AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #1 Skrevet 12. september 2021 Er gravid i uke 8, og har siste to ukene vært kvalm og ekstremt trøtt. Kvalmen varierer litt, men formen minner meg om å være konstant fyllesyk. Jobber fullt på sykehjem med endel action for å si det sånn. Jeg tenker mye på at det føles vondt å allerede nå være så sliten. Hvordan vil liksom resten av svangerskapet gå… kan sove godt på natten, sove middag og deretter sovne godt til kvelden igjen😂 brekker meg, tåler ikke lukten fra kjøleskapet eller oppvaskmaskinen.. prøver å bare ta dag for dag eller uke for uke. Er dette helt normalt? Hode mitt går ofte over til å tenke at jeg må bruke en sykedag snart fordi jeg er så sliten. Er det vanlig å være syk fra jobb første tiden? Mulig jeg spørr dumt nå, men jeg eeeeeer sååååå sliten Anonymkode: 84cc6...cbf 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #2 Skrevet 12. september 2021 Vanligste er å være borte første trimester. Det er oftest da folk er mest dårlig, men seff individuelt. Helt normalt. Andre trimester blir nok bedre:) Anonymkode: 17f18...051
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #3 Skrevet 12. september 2021 Ja det er helt normalt. Jeg vurderte helt alvorlig å legg meg til å sove på gulvet i et kott på jobb flere ganger første trimester 😂 Andre trimester var jeg ikke så søvnig, men fortsatt ekstremt fysisk sliten. Tredje trimester var en lek i forhold! Hvis jeg hadde blitt like trøtt nå andre gangen jeg er gravid så hadde jeg prøvd å få en delvis sykemelding for å orket å være med barn nr én. Men denne gangen slapp jeg helt unna trøttheten 🤷♀️ Anonymkode: cf4bb...4af
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #4 Skrevet 12. september 2021 Jeg måtte bli delvis sykemeldt første trimester, i tillegg til konstant kvalme var jeg helt UTSLITT. Aldri vært så trøtt og sliten før noen gang, føltes som jeg var kjempesyk hele tiden, null energi og hele kroppen var svak. Det var verst fra uke 8 til 13/14 så bedret det seg veldig. Anonymkode: 63e4a...fe8
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #5 Skrevet 12. september 2021 Synes du skal snakke med legen din. Jeg fikk beskjed av min at jeg ikke skulle stresse og overbelaste i perioden, kroppen var opptatt med å gro en unge liksom og det var viktig at jeg hvilte en del om det var det jeg trengte. Derfor fikk jeg gradert sykemelding og det hjalp så mye, så synes ikke du skal være redd for å bruke en egenmelding eller snakke med legen om delvis sykemelding (Noen sier at det ikke går an å bli sykemeldt pga svangerskapsrelaterte plager men det stemmer ikke. Kvalme er feks en godkjent diagnose for sykemelding) Anonymkode: 63e4a...fe8
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #6 Skrevet 12. september 2021 Hvis det er action på sykehjemmet, dvs utagering og ikke bare at det er travelt så har du rett på svangerskapspenger hvis ikke lederen din kan tilrettelegge for deg 😊 Anonymkode: e24b3...686 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #7 Skrevet 12. september 2021 Ja det er helt vanlig, det er hcg blant annet som øker i første trimester, har en topp mellom uke 8-11 og avtar mot slutten av første trimester, høy hcg gir fatigue og kvalme blant annet. De fleste føler seg nok i veldig god form i andre trimester uten de største plagene, og deretter merker de at det blir veldig tungt blant annet pga progesteron fra morkaken (motstand i blodårer blir slappere og man kan utvikle ødemer) og tyngdefølelse, bekkenløsning osv. Hør på kroppen din og ha dialog med arbeidsgiver/leder/lege. Så kommer dere frem til noe som passer alle parter. Anonymkode: 32988...5ed
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #8 Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er gravid i uke 8, og har siste to ukene vært kvalm og ekstremt trøtt. Kvalmen varierer litt, men formen minner meg om å være konstant fyllesyk. Jobber fullt på sykehjem med endel action for å si det sånn. Jeg tenker mye på at det føles vondt å allerede nå være så sliten. Hvordan vil liksom resten av svangerskapet gå… kan sove godt på natten, sove middag og deretter sovne godt til kvelden igjen😂 brekker meg, tåler ikke lukten fra kjøleskapet eller oppvaskmaskinen.. prøver å bare ta dag for dag eller uke for uke. Er dette helt normalt? Hode mitt går ofte over til å tenke at jeg må bruke en sykedag snart fordi jeg er så sliten. Er det vanlig å være syk fra jobb første tiden? Mulig jeg spørr dumt nå, men jeg eeeeeer sååååå sliten Anonymkode: 84cc6...cbf Helt vanlig i første trimester Anonymkode: 6fb2a...6ea
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #9 Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er gravid i uke 8, og har siste to ukene vært kvalm og ekstremt trøtt. Kvalmen varierer litt, men formen minner meg om å være konstant fyllesyk. Jobber fullt på sykehjem med endel action for å si det sånn. Jeg tenker mye på at det føles vondt å allerede nå være så sliten. Hvordan vil liksom resten av svangerskapet gå… kan sove godt på natten, sove middag og deretter sovne godt til kvelden igjen😂 brekker meg, tåler ikke lukten fra kjøleskapet eller oppvaskmaskinen.. prøver å bare ta dag for dag eller uke for uke. Er dette helt normalt? Hode mitt går ofte over til å tenke at jeg må bruke en sykedag snart fordi jeg er så sliten. Er det vanlig å være syk fra jobb første tiden? Mulig jeg spørr dumt nå, men jeg eeeeeer sååååå sliten Anonymkode: 84cc6...cbf Helt normalt. Går over rundt uke 12.0 Anonymkode: 22e37...de3
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #10 Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Helt normalt. Går over rundt uke 12.0 Anonymkode: 22e37...de3 I wish, hilsen utkjørt og kvalm uke 27 🤮 Anonymkode: ca2dc...d79
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #11 Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg er i uke 17. Mannen forlot meg for en yngre gutt. Er mer sliten enn deg, men du kan ringe meg og snakke hvis du vil. Jeg er alkoholiker og. er redd for at dette barnet skal komme ut skadet. Anonymkode: e3e5f...5c8 Hæ? Anonymkode: 2d87b...b57
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #12 Skrevet 13. september 2021 Jobber på sykehus og måtte bli sykemeldt første trimester grunnet kvalme. Var også EKSTREMT UTSLITT. Snakk med legen og se om du kan få litt tilrettelegging/full sykemelding i noen uker. Jeg er i uke 13 og begynte å føle meg bedre siden uke 11 🌷 Anonymkode: 686a9...508
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #13 Skrevet 14. september 2021 Sov når du kan. Drøft med legen om hva som er best fremover Anonymkode: f472c...a9f
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #14 Skrevet 15. september 2021 Herlighet, så godt å høre om det er lov å si😂 krysser fingrene for at det ikke varer en dag over uke 12 isåfall. ts Anonymkode: 84cc6...cbf
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #15 Skrevet 15. september 2021 Er 6+3 og er «fyllesjuk». Ikke så kvalm at jeg kaster opp, men sykdomsfølelse. Blir det høyt tempo hvor jeg feks må løpe eller gå hurtig, blir jeg dårlig. Sitter heldigvis på hjemmekontor, men må ha sykmelding om jeg ikke får bedre dager. Greide ikke gjøre noen ting i dag Virker som uke 12/13 er lenge til nå gitt… Anonymkode: 0b016...433
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #16 Skrevet 16. september 2021 Er 9+5 idag og har vært utmattet, kvalm og trøtt siden uke 5. Gleder meg sånn til og forhåpentligvis ha litt energi igjen og føle meg som meg selv. Bestemte meg for å snakke med sjefen for å få litt tilrettelegging, bla at jeg kommer litt senere på jobb. Har vært hjemme de 2 siste dagene da jeg begynte å kaste opp så fort jeg kom i uke 9, men de siste 2 dagene har jeg sluppet unna oppkast fordi jeg har fått hvilt meg og ikke pushet meg sånn. Det er virkelig verdt å få gradert sykemelding om du kan det. Er det en gang i livet vi ikke skal ha dårlig samvittighet for at vi er litt borte fra jobb så er det nå! Anonymkode: 0a6ca...705
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå