AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #1 Skrevet 12. september 2021 Mitt barn er blitt mobbet og vi sår nå midt i saken. Skolen tar tak. Håper dette løser seg til det beste. I hele helgen har jeg vært ukonsentrert, sint og har høy puls. Jeg har mest lyst å dra på skolen og ta tak i de elevene det gjelder å banke de. Foreldrene er idioter det ikke er mulig å snakke med. flere som kjenner på et slikt sinne når barna blir utsatt for mobbing? Hva gjør dere? Har vært sint i snart ei uke nå Anonymkode: 07f78...110 4
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #2 Skrevet 12. september 2021 Snakk mye med barnet ditt. Overøs det med kjærlighet. Legg energien din i det du kan styrke. Å bli sint på de andre barna/foreldrene kommer du ingen veg med. Vi har selv et barn som til tider blir mobbet av et annet barn i klassen. Barnet vårt har adhd og denne andre eleven synes det er kjempegøy å trykke på alle de såre punktene til barnet vårt eksploderer. Heldigvis har læreren hans sett hva som skjer før eksplosjonen og har tatt tak. Samtaler med de andre foreldrene og tiltak rundt den andre eleven. Null forståelse fra de andre foreldrene fordi barnet deres er så sensitivt og nysgjerrig…. Vi styrker barnet vårt i at det er greit å bli sint når man føler seg tråkket på, men for vår del må vi også bruke tid på å lære han mestringsstrategier for hvordan han håndterer det uten å eksplodere/løpe ut av klasserommet eller slå medeleven. Jeg ofrer minst mulig energi på den andre eleven. Han kan jeg ikke hjelpe. Anonymkode: 05cf2...689 6
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #3 Skrevet 12. september 2021 Foreldre vil vel ofte ikke anerkjenne at barna mobber eller de er litt som barna selv. Synes du høres ut som en god støtte for barnet ditt - bra skolen tar tak. Jeg skjønner at du er sint. Håper det ordner seg for barnet ditt. Er blitt mobbet selv, men jeg sa det aldri hjemme for jeg skammet meg sånn. Bare det at du vet og at skolen tar tak er et godt steg! Anonymkode: e75aa...9c0 3
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #4 Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Foreldre vil vel ofte ikke anerkjenne at barna mobber eller de er litt som barna selv. Synes du høres ut som en god støtte for barnet ditt - bra skolen tar tak. Jeg skjønner at du er sint. Håper det ordner seg for barnet ditt. Er blitt mobbet selv, men jeg sa det aldri hjemme for jeg skammet meg sånn. Bare det at du vet og at skolen tar tak er et godt steg! Anonymkode: e75aa...9c0 Vi støtter barnet vårt 110% både oss foreldre, besteforeldre, tanter osv. når han kommer hjem å forteller hva dom skjer, gråter og er fortvilt samt støtte fra barna rundt som står å ser på blir jeg Lyn forbanna. Lurer seriøst på om det hjelper å skremme disse barna / ungdommene ? Anonymkode: 07f78...110 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #5 Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Snakk mye med barnet ditt. Overøs det med kjærlighet. Legg energien din i det du kan styrke. Å bli sint på de andre barna/foreldrene kommer du ingen veg med. Vi har selv et barn som til tider blir mobbet av et annet barn i klassen. Barnet vårt har adhd og denne andre eleven synes det er kjempegøy å trykke på alle de såre punktene til barnet vårt eksploderer. Heldigvis har læreren hans sett hva som skjer før eksplosjonen og har tatt tak. Samtaler med de andre foreldrene og tiltak rundt den andre eleven. Null forståelse fra de andre foreldrene fordi barnet deres er så sensitivt og nysgjerrig…. Vi styrker barnet vårt i at det er greit å bli sint når man føler seg tråkket på, men for vår del må vi også bruke tid på å lære han mestringsstrategier for hvordan han håndterer det uten å eksplodere/løpe ut av klasserommet eller slå medeleven. Jeg ofrer minst mulig energi på den andre eleven. Han kan jeg ikke hjelpe. Anonymkode: 05cf2...689 Du er flink! Og du har helt rett. Håper sønnen din klarer å ignorere dette, eller stå opp for seg selv. mitt eldste barn har en gutt i klassen med adhd. Han er stor, sterk og høy. En elev plaget han, og da tok han tak i eleven og slengte han over pulten så han falt i gulvet.. foran hele klassen og læreren. Det ble brått slutt på kommentarer for å si det sånn. ikke riktig måte å løse det på, men når skolen ikke tok tak i de som plaget han måtte han gjøre det selv, noe jeg har 100% forståelse for Anonymkode: 07f78...110 8
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #6 Skrevet 12. september 2021 Konfliktrådet kan hjelpe! Det er gratis og de er ofte på skoler for å håndtere mobbesaker. Be skolen ta kontakt med de Eller meld inn saken selv. Anonymkode: 5e621...472
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #7 Skrevet 12. september 2021 Søk opp Fylkesmannen! De kan «dra skolen etter ørene». Du kan melde fra til dem om mobbingen. De har mer de skulle ha sagt enn skolen. Lykke til! Anonymkode: 5b876...b79
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #8 Skrevet 12. september 2021 Du kan også melde foreldrene til de det gjelder til barnevernet! Anonymkode: 5b876...b79 1
Millimani Skrevet 12. september 2021 #9 Skrevet 12. september 2021 Slutt å nevne barnevernet. Skolen må ta tak. Konfliktrådet. Barnas foreldre. PP-tjenesten.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #10 Skrevet 12. september 2021 Uff, det er ikke lett. Jeg er lærer, og vet at noen barn (og foreldre) kan være helt jævlige. Har skolen satt i gang en 9a-sak? Anonymkode: 859f4...270 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #11 Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Uff, det er ikke lett. Jeg er lærer, og vet at noen barn (og foreldre) kan være helt jævlige. Har skolen satt i gang en 9a-sak? Anonymkode: 859f4...270 Ja skolen har satt i gang 9a sak. Og de holder på nå. Så skolen må først få gjøre jobben sin. Saken startet før helgen, og hun tok skikkelig tak i han som mobbet og hengte han foran hele klassen. Noe jeg synes er bra!! Grusomt for mobberen, men mest sannsynlig er sette noe han aldri glemmer Anonymkode: 07f78...110 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå