AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #1 Skrevet 12. september 2021 Hva er det du alltid får inn i jobbsøknaden for at du skal oppleve deg som verdig kandidat? og oppleve at dette er en kandidat rett og slett arbeidsgiver må henvende seg til til tross for at muligens annen får jobben? Er jobbsøknaden eller jobbintervjuet viktigst? Og tror du bedriften har en bedriftskultur der det er lett for nye ansatte å trå til uten å få noe rett i ansiktet? Anonymkode: 5b359...757
Elysion Skrevet 12. september 2021 #2 Skrevet 12. september 2021 Ikke start med den standard introduksjonen av deg selv, det arbeidsplassen er ute etter er å vite hvilke egenskaper og kvalifikasjoner du har som kan komme til nytte i jobben du søker på. Fang interessen med de tingene først. Det har iallfall fungert for meg de gangene jeg har søkt jobb. 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #3 Skrevet 12. september 2021 Så var dette med myke ferdigheter vs harde ferdigheter... på en eller annen måte må jo det flettes inn i jobbsøknaden. Anonymkode: 5b359...757
Daria Skrevet 12. september 2021 #4 Skrevet 12. september 2021 Hva kan du, hva er du, hva vil du - som er relevant for akkurat den jobben. Det siste er viktig både fordi det er det som er interessant for arbeidsgiver og fordi det viser at du skjønner hva jobben går ut på. Om du har snille barn, søt hund eller gjerne vil ha en jobb som gjør at du kan flytte nærmere barnebarna (ja, dette er reelle eksempler) bryr ikke arbeidsgiver seg om. Jeg har alltid trodd at jeg skrev dårlige søknader, helt til jeg satt på arbeidsgiversiden ved et par anledninger og innså at nivået lå lavere enn jeg trodde... Intervju er viktigere enn søknaden - den kan i teorien hvem som helst ha skrevet. 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #5 Skrevet 12. september 2021 Daria skrev (4 minutter siden): Hva kan du, hva er du, hva vil du - som er relevant for akkurat den jobben. Det siste er viktig både fordi det er det som er interessant for arbeidsgiver og fordi det viser at du skjønner hva jobben går ut på. Om du har snille barn, søt hund eller gjerne vil ha en jobb som gjør at du kan flytte nærmere barnebarna (ja, dette er reelle eksempler) bryr ikke arbeidsgiver seg om. Jeg har alltid trodd at jeg skrev dårlige søknader, helt til jeg satt på arbeidsgiversiden ved et par anledninger og innså at nivået lå lavere enn jeg trodde... Intervju er viktigere enn søknaden - den kan i teorien hvem som helst ha skrevet. når jeg fordyper meg og sjekker ut hva ordet kompetanse betyr, så får jeg dette svaret: "Kompetanse kan defineres som evnen til å løse oppgaver og mestre utfordringer i konkrete situasjoner. Kompetanse inkluderer en persons kunnskap, ferdigheter, holdninger og hvordan disse brukes i samspill. " Jeg trodde det kun handlet om min gjennomførte studie. Anonymkode: 5b359...757
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #6 Skrevet 12. september 2021 redd jeg ikke makter å fordype meg, og at det kanskje kan virke veldig overfladisk. Jeg er veldig opptatt at jeg kan komme til en bedrift hvor jeg får erfare holdninger og kompetanse er i dna'et. Sånn var det ikke i den siste arbeidsplassen. Anonymkode: 5b359...757
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #7 Skrevet 12. september 2021 Jeg skal ansatte for første gang for en stilling, og det er så mange dårlige søknader. Vi får inn veldig mange søknader, men går grundig gjennom alle for at alle skal få en rettferdig sjanse. Og ja, søknaden er ekstremt viktig, spesielt når man har mange søkere å velge mellom, da er det bare de med best søknad som blir invitert til intervju. Anonymkode: 3b29f...c96
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #8 Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg skal ansatte for første gang for en stilling, og det er så mange dårlige søknader. Vi får inn veldig mange søknader, men går grundig gjennom alle for at alle skal få en rettferdig sjanse. Og ja, søknaden er ekstremt viktig, spesielt når man har mange søkere å velge mellom, da er det bare de med best søknad som blir invitert til intervju. Anonymkode: 3b29f...c96 hva trekker du frem som negativt og manglende i søknadene som er sendt til bedriften din? Går det på kompetanse og manglende empati? Hva ser du etter? talent? eller en med masse erfaring? hvilken retning ønsker du med bedriften? Anonymkode: 5b359...757
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå