Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sønn på 1,5 år. Og har nå fått enda en baby. Min 1,5 åring har aldri ammet, men nå når jeg ammer min nyfødte vil han som aldri har vilt ha pupp ha pupp.. hva skal jeg gjøre??? Han er så sjalu og vil ha pupp han også. 

Anonymkode: 4017f...7e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da tilbyr du. Han vil jo bare prøve? Ser at babyen får, hvorfor skal ikke han, liksom. 

Anonymkode: 9540a...1ce

Skrevet

Prøv..? Finner myyyye om co-feeding på nett:-) 

Anonymkode: 70683...bf4

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg har en sønn på 1,5 år. Og har nå fått enda en baby. Min 1,5 åring har aldri ammet, men nå når jeg ammer min nyfødte vil han som aldri har vilt ha pupp ha pupp.. hva skal jeg gjøre??? Han er så sjalu og vil ha pupp han også. 

Anonymkode: 4017f...7e2

Du trenger ikke å prøve hvis ikke du er komfortabel med det. Det er jo bare å prate med barnet ditt og si nei hvis du ikke vil. 

Jeg hadde ikke vært aktuelt for meg, men det er jo selvfølgelig bare å tilby om du vil amme begge :)

Anonymkode: 5af43...c67

• Liker 4
Skrevet

Her må du gjøre det du selv er mest komfortabel med. Det er ingenting i veien med å tilby brystet til det eldste barnet selv om det ikke har diet på lenge. Det kan være at han prøver og fatter interesse igjen og du ender opp med å kunne amme begge to samtidig, noe som har vist seg å kunne hjelpe i forhold til sjalusi. Eller så kan det hende at han prøver og ikke skjønner greia, og at det blir med prøvingen(e). Men igjen, det er ditt valg som du må ta. 🙂

Skrevet

Min var 2,5 når han fikk en lillebror, og hadde ikke ammet på 1 år. Han ville også smake så han fikk lov til det, men det ble med et par ganger hvor han klemte ut litt melk og smakte. Etter det ble vi enig om at lillebror for pupp og han får kumelk. 

Anonymkode: 75762...12a

Skrevet

Nei nei og atter nei.
Blir sikkert lynsjet her nå men skal du lage slike uvaner for den eldste? Plutselig står du i en situasjon der du har en 4-åring som ikke vil avvennes med pupp.

Anonymkode: 02b5a...7ef

• Liker 2
Skrevet

Gi eldste masse kos og nærhet, helst uten babyen. Det er sårt for eldste å se at mamma, som bare var hans mamma før, gi masse kos og nærhet til babyen. Eldste skjønner at baby må ha pupp, og at det er det bare mamma som har. Da er det helt logisk at eldste også vil ha pupp, for eldste vil også ha kos og nærhet.

Anonymkode: fbc4e...ee5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...