AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #1 Skrevet 12. september 2021 Både jeg og min samboer er b mennesker og tidsoptimister. Vi trenger ikke å ha så god tid før vi skal noe, og prioriterer å sove lengst mulig om morgenen for å få nok søvn, men vi rekker det vi skal likevel🙂 Vi har et barn som er a menneske og må ha ekstremt god tid, spesielt om morgenen. Hun begynner på skolen 08:30 og siden vi bor to minutts gange fra skolen, trenger hun ikke å stå opp tidligst før klokken 07:30, men hun ønsker å stå opp senest 06.30 for å kunne ha nesten 2 timer om morgenen før hun skal avgårde. 90% av denne tiden går med til å sitte å se på tv og ikke gjøre noe, mens jeg og faren gjesper og skulle ønske at vi kunne sove litt til. Vi bor i en leilighet med tynne vegger, så den som ikke står opp med henne våkner likevel av lydene. Jeg trenger egentlig ikke å stå opp før klokken 08, så det å bli vekket 1,5t før irriterer meg. Jeg har prøvd å snakke med jentungen om at hun trenger ikke så himla god tid om morgenen, og jeg mistenker at det er et påskudd for å få lov til å se tv. Hvis alt er ordnet og klær lagt frem kvelden før, rekker hun fint å våkne tidligst klokken 07:30. Da står frokosten på bordet og matpakken er allerede laget, så hun trenger ikke all denne tiden, men hun forstår det ikke. Hvordan få barnet vårt til å sove en time lenger om morgenen? Anonymkode: e12cb...284
Populært innlegg Flamme Skrevet 12. september 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 12. september 2021 Slutt med tv på morgenen 🙂 92
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #3 Skrevet 12. september 2021 Flamme skrev (Akkurat nå): Slutt med tv på morgenen 🙂 Ja det er det jeg sier også, men hun snurrer faren rundt lillefingeren og det ender alltid med at hun få viljen sin. Hun er 12 år nå og vet hvilke knapper hun skal trykke på for å få viljen sin Ts Anonymkode: e12cb...284
Populært innlegg Fotballmamma Skrevet 12. september 2021 Populært innlegg #4 Skrevet 12. september 2021 12 år? Da kan hun jo fint stå opp og ordne seg selv. 154
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #5 Skrevet 12. september 2021 Da kan vel hun stå opp tidlig, gjøre det hun skal og se på tv helt alene. Så kan dere stå opp når dere må. Hun er 12, hun klarer seg nok helt fint alene om morningen. Når guttungen var på den alderen sto han opp og gjøre seg klar for skolen selv. Anonymkode: 313fb...2eb 30
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 Populært innlegg #6 Skrevet 12. september 2021 Herregud, trodde det var en femåring. Helt fair å innføre regelen at dere har nattero til 07:30 Anonymkode: 6b8ae...545 79
bundaberg Skrevet 12. september 2021 #7 Skrevet 12. september 2021 12 år? Hun er tenåring, mao. hun legger på morgen selv. TRODDE det var snakk om barneskolealder. 25
Flamme Skrevet 12. september 2021 #8 Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja det er det jeg sier også, men hun snurrer faren rundt lillefingeren og det ender alltid med at hun få viljen sin. Hun er 12 år nå og vet hvilke knapper hun skal trykke på for å få viljen sin Ts Anonymkode: e12cb...284 12 år ja 😳 Hvorfor trenger dere å stå opp med henne? 37
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #9 Skrevet 12. september 2021 Headsett på TVen, og om hun lager lyd som vekker dere er det slutt på tv om morgenen. Også går det ann å isolere vegger inne i huset. Anonymkode: 9fdbe...b5c 37
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #10 Skrevet 12. september 2021 Står dere opp sammen med 12 åring? Hun greier vel fint å ordne seg selv uten selskap av dere da? Anonymkode: fa536...abf 32
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #11 Skrevet 12. september 2021 Hun må få lov å ha egne behov vel? Jeg er som din datter. Står opp en god time før resten av husholdningen. Trenger litt tid, nyter rolige morgener. Og blir fysisk uvel av å måtte stresse med å gjør meg klar på 20min. Mitt barn er lik. Og hun vekkes gode 90min før hun må være utav døren. Min mann står opp 5 min før han skal gå. Det passer ham best🤷🏻♀️ Anonymkode: 2c29a...5b4 22
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #12 Skrevet 12. september 2021 Fotballmamma skrev (1 minutt siden): 12 år? Da kan hun jo fint stå opp og ordne seg selv. Hun har gjort det noen ganger når jeg og faren må ut døren før klokken syv. Da har hun både hatt vekkerklokke og vekking på mobilen, i tillegg til at vi har ringt henne. Jeg har da dekket på bordet før jeg har gått og smørt matpakke. Hun er veldig surrete og treg, så jeg er redd for at hun ikke hadde klart å komme seg til skolen selv om hun hadde vært oppe i god tid. Jeg synes ikke at vi foreldre kan ligge å sove, mens et barn på 12 år skal stå opp alene og ordne seg for å gå på skolen, men jeg skulle ønske at hun klarte å ha litt mindre tid om morgenen. Hun er ofte trøtt når vi vekker henne 06.30 Ts Anonymkode: e12cb...284
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #13 Skrevet 12. september 2021 Be henne bruke ipad eller mobilen til å se på det hun ønsker på soverommet sitt. Skal hun sitte i stua så skaffer det øretelefoner til henne. Hun er 12 år og da kan dere ligge i senga og sove så lenge dere vil. Min 7 åring kommer seg alene på skolen uten at jeg må stå opp. Anonymkode: 8b415...79d 22
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 Populært innlegg #14 Skrevet 12. september 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hun har gjort det noen ganger når jeg og faren må ut døren før klokken syv. Da har hun både hatt vekkerklokke og vekking på mobilen, i tillegg til at vi har ringt henne. Jeg har da dekket på bordet før jeg har gått og smørt matpakke. Hun er veldig surrete og treg, så jeg er redd for at hun ikke hadde klart å komme seg til skolen selv om hun hadde vært oppe i god tid. Jeg synes ikke at vi foreldre kan ligge å sove, mens et barn på 12 år skal stå opp alene og ordne seg for å gå på skolen, men jeg skulle ønske at hun klarte å ha litt mindre tid om morgenen. Hun er ofte trøtt når vi vekker henne 06.30 Ts Anonymkode: e12cb...284 Dere trenger helt åpenbart ikke stå opp for at en tolvåring skal sitte der og dille og se tv 🙄 Anonymkode: 6b8ae...545 79
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 Populært innlegg #15 Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hun har gjort det noen ganger når jeg og faren må ut døren før klokken syv. Da har hun både hatt vekkerklokke og vekking på mobilen, i tillegg til at vi har ringt henne. Jeg har da dekket på bordet før jeg har gått og smørt matpakke. Hun er veldig surrete og treg, så jeg er redd for at hun ikke hadde klart å komme seg til skolen selv om hun hadde vært oppe i god tid. Jeg synes ikke at vi foreldre kan ligge å sove, mens et barn på 12 år skal stå opp alene og ordne seg for å gå på skolen, men jeg skulle ønske at hun klarte å ha litt mindre tid om morgenen. Hun er ofte trøtt når vi vekker henne 06.30 Ts Anonymkode: e12cb...284 Hun kan smøre sin egen mat og matpakke. Her er det på tide å gi jentungen oppgaver. Hun er 12 år. Anonymkode: 8b415...79d 64
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #16 Skrevet 12. september 2021 Ts her Hadde jeg vært alene med henne hadde jeg bestemt at hun skulle sovet til klokken 07.30, men hun er farens lille prinsesse og han gjør som hun sier. Jeg er liksom den egoistiske slemme moren... Ts Anonymkode: e12cb...284
Populært innlegg Kenelz Skrevet 12. september 2021 Populært innlegg #17 Skrevet 12. september 2021 Men dere setter hun fint i den situasjonen som er så trygg! Hun er 12 år gammel og skal da kunne å smøre seg en matpakke, stelle seg og komme tidsnok til skolen som bare er 2 minutter unna!! Klarer hun ikke det så hadde jeg blitt bekymret. Kommer hun seg sent til skolen så får dere bare gi hun konsekvenser om skolen ikke gjør det. Herrefred, det er ikke jenta som er problemet men oppdragelsen deres. 50
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #18 Skrevet 12. september 2021 Tror nok ikke du kan bestemme at hun skal stå opp senere, la henne fikse det selv. En 12 åring er stor nok til å ta ansvar selv. Du kan eventuelt stå opp klokka 8 for å forsikre deg om at hun kommer seg avgårde. Støtter forslaget over her, gi henne et headset så hun ikke forstyrrer resten av husholdningen. Anonymkode: 36dd4...d58 17
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #19 Skrevet 12. september 2021 Kenelz skrev (Akkurat nå): Men dere setter hun fint i den situasjonen som er så trygg! Hun er 12 år gammel og skal da kunne å smøre seg en matpakke, stelle seg og komme tidsnok til skolen som bare er 2 minutter unna!! Klarer hun ikke det så hadde jeg blitt bekymret. Kommer hun seg sent til skolen så får dere bare gi hun konsekvenser om skolen ikke gjør det. Herrefred, det er ikke jenta som er problemet men oppdragelsen deres. Farens oppdragelse. Ts Anonymkode: e12cb...284
Doktor Dyregod Skrevet 12. september 2021 #20 Skrevet 12. september 2021 Da kan jo far bare stå opp han. Kos deg videre i senga du 18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå