Gå til innhold

Kan ikke bli med på sommeravslutning med jobben

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk akkurat melding om at jeg har vært i nærkontakt med noen som har slått positivt på corona, og dermed må jeg testes. Jeg er student, og har ikke råd til å ta hurtig test på volvat eller aleris. Jeg har på en måte akkurat fått jobben, og er utrolig kjipt å sende en sånn melding da det er så kort tid til avslutning, og så dårlig tid til å planlegge for sjefen. Er dette noe jeg kan få konsekvens for? 

Anonymkode: 4a20c...5b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ja, men moralskt rett er det ikke. Går nok bra 🙂

Anonymkode: 13f00...081

Skrevet

Konsekvens for hva da tenker du..? Å følge loven?

Skrevet

Om du bestiller hurtigtest nå, til i morgen, så får du jo svar på en time og kan være med likevel.. tror jeg?!? Uansett tenker jeg kollegaene dine bare er glad du holder deg unna, så bare informer sjefen din så går det nok helt fint.

Anonymkode: 3227b...5dd

• Liker 5
Skrevet

Dersom du er vaksinert er det ikke karantene eller testing. Er du ikke det blir du selvsagt hjemme. 

Skrevet

Er ikke sommeravslutning noe man vanligvis har i starten av sommeren? 

Og hvorfor må sjefen legge om planene fordi du ikke kan være med? Hvorfor skulle det fått noen konsekvenser for deg?

*Forvirra 🤔

Anonymkode: cfa7d...2d5

• Liker 2
Skrevet
Glitnir skrev (3 minutter siden):

Dersom du er vaksinert er det ikke karantene eller testing. Er du ikke det blir du selvsagt hjemme. 

Om du har vært i kontakt med en smittet skal du testes og er i karantene frem til neg test! Dette gjelder også om du er vaksinert 

Anonymkode: efd90...b97

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner ikke hva det er sjefen skal planlegge, sjefen trenger ikke å gjøre noe. Det er bare du som ikke burde møte opp. Eller mener du at de skal flytte sommeravslutningen for deg?

Anonymkode: 29fab...7b3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):