AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #1 Skrevet 12. september 2021 Hvor ofte tørker du støv? Støvsuger? Vasker benken og rundt på badet? Doen? Gulvet? Jeg bor alene ingen kjæledyr, jeg støvsuger 2-3 ganger i uka, har lyse golv og føler det alltid er noe. Tørker støv rundt ca 1 gang i uka, oftere på bad fordi tørketrommelen støver mye synes jeg. Vasker doen par ganger i uka skikkelig, kjøkken litt hele tiden. Føler jo ikke at det BLIR helt rent heller, føler alt jeg gjør er å vaske og tørke støv 😧 Anonymkode: 01875...880
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #2 Skrevet 12. september 2021 Jeg har heldigvis ikke støv på hjernen, men liker å ha det ryddig. Om det er noen hybelkaniner i blant, er ikke noe problem. Bedre med litt støv i krokene enn et rent helvete Vasker og støvsuger leiligheten en gang i uka, som regel. Da tar jeg alt i en gang. Bor alene i en liten leilighet, så det tar meg en times tid Anonymkode: 593e9...887 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #3 Skrevet 12. september 2021 To voksne i enebolig med katt. Støvsuger: annenhver dag går roboten på kjøkken og stue, får med seg mye kattehår som ikke spres videre. Støvsuger resten av huset ved behov, ca annenhver uke. Kunne sikker gjort det oftere. Tørker støv: ca annenhver uke. Overflater bad: minst en gang i uka eller oftere ved behov Toaletter: en gang i uka Gulvet: en gang i kvartalet. Parkett har ikke godt av å vaskes ofte, og vi tar flekker når de kommer. Ingen barn som ligger på gulvet eller hunder som drar med gjørme inn, så det er ikke behov for oftere. Vi har ikke støv på hjernen, men det er alltid ryddig her, og raskt å gjøre rent. Anonymkode: 644a0...74c 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #4 Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har heldigvis ikke støv på hjernen, men liker å ha det ryddig. Om det er noen hybelkaniner i blant, er ikke noe problem. Bedre med litt støv i krokene enn et rent helvete Vasker og støvsuger leiligheten en gang i uka, som regel. Da tar jeg alt i en gang. Bor alene i en liten leilighet, så det tar meg en times tid Anonymkode: 593e9...887 Ja tror jeg bare må stresse ned og gi faen litt mer... Anonymkode: 01875...880 3
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #5 Skrevet 12. september 2021 Har vaskedame annenhver uke. Støvsuger 1 gang i uka i tillegg. Anonymkode: 53720...2a3
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #6 Skrevet 12. september 2021 Har robotstøvsuger som går over gulvet ca annenhver dag, det letter veldig mye av arbeidet og holder i massevis for oss. Vasker badet kanskje hver andre uke. Anonymkode: be5f2...10a
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #7 Skrevet 12. september 2021 Jeg har ikke noe fast frekvens - tar det når jeg føler for det. Anonymkode: 82647...0d9
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #8 Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja tror jeg bare må stresse ned og gi faen litt mer... Anonymkode: 01875...880 Det kan absolutt anbefales Anonymkode: 593e9...887
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #9 Skrevet 12. september 2021 Støvtørk, vasking og støvsuging gjør jeg når jeg har tid/ork /når jeg MÅ fordi det kommer besøk. Bad/toalett tar jeg i teorien hver torsdag men det kommer og litt an på om jeg er alene eller får besøk. Jeg renholder ofteste etter " når det trengs"-metoden. Ingen fast dag, ingen fast intervall. Har null bakteriefobi! Anonymkode: 03eb0...aae
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #10 Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor ofte tørker du støv? Støvsuger? Vasker benken og rundt på badet? Doen? Gulvet? Jeg bor alene ingen kjæledyr, jeg støvsuger 2-3 ganger i uka, har lyse golv og føler det alltid er noe. Tørker støv rundt ca 1 gang i uka, oftere på bad fordi tørketrommelen støver mye synes jeg. Vasker doen par ganger i uka skikkelig, kjøkken litt hele tiden. Føler jo ikke at det BLIR helt rent heller, føler alt jeg gjør er å vaske og tørke støv 😧 Anonymkode: 01875...880 Tørker støv en gang i uka. Robotstøvsuger går ca. hver 3. dag, støvsuger møbler ca. hver 2. uke. Badet to ganger i uka (leste en gang en artikkel der det sto at badet burde vaskes en gang i uka for hver person som bruker det, og vi er to). Doen når jeg vasker badet, og ellers ved behov. Gulvet i stua vaskes en gang i måneden, kjøkken og gang hver uke (gangen oftere i jaktsesongen når mannen tramper rett inn med møkkete fjellstøvler omtrent daglig…), soverom et par ganger i året. Gulvet på badet vaskes hver gang jeg vasker badet. Vi er to voksne og en stor hund. Anonymkode: ad914...141
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #11 Skrevet 12. september 2021 Robotstøvsuger går 2-3 dager i uken og jeg tørker støv og vasker gulv på oppholdsrom og soverom 1 dag i uken. Kjøkkenbenk blir vasket etter hver bruk, og badet vaskes ved behov, som oftest 2 dager i uken. Ellers har jeg rutiner for sengetøyskift, rengjøring av hvitevarer, vasking av tak, vegger, vinduer osv Jeg har nedsatt funksjonsevne, og for meg er det mye lettere å vedlikeholde renheten/ryddighet ved å gjøre litt regelmessig (før behovet blir prekært) enn å ta skippertak. Anonymkode: 419ae...6a5 1
Ayesh Skrevet 13. september 2021 #12 Skrevet 13. september 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Har vaskedame annenhver uke. Støvsuger 1 gang i uka i tillegg. Anonymkode: 53720...2a3 Hvor stort er huset ditt? Og hvilken oppgaver tar hun?
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #13 Skrevet 13. september 2021 Føler vi vasker sånn minimum av det vi må, men vi har ikke så mye ting som samler støv og rydder og småvasker kjøkkenet hver dag. Vi har det generelt veldig ryddig, så innbiller meg at det gjør det lettere å holde det rent. Ellers kjører vi robotstøvsugeren 2-3 ganger i uka og vasker badet 1 gang i uka. Tørker støv kanskje annenhver uke. Vi prøver å ta en ordentlig storrengjøring to ganger i året, hvor vi flytter møbler og vasker oppå skap og sånt. Anonymkode: 3eda9...43e
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #14 Skrevet 13. september 2021 2 voksne, 4 hunder og en katt. Vasker badet en gang i uka og tørker av etter behov, vasker gulv mellom 1 gang i uka og 1 gang i mnd (alt etter årstid og hvor mye sand som kommer inn. Robotstøvsugeren kjører hver dag. Har ikke så mye støv så tørker litt etter behov. Kjøkkenbenken ryddes og tørkes etter bruk. Bruker minst mulig tid på vasking egentlig. Anonymkode: 7311a...16c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå