Gå til innhold

Kjenner noen som bruker hytte/fritidsbolig som fast bopel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er vel ikke lov? Bør jeg melde ifra? 

Anonymkode: 9deaf...8dd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skal du melde ifra om det? 

• Liker 5
Skrevet

Hvordan påvirker det deg eller noen andre egentlig?

• Liker 7
Skrevet

Javel. For alt du vet så har de fått tillatelse. Uansett så er det jo ikke akkurat alvorlig kriminalitet som går utover andre de driver med. 

Du skal selvsagt ikke si noe til noen. Det blir jo bare utrolig teit. 

• Liker 6
Skrevet

Hvem bryr seg. Nei, det skal du ikke. Skader ingen!

Anonymkode: 60a9c...af2

• Liker 2
Skrevet

Er ikke det lov i enkelte kommuner?

Anonymkode: 3b93f...da3

• Liker 3
Skrevet

Ser da ingen grunn til at du skal blande deg bort i det. 

Anonymkode: f51d8...b99

• Liker 2
Skrevet

Jeg kjenner også noen som bor i hytta. De har fått botillatelse fra kommunen og har alt på det rene.

Anonymkode: 332e8...2dd

• Liker 4
Skrevet

Finner kommunen du har hytta i, at du bor fast på hytta, har du et problem. Du må også ha en asdresse dit, og da finner de det ut. For ei hytte er regulert til fritidsbolig, og ikke noe anna. Vet det er flere som får et nei da de ønsker å flytte permanent på hytta.

Skrevet

Ikke stikk den stygge nesen din borti saker som ikke angår deg.

Anonymkode: ad760...476

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er ikke det lov i enkelte kommuner?

Anonymkode: 3b93f...da3

Jo. Noen kommuner har det fast, at man kan det. Andre har det slik at man kan søke om det. 

Uansett, dette er ikke noe ts har noe med. Er ikke som om de driver med noe alvorlig. 

• Liker 1
Skrevet

Skjønner ikke helt hva du vil få ut av å melde noe slikt, er du ikke så begeistret for de det gjelder eller hva går det i?

• Liker 5
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (1 minutt siden):

Skjønner ikke helt hva du vil få ut av å melde noe slikt, er du ikke så begeistret for de det gjelder eller hva går det i?

Ikke sant. Dette kan jo umulig være til (rettmessig) plage for ts. Så det går bare på misunnelse, overdrevent regelrytteri eller at hun selv vil plage dem fordi hun misliker dem. Helt tullete. 

• Liker 3
Skrevet

Finnes mange som gjør det lovlig,

Det kan handle om antall sovedøgn, altså at de har en annen bolig et annet sted som de også tilbringer tid i. 

Det kan være ordnet en midlertidig brukstillatelse

Det kan ha blitt søkt om omregistrering

Spesielt om det er en fritidsbolig og ikke en hytte, så bør du være forsiktig -mye enklere å få tillatelse fra kommunen for en fritidsbolig. Og spesielt nå etter korona har mange kommuner endret på dette. I noen kommuner er det nesten "helt åpent" nå for å gjøre hva en vil. 

Anonymkode: c9e6f...017

Skrevet

Håper at det er meg du kjenner, for jeg har omregulert hytta til privat bolig fra første dag av  😂

Anonymkode: 13306...465

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...