Gå til innhold

Hvorfor viser skritt teller bare halvparten av antall km?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått samme runde 3 ganger. Folk sier den er 8 km.. hver gang viser det likt antall skritt og tid men km idag ble bare 4,7km ? Er det noe gps signal som faller ut? App på tlf jeg har da. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På de fleste pedometre, må man konfigurere pedometeret slik at den vet hvor langt et skritt er når du tar det. 
Om man også må dette når man bruker et program på telefonen, vet jeg ikke.. Men det kan jo hende.

Anonymkode: 12768...466

Skrevet

Hvilken app på telefonen bruker du? Er det en app med gpssignal så bør den vise rett. Hvor lang tid og hvor mange skritt bruker du på runden? 

Hvis appen har gpssignal blir det ofte laget et kart over hvor du har gått. Om gpssignalet faller ut vil du se en rett linje mellom der det faller ut og der det kommer tilbake. 

Anonymkode: daddc...c3d

Skrevet (endret)

Jeg somlet så klart litt på turen men det står samme skritt på alle tre turene sånn ca..11900 skritt og 2 timer nå sist. Men 4,7 km..forrige gang sto det 7,2 km..vet den kan vise litt under faktisk lengde for jeg gikk med noen spreke damer her som hadde slik klokke og de påsto vi hadde gått 10 km men hos meg sto det 6,9 km. Men 4,7 km var drøyt.. ha ha ha...

Den heter StepsApp og sjekket den appen som var på tlf fra før også den også viser det samme 11900 steg og 4,7 km i går. Jeg er fornøyd med den StepsApp for mitt bruk. Og ja har konfigurert den sikkert da jeg lastet den ned for 3 år siden eller noe sånt. Regner med stegene ikke har forandret seg så mye. 

I flg skiltingen på turen så er det ca 8 km. 

Men skal snart ut å ta den igjen og skal gå motsatt vei denne gangen for å se om det slår ut anderledes. 

Endret av GrønnNellik68

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...