Gå til innhold

Kan ikke bli med på sommeravslutning med jobben

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk akkurat melding om at jeg har vært i nærkontakt med noen som har slått positivt på corona, og dermed må jeg testes. Jeg er student, og har ikke råd til å ta hurtig test på volvat eller aleris. Jeg har på en måte akkurat fått jobben, og er utrolig kjipt å sende en sånn melding da det er så kort tid til avslutning, og så dårlig tid til å planlegge for sjefen. Er dette noe jeg kan få konsekvens for? 

Anonymkode: 4a20c...5b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ja, men moralskt rett er det ikke. Går nok bra 🙂

Anonymkode: 13f00...081

Skrevet

Konsekvens for hva da tenker du..? Å følge loven?

Skrevet

Om du bestiller hurtigtest nå, til i morgen, så får du jo svar på en time og kan være med likevel.. tror jeg?!? Uansett tenker jeg kollegaene dine bare er glad du holder deg unna, så bare informer sjefen din så går det nok helt fint.

Anonymkode: 3227b...5dd

• Liker 5
Skrevet

Dersom du er vaksinert er det ikke karantene eller testing. Er du ikke det blir du selvsagt hjemme. 

Skrevet

Er ikke sommeravslutning noe man vanligvis har i starten av sommeren? 

Og hvorfor må sjefen legge om planene fordi du ikke kan være med? Hvorfor skulle det fått noen konsekvenser for deg?

*Forvirra 🤔

Anonymkode: cfa7d...2d5

• Liker 2
Skrevet
Glitnir skrev (3 minutter siden):

Dersom du er vaksinert er det ikke karantene eller testing. Er du ikke det blir du selvsagt hjemme. 

Om du har vært i kontakt med en smittet skal du testes og er i karantene frem til neg test! Dette gjelder også om du er vaksinert 

Anonymkode: efd90...b97

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner ikke hva det er sjefen skal planlegge, sjefen trenger ikke å gjøre noe. Det er bare du som ikke burde møte opp. Eller mener du at de skal flytte sommeravslutningen for deg?

Anonymkode: 29fab...7b3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Om du har vært i kontakt med en smittet skal du testes og er i karantene frem til neg test! Dette gjelder også om du er vaksinert 

Anonymkode: efd90...b97

Nei. https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/testing-og-oppfolging-av-smittede/hjemmekarantene-og-hjemmeisolering-i-forbindelse-med-covid-19/

Sitat:

Unntak fra smittekarantene

• Personer som er fullvaksinerte mot covid-19 eller har gjennomgått covid-19 siste 12 måneder, er unntatt smittekarantene etter nærkontakt.
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Kan ja, men moralskt rett er det ikke. Går nok bra 🙂

Anonymkode: 13f00...081

Neida, det gikk helt fint. Jeg bor på et sted hvor det er høy smitte, og jeg ble uasnett anbefalt å være hjemme av sjefen. Så det gikk helt fint 😊 er forresten ikke fullvaksinert enda, og har heller ikke hatt covid. Er spent på hva jeg før først. 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg skjønner ikke hva det er sjefen skal planlegge, sjefen trenger ikke å gjøre noe. Det er bare du som ikke burde møte opp. Eller mener du at de skal flytte sommeravslutningen for deg?

Anonymkode: 29fab...7b3

Nei, jeg mener selvsagt ikke at han skal flytte avslutningen. Han hadde planlagt å ta oss med ut av byen på hotell, og dermed har han planlagt hvem som skal sove med hvem. Jeg ble satt på rom med en venninne, men på grunn av at jeg er i den situasjonen jeg er i, så må han gjøre om på rommene. Dette var blant annet hva jeg mente med at han skulle planlegge. Skjønner at det var vanskelig å skjønne ettersom jeg ikke skrev dette i innlegget 

Skrevet

Hei, til neste gang så kan du som student ofte få gratis selvtest på studiestedet ditt. Det er samme som hurtigtestene. Du kan også kjøpe de samme selvtestene på apoteker, Normal, Sunkost og sikkert flere steder :) De koster maks 100kr for 1 test så mye billigere enn å ta det på aleris eller liknende.

Anonymkode: 35e27...591

Skrevet

Er du fullvaksinert er du ikke i karantene eller må teste deg. 

Anonymkode: 5944e...1d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...