AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #1 Skrevet 12. september 2021 K32 med baby på 9 mnd her. Jeg trenger å få litt råd, tips eller bare høre at det jeg føler er normalt og det er flere der ute som føler det samme. Jeg var uheldig med fødselen og revnet fra A til Å. Mistet endel blod og ble operert i noen timer etterpå i narkose. Jeg synes smertene i etterkant var verre enn selve fødselen, og jeg tror dette gikk litt psykisk inn på meg. Slet kjempelenge med å gå på do fordi jeg turte ikke å trykke, turte kun å tisse når jeg spylte med lunkent vann og klappe forsiktig tørt. Når jeg tenker tilbake så føler jeg at hodet koblet helt ut "alt der nede" og jeg greide ikke å forholde meg til det. Turte ikke å se eller kjenne etter der nede, og fikk et panikkanfall i gynekolog stolen når jeg var til sjekk 14 uker senere. Så det har vært utfordrende å få samlivet tilbake. Sammen med en baby som har vært klistremerke og sovet dårlig. Når dagen er ferdig, så er det eneste jeg vil å rulle meg inn i dyna som en sigarett og ligge der uten at noen tar på meg. Rett og slett "out touched". Likevel, så har vi begynt å fått ting gående. Ca. 2-3 ganger i mnd. Han merker at jeg er veldig anspent, og jeg merker selv at jeg stresser. Greier ikke å få opp lysten, og responderer dårlig. Jeg får så dårlig samvittighet, og blir redd for at han skal miste følelser eller søke etter bekreftelse andre steder (har nok lest litt for mye i utroskapstrådene her på KG i tillegg). Hvor lenge tok det før ting begynte å normalisere seg hos dere? Føler jeg henger etter.. Anonymkode: 9a6b9...d05
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #2 Skrevet 12. september 2021 Har gått 15 mnd nå og først siste 2 mnd det har begynt å bli som før ♥️ Anonymkode: 9de12...f24
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #3 Skrevet 12. september 2021 Tok ca 1 år før vi kunne begynne på veien tilbake, 1.5 år til det var ca som før og 2 år til det var bedre! Ta den tiden du trenger! Jeg slet med muskelspenninger som gjorde at alt knøt seg ov ble smertefullt. Gikk helt over med fysioterapi! Anonymkode: c09bf...501 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #4 Skrevet 12. september 2021 Jeg føler med deg ❤️ Jeg har ikke nok erfaringsgrunnlag til å kunne gi deg de svarene du søker. Men det har nå gått 5 uker siden min fødsel, er selv sydd flere steder og jeg vil bare si at jeg selv gruer meg veldig og ikke føler meg klar. Mannen gleder seg til 6 ukers kontrollen mtp. muligheten til å ha sex igjen og har nevnt det ofte i det siste. Jeg tror det er veldig normalt å ikke føle seg klar samtidig som man føle på press for å tilfredstille mannen osv. Anonymkode: a15a2...209
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #5 Skrevet 12. september 2021 Her har det nå gått 8 mnd, og jeg har enda ikke lyst til å ligge med han, ta eller kose med han. Håper det endrer seg , men akuratt nå har jeg bare lyst på baby kos 😊 Anonymkode: 23891...974
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #6 Skrevet 12. september 2021 Jeg hadde i likhet med deg en tøff fødsel med påfølgende plager i underlivet og jeg følte meg helt ute av kontakt med den delen av kroppen min i lang tid etterpå. Jeg var redd for å ha sex og kjente ingen lyst. For meg tok det seg gradvis opp fra barnet var 1 år og nå 3 år etter fødselen så er sexlivet som før barnet ble født. Anonymkode: 21643...dc1
Eva00 Skrevet 12. september 2021 #7 Skrevet 12. september 2021 Det tok 1 år. Har 3 barn, men vil si at jeg følte meg ikke som «før» da de var rundt 3 år.. da var det på ny runde🤭nå er yngste 6 og det meste glemt:)!
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #8 Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg føler med deg ❤️ Jeg har ikke nok erfaringsgrunnlag til å kunne gi deg de svarene du søker. Men det har nå gått 5 uker siden min fødsel, er selv sydd flere steder og jeg vil bare si at jeg selv gruer meg veldig og ikke føler meg klar. Mannen gleder seg til 6 ukers kontrollen mtp. muligheten til å ha sex igjen og har nevnt det ofte i det siste. Jeg tror det er veldig normalt å ikke føle seg klar samtidig som man føle på press for å tilfredstille mannen osv. Anonymkode: a15a2...209 Jeg håper virkelig du sier dette til han og ikke lar deg presse. Jeg var klar til å teste det ut etter 4-5 måneder. Mannen min tok nada initiativ og ventet selv til jeg sa at jeg var klar. Forventet ikke annet etter det jeg gikk igjennom. TS Anonymkode: 9a6b9...d05 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #9 Skrevet 12. september 2021 Hadde en lignende opplevelse som deg etter første fødsel TS. Krevende fødsel, store smerter i etterkant, baby som var på meg 24/7 og det siste jeg ønsket var mer kroppskontakt. Orket ikke tampong eller menskopp da mensen kom tilbake fordi jeg rett og slett ikke orket tanken på å berøre eget underliv. For min del normaliserte ikke ting seg før etter fødsel nummer 2. Da gikk det til gjengjeld ganske fort.. Anonymkode: 9f144...671
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #10 Skrevet 12. september 2021 Jeg hadde en helt ukomplisert fødsel, ingen vondter etterpå eller noe sånt, og vi hadde ikke samleie før etter 8 mnd tror jeg. Vi prøvde noen ganger, men det var som om skjeden min «lukket» seg og ikke var interessert. Ble ikke særlig våt og var veldig anspent og anstrengt. Samtidig var jeg også helt «out touched» som du sier. Var ikke så interessert i å bli berørt noe mer når baby først sov. Mannen min pushet selvfølgelig ikke, men vi savnet jo begge to den nærheten vi pleide å ha. Jeg la nok mest press på meg selv fordi jeg så gjerne ønsket at det skulle være som før. På en eller annen måte løsnet det av seg selv etter hvert! Når vi først kom inn i det opplevde jeg at det faktisk var bedre enn før, det var mer følsomt på en måte. Det er sikkert individuelt da. ta tiden du trenger, er sikker på at det løsner etterhvert ❤️ Anonymkode: 039b0...1b5
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #11 Skrevet 12. september 2021 Etter 3,5 år Anonymkode: f12ee...75a
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #12 Skrevet 12. september 2021 Åh, du mener SAMLEIE? Ikke samlivet? Anonymkode: f12ee...75a
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #13 Skrevet 12. september 2021 Gått over 8 år her. Hadde bare grad 2-revning. Berøring og samleie er helt umulig uten nesten uholdbare smerter. Vært igjennom flere gynekologer, fysioterapi, sexolog...ingen ting hjelper Anonymkode: 869c1...0a6
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #14 Skrevet 12. september 2021 Et år er gått og har forsøkt to ganger. Har klistremerke baby og eldre barn så vi er aldri alene 🤪. Jeg har personlig ikke noe behov enda heller 😅. Men Skjønner jo at mannen har det😏. Han er heldigvis verdens snilleste og mest tålmodige❤️. Ta tiden til hjelp du og lytt til kroppen din❤️ Anonymkode: 80a8c...2bc
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #15 Skrevet 12. september 2021 Hos oss var samlivet som normalt igjen så fort renselsen var over. Jeg følte at det beste var å bare hoppe i det og ikke gå rundt å grue seg. Jeg tror at jo lenger man venter jo vanskeligere blir det å komme tilbake til normalen. Men jeg hadde ingen skader nedentil etter fødselen, bortsett fra normal sårhet og ømhet. Anonymkode: 8e11d...896 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #16 Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): K32 med baby på 9 mnd her. Jeg trenger å få litt råd, tips eller bare høre at det jeg føler er normalt og det er flere der ute som føler det samme. Jeg var uheldig med fødselen og revnet fra A til Å. Mistet endel blod og ble operert i noen timer etterpå i narkose. Jeg synes smertene i etterkant var verre enn selve fødselen, og jeg tror dette gikk litt psykisk inn på meg. Slet kjempelenge med å gå på do fordi jeg turte ikke å trykke, turte kun å tisse når jeg spylte med lunkent vann og klappe forsiktig tørt. Når jeg tenker tilbake så føler jeg at hodet koblet helt ut "alt der nede" og jeg greide ikke å forholde meg til det. Turte ikke å se eller kjenne etter der nede, og fikk et panikkanfall i gynekolog stolen når jeg var til sjekk 14 uker senere. Så det har vært utfordrende å få samlivet tilbake. Sammen med en baby som har vært klistremerke og sovet dårlig. Når dagen er ferdig, så er det eneste jeg vil å rulle meg inn i dyna som en sigarett og ligge der uten at noen tar på meg. Rett og slett "out touched". Likevel, så har vi begynt å fått ting gående. Ca. 2-3 ganger i mnd. Han merker at jeg er veldig anspent, og jeg merker selv at jeg stresser. Greier ikke å få opp lysten, og responderer dårlig. Jeg får så dårlig samvittighet, og blir redd for at han skal miste følelser eller søke etter bekreftelse andre steder (har nok lest litt for mye i utroskapstrådene her på KG i tillegg). Hvor lenge tok det før ting begynte å normalisere seg hos dere? Føler jeg henger etter.. Anonymkode: 9a6b9...d05 Vi har to barn på 4 og 2.5. Ting ble normalt da yngste var ca 1-1.5. Og da mener jeg- at jeg var komfortabel med å bli tatt på, spesielt på puppene (jeg hatet det da jeg ammet) og vi har sex ca 1 gang i uka, noe vi begge er fornøyd med. Gi faen i utroskapstråder på kg og fokuser på deg og dere. Sex bød meg altså skikkelig imot på et tidspunkt men nå er det fint igjen. Samlivet vil kanskje være litt annerledes fremover men det er helt greit! Vi er enda nærmere hverandre nå enn før, på andre måter. lykke til ❤️ Anonymkode: 99056...37e
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #17 Skrevet 12. september 2021 Minste her ble akkurat 5 mnd, og sex frister ikke et sekund. Jeg tenker mye på sex og jeg savner jo den nærheten med mannen min, absolutt, men hjernen er overhodet ikke koblet til underlivet. Jeg håper jo på å komme i gang etterhvert, men .. Hadde en ganske tøff fødsel her også, hvor minstemann ble hengende fast med skulderen, følte de knakk hele musa mi for å få han ut, etterfulgt av opphold på intensiven etterpå - og en liten klistremerkegutt som helst vil bo på puppen. Det er ikke rom eller ork eller overskudd eller noe akkurat nå. Jeg merker jo at det har blitt en type avstand mellom oss pga det, samtidig som man har kommet nærmere hverandre på andre måter. Men vi føles mer som .. Venner. Bestevenner. Roomies .. 🤪 Vi har to eldre barn også så jeg vet at det kommer i gang etterhvert, sist gang tok det rundt 3 mnd, men denne gangen var fødselen såpass tøff at jeg får vondt bare av tanken. Kjenner det knyter seg i magen. Lang historie kort; nei du er ikke alene med sånne tanker og følelser, og ja, som oftest så går det seg til med tid og stund ❤️ Anonymkode: a4614...355
Anjatapinjata Skrevet 12. september 2021 #18 Skrevet 12. september 2021 Aldri.. Ikke med barnefar hvertfall. Var ikke klar til å ha sex når vi valgte å prøve igjen, og det at det var drit vondt og at jeg fikk rifter som blødde hver gang ved sex hjalp lite. Ei heller den konstante masingen fra eks om hvor synd det var på han som ikke fikk seg noe.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #19 Skrevet 12. september 2021 Etter første var ting tilbake til normalen etter rundt 7-8 mnd, tok en stund før jeg var komfortabel med underlivet. Men da hadde jeg ikke frimerkebaby og syntes at kos var fint tidligere. Nå med nr to så sliter jeg også veldig med å være skikkelig touched out, med baby som bare vil være på meg hele tiden og en 3 åring som plutselig er klengete orker jeg ikke bli tatt på. Så jeg er spent på hvor lang tid det tar denne gangen. Anonymkode: 2145b...77f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå