AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #1 Del Skrevet 12. september 2021 Vi skal ha jobbfest. Arrangementskomiteen er slike som er glad i selskapsleker, så mest sannsynlig vil det være noen slike, type potetløp, støvelkasting, pilkasting osv. Vi er en liten gjeng blant de ansatte som av ulike grunner ikke er så glad i slikt. En av oss har et lite synlig fysisk handikap som hen ikke ønsker oppmerksomhet rundt, og som gjør at enkelte slike aktiviteter er vanskelig. Noen andre av oss syns det er kleint og ubehagelig å delta på slike leker. Det vi helst ønsker oss på slike arrangementer, er enten ikke noen leker i det hele tatt, at vi heller bare spiser, drikker, prater og koser oss, har litt musikk og tar en dans om vi føler for det. Eller kanskje bare en liten quiz om det må foregå noe organisert. Er det veldig sært av vår lille gjeng, om vi på festen pent takker nei når disse konkurransene settes i gang? At vi bare gir beskjed om at vi gjerne vil slippe å bli med, og holder oss inne og hygger oss rundt bordet mens de andre er ute og har aktiviteter? Det vil fortsatt være kanskje 20 personer som deltar. Anonymkode: 35f2b...d6d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #2 Del Skrevet 12. september 2021 Mulig det er sært, men jeg hadde lett vært med i deres gjeng! Hater virkelig slike leker! Krampeaktig og barnslig, syns jeg de er. Anonymkode: 30406...932 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #3 Del Skrevet 12. september 2021 Jeg syns det må være helt lov jeg er usynlig syk selv, og slike aktiviteter kan gi meg mye ekstra smerter som ingen ser, men som jeg må leve med lenge etterpå. Spør noen hvorfor er det bare å si at dere ikke syns det er så gøy, men at dere har det fint og at resten selvsagt må delta som de vil. Anonymkode: 09ee4...6af 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #4 Del Skrevet 12. september 2021 Jeg synes selv slike leker kan være litt teit, litt avhengig av hva det er. Men jeg tenker også at man må bidra litt til fellesskapet og at man iblant kan bli med på ting man ikke elsker for andre sin skyld og for fellesskapet sin skyld. Det kan være andre på jobben som kanskje ikke er så gode sosiale som synes det er vanskelig å bare sitte å prate som synes sånne leker er et fint tilskudd til en jobbfest. Da er det litt kjipt gjort å være de som ikke gidder delta. Dere kan jo høre med komiteen på forhånd og foreslå å begrense lekene noe. Si at det er en del som synes det ikke er så gøy og kanskje det er fint med en balanse. Personer som har lite handikap kan kanskje si ifra til dem på forhånd at det ikke evner å delta og spørre om å få være dommer/arrangør istedet? Anonymkode: 91bf8...7bf 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #5 Del Skrevet 12. september 2021 Ja, det må da være helt greit. Sikkert greit å gi beskjed til arrangementskomiteen at dere ikke ønsker å delta dersom de skal sette opp lag/grupper. Anonymkode: a91be...007 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 12. september 2021 #6 Del Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Mulig det er sært, men jeg hadde lett vært med i deres gjeng! Hater virkelig slike leker! Krampeaktig og barnslig, syns jeg de er. Anonymkode: 30406...932 Enig, jeg vil slappe av og kose meg på slikt og det gjør jeg når jeg sitter på ræva og prater. 😄 Takler ikke slike haha selskapsleker der alt må være så gøøøøøy. er bare å si at dere vil sitte å prate i stedet for. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gramma Skrevet 12. september 2021 #7 Del Skrevet 12. september 2021 Kan dere ikke heller være "heiagjeng" mens lekene foregår? Så deltar man uten å gå utenfor komfortsonen? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #8 Del Skrevet 12. september 2021 Deres lille gjeng kan fort bli den største gjengen, hvis alle tør si det de mener. Ofte er det en liten gjeng med ekstroverte partymennesker som styrer sånne aktiviteter. Anonymkode: 70ab3...9b8 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #9 Del Skrevet 12. september 2021 Dette er vel utenfor jobben, så her har de ansatte full styringsrett. Dere deltar på det som ønskes selv. Husk at du ikke må delta på ting etter arbeidstiden, fritiden din er utrolig viktig. Den kan ikke måles i penger. Anonymkode: fca26...92d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #10 Del Skrevet 12. september 2021 Selskapsleker skulle vært forbudt. Anonymkode: 9d68e...42a 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #11 Del Skrevet 12. september 2021 Jeg har ikke noen sykdom eller handikap, men syns selskapsleker er skikkelig drit. Syns det er greit en gang i blant å gå ut med kollega eller ha teambuilding osv. Men jeg liker best å gå ut for å slappe av og ikke foreta meg så mye enn å spise, drikke osv. Vi har ei nå som er i denne komiteen på jobb og hun typen som elsker slike selskapsleker. Vi andre bare kikker på hverandre og bare håper hun tuller Anonymkode: ef066...f33 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 12. september 2021 #12 Del Skrevet 12. september 2021 Selskapsleker er bare kleint, og jeg mener det ikke er uhøflig å takke nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irrit Abel Skrevet 12. september 2021 #13 Del Skrevet 12. september 2021 Er litt enig i at det kan være kleint og lite fristende. Men å melde seg ut på den måten er også litt respektløst ovenfor de andre, både de som deltar og arrangerer. Det er ofte utenfor komfortsonen man opplever vekst.. er ikke så farlig om pila ikke treffer dartskiva osv, klistre på ett smil så kanskje det er ok etterpå? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 12. september 2021 #14 Del Skrevet 12. september 2021 (endret) Irrit Abel skrev (12 minutter siden): Er litt enig i at det kan være kleint og lite fristende. Men å melde seg ut på den måten er også litt respektløst ovenfor de andre, både de som deltar og arrangerer. Det er ofte utenfor komfortsonen man opplever vekst.. er ikke så farlig om pila ikke treffer dartskiva osv, klistre på ett smil så kanskje det er ok etterpå? Er det ikke like respektløst av arrangementskomitéen å forvente at alle skal delta på aktiviteter bare fordi de selv synes det er gøy? Jeg er på fest for å hygge meg, ikke for å oppnå personlig vekst. Det handler ikke nødvendigvis bare om å klistre på seg et smil og leve med at man ikke er så god i dart. Med min nokså skrøpelige helse skal det ikke alltid så mye til før noe trigges og både kvelden og morgendagen kan være spolert, og jeg vet ikke nødvendigvis hva som skal til. Jeg forbeholder meg retten til å gjøre det som er best for meg - særlig når det handler om ren sosial omgang og ting som er ment å være hyggelig og positivt for alle. Endret 12. september 2021 av Daria 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #15 Del Skrevet 12. september 2021 Helt greit å ikke være med. Jeg hater slike leker selv, og som du sier kan det være at noen ikke klarer å være med. Og når dere er flere er det ikke noe problem. Jeg håper alltid at noen andre sier de ikke skal være med når slike ting arrangeres, så jeg kan henge meg på. Anonymkode: 0f409...bfa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #16 Del Skrevet 12. september 2021 1 minutt siden, Daria said: Er det ikke like respektløst av arrangementskomitéen å forvente at alle skal delta på aktiviteter vare fordi de selv synes det er gøy? Jeg er på fest for å hygge meg, ikke for å oppnå personlig vekst. Det handler ikke nødvendigvis bare om å klistre på seg og leve med at man ikke er så god i dart. Med min nokså skrøpelige helse skal det ikke alltid så mye til før noe trigges og både kvelden og morgendagen kan være spolert, og jeg vet ikke nødvendigvis hva som skal til. Jeg forbeholder meg retten til å gjøre det som er best for meg - særlig når det handler om rent sosial omgang og ting som er ment å være hyggelig og positivt for alle. Du har jo en god grunn, de fleste som ikke vil delta gjør det fordi de ikke gidder/synes det er kjedelig. I de tilfellene tenker jeg man kan ta seg sammen og delta for å være høflig mot arrangør og andre som deltar, og være en del av felleskapet. Om man er 100 stk og 4 ikke vil så er det også noe annet enn om man er 27 stykker og 7 ikke vil. Men ja sier som jeg sa i forrige post, jeg ville deltatt for å være grei men ville om jeg visste det kom tatt det opp med komiteen på forhånd. Iallfall når man er en såpass stor andel som ikke ønsker slikt. Anonymkode: 91bf8...7bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irrit Abel Skrevet 12. september 2021 #17 Del Skrevet 12. september 2021 Om du har en helsemessige grunn til å ikke delta så er det jo helt innafor! 😊 Jeg tenker at en jobbfest er noe litt annet enn en privatfest. Når noen prøver å skape aktivitet, hygge, samhold, inkludering osv blant ansatte så synes jeg det er egoistisk å kun tenke på seg selv. Det blir nok lagt merke til.. men om over halvparten av dere er enige i at festkomiteen stinker, så si ifra - så blir dere sikkert hørt til neste event. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #18 Del Skrevet 12. september 2021 Team building er alltid en slager! Det knytter sterke bånd mellom kollegaene. Hvem kan vel motstå denne klassikeren? Dette bør du ikke gå glipp av Anonymkode: b40e2...c1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #19 Del Skrevet 12. september 2021 Hater selskapsleker, og "morsomme" spill er tortur. Har vært i bursdager og på nyttårsfeiringer er plutselig folk skal spille Ryktet Går eller Cards Against Humanity, og det er så fælt. Tar evigheter og. Anonymkode: 2f1b8...fdb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 19. september 2021 #20 Del Skrevet 19. september 2021 Huff. Jeg fatter ikke hvorfor jobbfester skal ha "underholdning" i det store og hele. Hva er galt med å spise, drikke og prate og rett og slett ha det hyggelig? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå