Egenskap Skrevet 12. september 2021 #1 Skrevet 12. september 2021 Arbeiderpartiet ikke gjør ett gått valg. Hva tror du?
Michaelhe Skrevet 12. september 2021 #2 Skrevet 12. september 2021 Jeg tror Støre blir statsminister, og sitter ut neste periode. Så er han eldre, han har kanskje lyst til å gjøre andre ting, hvem vet? Det begynte dårlig for ham. Jeg har alltid likt ham som person på TV, men han hadde til å begynne med ikke kontakt med folk på samme måte som Stoltenberg. Han snakket om problemstillinger ikke så mange brydde seg med. AP hadde ikke eierskap over noen saker overhodet. Sp motsatte seg de idiotiske reformene, SV/Venstre/MDG hadde mlljøvern og FRP hadde sin vanlige kombinasjon av motstand mot innvandring og kampanjer for Segway/Lakrispiper etc. Hva hadde egentlig AP? Stoltenberg hadde i tillegg en slags akademisk bakgrunn som statistiker som gjorde ham veldig vanskelig å debatere. Det har ikke Støre. Men Støre har ikke hatt gode rådgivere heller. Så kom Giske bråket. Nå har det lagt seg. En del talenter i Ap har forsvunnet, Marianne Martinsen, f.eks, var veldig god på økonomi. 1
Drizzt Skrevet 12. september 2021 #3 Skrevet 12. september 2021 Slik det ser ut nå tar Støre siste toget og blir endelig statsminister i en turbulent og ustabil regjering. Min prognose er at han kommer til å bli statsminister, men slite veldig for å få en stabil regjering. Ap kommer til å ha et dårlig valgresultat og han ender opp med en mindretallsregjeirng som søker støtte her og der. Dette blir ustabilt på sikt og jeg er usikker på om han klarer å holde ut hele perioden. Neste periode er det borgerlig regjering igjen. Etter denne perioden vil han nok finne seg en internasjonal stilling typ Stoltenberg. 4
Eloise12345 Skrevet 12. september 2021 #4 Skrevet 12. september 2021 Håper virkelig på at Støre blir statsminister. Blir spennende dette. 1
Imariuz Skrevet 12. september 2021 #5 Skrevet 12. september 2021 Drizzt skrev (1 time siden): Min prognose er at han kommer til å bli statsminister, men slite veldig for å få en stabil regjering. Ap kommer til å ha et dårlig valgresultat og han ender opp med en mindretallsregjeirng som søker støtte her og der. Dette blir ustabilt på sikt og jeg er usikker på om han klarer å holde ut hele perioden. Neste periode er det borgerlig regjering igjen. Etter denne perioden vil han nok finne seg en internasjonal stilling typ Stoltenberg. Kanskje han ender opp med å bytte plass med Stoltenberg, Støre blir nato-sjef og Stoltenberg blir ny AP-leder.
CAPS LOCK Skrevet 12. september 2021 #6 Skrevet 12. september 2021 Imariuz skrev (1 time siden): Kanskje han ender opp med å bytte plass med Stoltenberg, Støre blir nato-sjef og Stoltenberg blir ny AP-leder. Hvorfor skulle Stoltenberg ønske å bli ny AP-leder? 1
Gjest laPistola Skrevet 12. september 2021 #7 Skrevet 12. september 2021 CAPS LOCK skrev (1 minutt siden): Hvorfor skulle Stoltenberg ønske å bli ny AP-leder? For og være kul mot Norge 😅 ser ingen grunn for han, men tror det hadde vært fint for oss.
Realverdien Skrevet 12. september 2021 #8 Skrevet 12. september 2021 Ja. Taper de valget, og får f.eks. 19%, så må han vel gå av?
Tha_M34 Skrevet 12. september 2021 #9 Skrevet 12. september 2021 (endret) . Endret 4. mai av Tha_M34 1
kikkana Skrevet 12. september 2021 #10 Skrevet 12. september 2021 Michaelhe skrev (3 timer siden): Jeg tror Støre blir statsminister, og sitter ut neste periode. Så er han eldre, han har kanskje lyst til å gjøre andre ting, hvem vet? Det begynte dårlig for ham. Jeg har alltid likt ham som person på TV, men han hadde til å begynne med ikke kontakt med folk på samme måte som Stoltenberg. Han snakket om problemstillinger ikke så mange brydde seg med. AP hadde ikke eierskap over noen saker overhodet. Sp motsatte seg de idiotiske reformene, SV/Venstre/MDG hadde mlljøvern og FRP hadde sin vanlige kombinasjon av motstand mot innvandring og kampanjer for Segway/Lakrispiper etc. Hva hadde egentlig AP? Stoltenberg hadde i tillegg en slags akademisk bakgrunn som statistiker som gjorde ham veldig vanskelig å debatere. Det har ikke Støre. Men Støre har ikke hatt gode rådgivere heller. Så kom Giske bråket. Nå har det lagt seg. En del talenter i Ap har forsvunnet, Marianne Martinsen, f.eks, var veldig god på økonomi. Jeg tror de bare mangler folk som brenner for å representere arbeiderklassen. Støre fremstår ikke som en handlingensmann men heller en som kanskje kan justere litt på et par skruer uten å rekonstruere noen verdens ting. 1
Zooey Skrevet 12. september 2021 #11 Skrevet 12. september 2021 Nei, ikke hvis det fremdeles blir regjeringsskifte. Da tror jeg han sitter. Så det spørs vel hva du mener med "gå dårlig". AP kan miste oppslutning, men hvis samarbeidspartiene går opp så vil de fremdeles kunne få flertall og danne regjering. 2
Michaelhe Skrevet 12. september 2021 #12 Skrevet 12. september 2021 kikkana skrev (2 minutter siden): Jeg tror de bare mangler folk som brenner for å representere arbeiderklassen. Støre fremstår ikke som en handlingensmann men heller en som kanskje kan justere litt på et par skruer uten å rekonstruere noen verdens ting. Politikerne gjør lite selv. De lytter stort sett til et sags byråkrati, og plukker opp signaler fra det. Så disponerer de midler og lager regler etc. I tillegg er de i mediene. Ap sitt program er ganske fast. LO står ofte i skyggene og sier hva som skal gjøres. Derfor har jeg mistet litt interesse for Ap, de virker ikke endringsvillige i disse tider hvor alt handler om miljøvern.
Imariuz Skrevet 12. september 2021 #13 Skrevet 12. september 2021 CAPS LOCK skrev (12 minutter siden): Hvorfor skulle Stoltenberg ønske å bli ny AP-leder? Oktober neste år er han ferdig som nato-leder, og det er mange i partiet som ønsker han tilbake.
kikkana Skrevet 12. september 2021 #14 Skrevet 12. september 2021 Michaelhe skrev (2 minutter siden): Politikerne gjør lite selv. De lytter stort sett til et sags byråkrati, og plukker opp signaler fra det. Så disponerer de midler og lager regler etc. I tillegg er de i mediene. Ap sitt program er ganske fast. LO står ofte i skyggene og sier hva som skal gjøres. Derfor har jeg mistet litt interesse for Ap, de virker ikke endringsvillige i disse tider hvor alt handler om miljøvern. Kan hende det, men LO og ap er ikke helt i sync, det er har dem ikke vært de siste årene. AP har nok hoppet litt mer til høyre. 1
Michaelhe Skrevet 12. september 2021 #15 Skrevet 12. september 2021 kikkana skrev (Akkurat nå): Kan hende det, men LO og ap er ikke helt i sync, det er har dem ikke vært de siste årene. AP har nok hoppet litt mer til høyre. For å gjøre noe med fattigdommen i Norge må to ting gjøres, arbeidsgiverne må innføre det inkluderende arbeidslivet de har skrytt av i årtier (blått hår, ring i nesa, navnet muhammed eller en angst-diagnose eller en annen diagnose bør ikke hindre ansettelser), og trygden må opp med 3000 kroner slik at de som er tvunget til å leve av dette faktisk kan gjøre dette.
CAPS LOCK Skrevet 12. september 2021 #16 Skrevet 12. september 2021 Imariuz skrev (7 minutter siden): Oktober neste år er han ferdig som nato-leder, og det er mange i partiet som ønsker han tilbake. Stoltenberg har vært statsminister i ti år, han har vært leder av Arbeiderpartiet, han har vært stortingsrepresentant, finansminister, olje- og energiminister, statssekretær med mer, så han har opplevd alt som er å oppleve i norsk politikk. Han gidder ikke gjenta dette. 1
kikkana Skrevet 12. september 2021 #17 Skrevet 12. september 2021 Michaelhe skrev (1 minutt siden): For å gjøre noe med fattigdommen i Norge må to ting gjøres, arbeidsgiverne må innføre det inkluderende arbeidslivet de har skrytt av i årtier (blått hår, ring i nesa, navnet muhammed eller en angst-diagnose eller en annen diagnose bør ikke hindre ansettelser), og trygden må opp med 3000 kroner slik at de som er tvunget til å leve av dette faktisk kan gjøre dette. Ja blant annet, tror det er veldig mye som må gjøres for å hindre videre utvikling av fattigdom. Å sørge for at produksjonsbedrifter ikke kan flagge ut av landet så lett og å endre regler angående bemanningsbyrå kan også være ganske vesentlig.
robot91 Skrevet 12. september 2021 #18 Skrevet 12. september 2021 (endret) CAPS LOCK skrev (3 minutter siden): Stoltenberg har vært statsminister i ti år, han har vært leder av Arbeiderpartiet, han har vært stortingsrepresentant, finansminister, olje- og energiminister, statssekretær med mer, så han har opplevd alt som er å oppleve i norsk politikk. Han gidder ikke gjenta dette. Han blir sentralbanksjef: https://www.dn.no/makrookonomi/jens-stoltenberg/norges-bank/ida-wolden-bache/jens-stoltenberg-er-joker-i-jakten-pa-ny-sentralbanksjef/2-1-1058778 Endret 12. september 2021 av robot91
Imariuz Skrevet 12. september 2021 #19 Skrevet 12. september 2021 CAPS LOCK skrev (4 minutter siden): Stoltenberg har vært statsminister i ti år, han har vært leder av Arbeiderpartiet, han har vært stortingsrepresentant, finansminister, olje- og energiminister, statssekretær med mer, så han har opplevd alt som er å oppleve i norsk politikk. Han gidder ikke gjenta dette. Lite sansynlig er det nok, men ikke utenkelig om AP fortsetter å falle i oppslutning.
Gjest Alterego666 Skrevet 12. september 2021 #20 Skrevet 12. september 2021 (endret) Imariuz skrev (1 time siden): Kanskje han ender opp med å bytte plass med Stoltenberg, Støre blir nato-sjef og Stoltenberg blir ny AP-leder. Det er selvsagt opp til dem å bestemme hvem som skal bli generalsekretær i NATO. #ironivarsel Endret 12. september 2021 av Alterego666
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå