AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #1 Skrevet 12. september 2021 Hei, Noen her som har leid bil bil i Irland? Hvordan var det å kjøpe på motsatt side av veien? Vurderer å dra dit i høst, og ønsker helst å leie bil, for å få sett mest mulig av landet, men merker jeg er skeptisk til å kjøre på "feil" side av veien. Har leid bil før (ikke mye da, men har kjørt på små veier i utlandet før), og har hatt lappen i mange år og kjører jevnlig. Men bare litt redd for å plutselig havne i feil felt på en avkjørsel eller noe slikt. Anonymkode: 7e7f3...dbe
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #2 Skrevet 12. september 2021 Ja har gjort det. Det var litt uvant men gikk overraskende greit. Det var vanskeligst i kryss osv naturlig nok men man må bare tenke seg litt ekstra om og ikke kjøre på autopilot (altså i hjernen ikke bilens hehe). På vanlige rett-frem-veier var det null problem, eneste som var vanskelig der er at mange veier der er ganske smale og har likevel høy fartsgrense. Det har vi jo mye av i Norge også men ikke så mye i Oslo der jeg bor 😄 Husk å leie automatgir! Anonymkode: cca0b...542 1
Gjest Linny111 Skrevet 13. september 2021 #3 Skrevet 13. september 2021 Jeg bor i UK og typen min er irsk, så vi har motsatt problem når vi reiser til Europa Men kjenner mange som har kjørt bil når de er vant til motsatt side, og det går egentlig veldig greit. Man følger for det meste bare trafikken. Det er vanskeligst når det ikke er noen andre biler og man inn på en ny vei eller rundkjøring. Da er det viktig å fokusere på hvor man skal kjøre. Veiene i Irland kan være fryktelig smale og folk kjører likevel fort. Typen min er vant til dem, men jeg synes det er kjempeskummelt! Det er nesten verre enn dette med "feil side".
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #4 Skrevet 13. september 2021 20 hours ago, AnonymBruker said: Ja har gjort det. Det var litt uvant men gikk overraskende greit. Det var vanskeligst i kryss osv naturlig nok men man må bare tenke seg litt ekstra om og ikke kjøre på autopilot (altså i hjernen ikke bilens hehe). På vanlige rett-frem-veier var det null problem, eneste som var vanskelig der er at mange veier der er ganske smale og har likevel høy fartsgrense. Det har vi jo mye av i Norge også men ikke så mye i Oslo der jeg bor 😄 Husk å leie automatgir! Anonymkode: cca0b...542 Hehe ok, så bra! Jeg har kjørt rundt i Hardanger og i Nord-Norge, og er fra Vestlandet, så er i alle fall ganske greit vant med smale veier. Litt skummelt når folk kjører fort på disse veien da, men man vender seg vel til det også. Anonymkode: 7e7f3...dbe
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #5 Skrevet 13. september 2021 6 hours ago, Linny111 said: Jeg bor i UK og typen min er irsk, så vi har motsatt problem når vi reiser til Europa Men kjenner mange som har kjørt bil når de er vant til motsatt side, og det går egentlig veldig greit. Man følger for det meste bare trafikken. Det er vanskeligst når det ikke er noen andre biler og man inn på en ny vei eller rundkjøring. Da er det viktig å fokusere på hvor man skal kjøre. Veiene i Irland kan være fryktelig smale og folk kjører likevel fort. Typen min er vant til dem, men jeg synes det er kjempeskummelt! Det er nesten verre enn dette med "feil side". Hmm ok. Ja, ser den. Det er jo ganske skummelt når noen kommer fort rundt en sving, og det omtrent bare er plass til en bil. Anonymkode: 7e7f3...dbe
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #6 Skrevet 13. september 2021 Har leid bil flere ganger i UK. Litt skummelt, men rattet følger jo med til «rett side» av bilen. Vi har endt på feil side av veien et par ganger🙈 Men det var når veiene var tomme og det ikke var andre å orientere seg etter, så det gikk bra😬 Anonymkode: f62c4...1c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå