AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #1 Skrevet 12. september 2021 Har dere bonusordning på jobben? Hva har dere fått i bonus de siste årene? Har det hendt at dere ikke fikk bonus? Jeg begynte i ny jobb i år som har bonusordning. Har ikke kjennskap til dette fra tidligere. For meg virker dette litt amerikansk😅 Anonymkode: 9e4bc...473
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #2 Skrevet 12. september 2021 Har bonus, og sikrer meg i snitt 50.000,- ekstra i inntekt pr år (snitt de siste 3 årene). Opplever det som veldig motiverende, og ville ikke vært uten. Anonymkode: dfdd4...6b2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #3 Skrevet 12. september 2021 Vi får overskuddsbonus fra selskapet en gang i året, den er på rundt 33 000 kr. Såfremt firmaet har nådd målene da såklart. I år var den på litt mindre. Anonymkode: 28947...abb 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #4 Skrevet 12. september 2021 I wish... Som kommunalt ansatt kan man se langt etter noen som helst ekstra goder. Om vi tar et knekkebrød eller en frukt på jobb, må vi betale ekstra for det. Bonus eller frynsegoder er et fullstendig fremmed begrep. Anonymkode: 656c0...467 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #5 Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Har dere bonusordning på jobben? Hva har dere fått i bonus de siste årene? Har det hendt at dere ikke fikk bonus? Jeg begynte i ny jobb i år som har bonusordning. Har ikke kjennskap til dette fra tidligere. For meg virker dette litt amerikansk😅 Anonymkode: 9e4bc...473 Hadde i finansbransjen. Helt topp for fokus 🙌. I staten? Nei 🤣 Anonymkode: 6b1f0...d71 1
Gjest Alterego666 Skrevet 12. september 2021 #6 Skrevet 12. september 2021 Har hatt det i tidligere jobber. Det er gode penger, men det slår alltid urettferdig ut i de aller fleste organisasjoner og skaper derfor stor frustrasjon og mye agg.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #7 Skrevet 12. september 2021 Vi får max 3x grunnlønn i bonus, avhengig av hvor bra selskapet gjør det. Så det er ikke basert på individuell prestasjon, alle får den samme prosenten. Jeg pleier typisk å få rundt 120-160k i bonus. Har aldri opplevd å ikke få bonus på de 4 årene jeg har jobbet her, men det ble vurdert i fjør under korona. Men så gjorde vi bedre enn forventet, så da fikk vi bonus allikevel Anonymkode: d3771...e05 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #8 Skrevet 12. september 2021 Jeg har hatt det i mine jobber siste 15 år, det er ganske normalt i lederstillinger i det private. Der jeg jobber nå, har alle ledere pluss alle i salg bonusordning. Anonymkode: b0c65...96d
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #9 Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi får max 3x grunnlønn i bonus, avhengig av hvor bra selskapet gjør det. Så det er ikke basert på individuell prestasjon, alle får den samme prosenten. Jeg pleier typisk å få rundt 120-160k i bonus. Har aldri opplevd å ikke få bonus på de 4 årene jeg har jobbet her, men det ble vurdert i fjør under korona. Men så gjorde vi bedre enn forventet, så da fikk vi bonus allikevel Anonymkode: d3771...e05 Mener du 3 x månedslønn da? Anonymkode: b0c65...96d
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #10 Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): I wish... Som kommunalt ansatt kan man se langt etter noen som helst ekstra goder. Om vi tar et knekkebrød eller en frukt på jobb, må vi betale ekstra for det. Bonus eller frynsegoder er et fullstendig fremmed begrep. Anonymkode: 656c0...467 Du har flere goder som du ikke tenker på Sikker jobb Gode pensjonsordninger Rimelige lån m.m Anonymkode: 08cbd...b5f
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #11 Skrevet 12. september 2021 Jeg er imot bonus, akkord og provisjonsbasert arbeid. Dette skaper bare jag og tull. Fast mndlønn, ferdig snakka. Anonymkode: 9f5cd...c99
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #12 Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du har flere goder som du ikke tenker på Sikker jobb Gode pensjonsordninger Rimelige lån m.m Anonymkode: 08cbd...b5f Men dette har ikke noe med bonus å gjøre. Og man tjener jo ikke akkurat fett fra før, heller, så de godene du nevner blir ikke så relevante. Rimelig lån gjør i hvert fall ikke opp for noe. Men nå vurderer jeg å gå over til privat sektor igjen, så da øker lønna ganske betraktelig. Anonymkode: 656c0...467
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #13 Skrevet 12. september 2021 10 minutter siden, AnonymBruker said: Mener du 3 x månedslønn da? Anonymkode: b0c65...96d Ja, jeg skrev feil, mente 3x månedslønn 😅 Anonymkode: d3771...e05
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #14 Skrevet 12. september 2021 TS her. Vil bare presisere at bonusen er avhengig av hvordan bedriften gjør det, og ikke basert på innsatsen til hver enkelt ansatt. Lønna er også ganske lav, så dersom jeg får bonus på f.eks 50.000 vil totalen være ca det årslønnen burde ha vært. Men vi kan jo også få 0 i bonus, og ha altfor lav lønn liksom. Og ikke tas bonusen med i beregningen på lån f.eks. Anonymkode: 9e4bc...473
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #15 Skrevet 12. september 2021 Vi får 8-15% av årslønnen utbetalt hvert år som bonus, avhengig av hvordan firmaet gjør det. Og så har vi diverse frynsegoder. Anonymkode: 3a898...001
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #16 Skrevet 12. september 2021 4 hours ago, AnonymBruker said: TS her. Vil bare presisere at bonusen er avhengig av hvordan bedriften gjør det, og ikke basert på innsatsen til hver enkelt ansatt. Lønna er også ganske lav, så dersom jeg får bonus på f.eks 50.000 vil totalen være ca det årslønnen burde ha vært. Men vi kan jo også få 0 i bonus, og ha altfor lav lønn liksom. Og ikke tas bonusen med i beregningen på lån f.eks. Anonymkode: 9e4bc...473 Dette høres ut som en svært dårlig deal, spesielt siden det ikke er individuell bonus. Bonus basert på individuell innsats er ganske vanlig i de tilfellene der bonusen er en del av den totale "lønnspakken". Da har selv kontroll og dokumentasjon på hva bonusen din burde være. Når det kommer til bonus som er basert på bedriftens resultat, så skal det være i tillegg til lønnen, som et gode. Hvis det er slik at du har lavere lønn på grunn av bonusordning, så burde det være en individuell ordning, ikke slik som du har det nå. Anonymkode: d3771...e05 1
Cata Skrevet 12. september 2021 #17 Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har dere bonusordning på jobben? Hva har dere fått i bonus de siste årene? Har det hendt at dere ikke fikk bonus? Jeg begynte i ny jobb i år som har bonusordning. Har ikke kjennskap til dette fra tidligere. For meg virker dette litt amerikansk😅 Anonymkode: 9e4bc...473 Ja, det har vi. Bonusen har variert og det har også hendt vi ikke har fått. Bedriften setter kriterier som skal oppfylles og feiler de så reduseres bonusen, eller den faller helt bort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå