nøytralt, får rommet til å se større ut og er enkel. Lett for kunden å forestille hvordan man vil ha stuen om han kjøper huset. Stilrent og ser attraktivt ut på bilder. Takk for svar:) Ja ser jo fint ut med hvitt også, men syns egentlig det gir mer romfølelse med farge. Pluss at hvitt er jo veldig umoderne nå.. 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #11 Skrevet 13. september 2021 Ville gått for 1 vegg med Laubær, og resten Hvit Te. Anonymkode: 7c8e4...46b
tangent Skrevet 13. september 2021 #12 Skrevet 13. september 2021 Vi hadde tender green på stua før. Nå har vi flytta men vurderer å bruke den igjen neste gang vi maler.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #13 Skrevet 13. september 2021 exhale er min favoritt Anonymkode: bc251...1ee 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #14 Skrevet 13. september 2021 Space fra Jotun er en veldig nøytral og fin farge, lys gråbeige. Anonymkode: b19da...8ec 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #15 Skrevet 14. september 2021 Enten ville jeg gått for hvitt i en eller annen form, eller hvitt med en kontrastvegg i feks Laurbær. Nok til at det gir litt mer liv, men ikke så mye at folk ikke klarer å se for seg selv bo der hvis kontrastveggen er en farge de ikke liker. Anonymkode: 836ea...970
Warum Skrevet 14. september 2021 Forfatter #16 Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Enten ville jeg gått for hvitt i en eller annen form, eller hvitt med en kontrastvegg i feks Laurbær. Nok til at det gir litt mer liv, men ikke så mye at folk ikke klarer å se for seg selv bo der hvis kontrastveggen er en farge de ikke liker. Anonymkode: 836ea...970 Takk for svar! Men kontrastvegg er jo veldig umoderne, så tenkte det er dumt før et salg. (Pluss at jeg ikke er så fan av kontrastvegg i utgangspunktet..) 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #17 Skrevet 14. september 2021 Har et søsken som malte den mørke stua si nylig i pale linden. Var skeptisk til fargen, men ble veldig fint og passer godt mot mørke gulv/brune møbler. Ville holdt meg innenfor grønn eller blå-toner. Gul- og rødtoner som trender nå er fort å trø galt med og er vanskelig å matche med det man har av interiør. Googlet hvit te og syntes denne var veldig fin som et nøytralt alternativ til hvit. Anonymkode: 82e87...e6e
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #18 Skrevet 14. september 2021 Kalk eller washed linnen, nøytrale og greie farver👍🏻 Anonymkode: 371f3...2f8
gohege Skrevet 15. september 2021 #19 Skrevet 15. september 2021 Sjekk ut nye fargekartet til jotun, de har noen fine farger der nå som jeg tror kan passe til det du ser for deg. Med mindre du tenker i banene knallturkis eller solsikkegul tror jeg at dere skal få solgt etterhvert 😄 det er jo dere som bor der inntil videre, så det viktigste er at dere trives der. Eller vil jeg tenke i gjennom om gulvfargen er utpreget varm eller kald da dette kan påvirke hvordan fargen ter seg i rommet. Det samme gjelder lysforhold og farger på lister og tak. https://www.jotun.com/no/no/decorative/interior/colours/colourcards/jotun-colour-collection-2022 1
Energi-jenta Skrevet 17. september 2021 #20 Skrevet 17. september 2021 On 9/12/2021 at 10:34 PM, Warum said: Den så fin ut! Blir den litt mørk muligens? Har dere mye vinduer? Vi har mye vinduer i stua ja, men synes ikke den er mørk. Vi malte først soverommet med den fargen så synes jeg den var så flott at jeg også ville ha den i stua
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå