Gå til innhold

Trenger litt støtte. Er det fler her inne meg ekstraslag på <3 ?

Anbefalte innlegg

Gjest PunkCouture
Skrevet

Jeg har snakket med fastlegen om dette, og har fått konstatert at det er helt normalt, altså. - Men det er likevel litt stressende og ubehagelig. Tenkte kanskje at fler her inne har ekstraslag/ekstrasystoler, hvis det er så vanlig?

Selv får jeg det på dagene jeg er ekstra utslitt. Er i begynnelsen av andre trimester nå. Noen dager føler jeg meg totalt utmattet, og jeg føler meg litt lett i hodet, tung og slapp, trøtt og skjelven. Dager der man bare bør ta det ordentlig med ro. Da kan jeg kjenne noen ekstraslag her og der. Føles som om hjertet liksom vibrerer i brystet. Har bestilt magnesium, som muligens kan hjelpe. 

Noen fler med dette fenomenet? Evt. noen som har tips som hjelper dere, både fysisk og mentalt?😊

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde det selv og det var til tider veldig slitsomt. Beste tipset er å ta det med ro og hvile. Lytt til kroppen og ta ting i ditt tempo. Husker spesielt noen dager jeg knapt kom meg ut av sengen og jeg var så sliten. Hadde ekstraslag hele tiden de dagene. Slet i tillegg med høy puls. Var 100% sykmeldt fra uke 24 og ut svangerskapet.

Anonymkode: 2d0dd...9cd

Skrevet

Jeg har det, og har mye av dem døgnet rundt. Har i grunn ikke så mye tips, jeg har bare lært meg å leve med dem. Er blitt utredet for det, og ble mer avslappet til det når de ikke fant noe galt. Merker de ekstra godt/kraftigere i hvile, og når jeg ligger på venstre side. Hadde mye under graviditeten å.

Anonymkode: 0fe94...086

• Liker 1
Skrevet

Jeg har det tidvis, men hadde faktisk lite i svangerskapet. Nå etter fødsel har jeg derimot langt oftere. Vet ikke helt hvorfor, mulig pga. mer stress og mer kaffe?

Anonymkode: a869d...4c7

Skrevet

Hatt IST i noen år. Skal følges opp ekstra av kardiolog under svangerskap pga endringer det medfører. ☺️ 

Anonymkode: 58bb5...49e

Skrevet
PunkCouture skrev (7 timer siden):

Jeg har snakket med fastlegen om dette, og har fått konstatert at det er helt normalt, altså. - Men det er likevel litt stressende og ubehagelig. Tenkte kanskje at fler her inne har ekstraslag/ekstrasystoler, hvis det er så vanlig?

Selv får jeg det på dagene jeg er ekstra utslitt. Er i begynnelsen av andre trimester nå. Noen dager føler jeg meg totalt utmattet, og jeg føler meg litt lett i hodet, tung og slapp, trøtt og skjelven. Dager der man bare bør ta det ordentlig med ro. Da kan jeg kjenne noen ekstraslag her og der. Føles som om hjertet liksom vibrerer i brystet. Har bestilt magnesium, som muligens kan hjelpe. 

Noen fler med dette fenomenet? Evt. noen som har tips som hjelper dere, både fysisk og mentalt?😊

Ja, helt vanlig i graviditet.

masse ekstraslag her, ga seg til tredje trimester. Ingen tips, hvorfor skal man få det bort? Hjertet lever sitt eget liv

Anonymkode: 5f6ec...398

Skrevet

Helt vanlig, ser det hele tiden helt tilfeldig på ekger. Jobber i helsevesenet. Hvis de har sagt det ikke er noe galt er det virkelig ingenting å hause seg opp over, det gjør bare at du får ennå flere ekstrasystoler. Kjennes bare ubehagelug ut i brystet, ingenting annet. Har det selv når jeg stresser

Anonymkode: 3f1c1...71d

Skrevet

Jeg har fått mange ekstrasystoler, VES og SVES påvist på ekg, ekkokardiografi og holtermåling. Det er helt normalt, men utrolig slitsomt. Merker heldigvis ikke ekstra mye til det nå i graviditeten selv om jeg har hørt det er vanlig  🙏🏼 Stress og for mye koffein forverrer det for meg. Unngår også å ligge på venstre siden, da er ikke slagene like intense. Håper du kan bli beroliget med at dette er helt normalt, selv om det er fryktelig skummelt! 

Anonymkode: 0c614...eae

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg var veldig plaget med ekstraslag VES/SVES døgnet rundt (ca.30%).  Jeg blir behandlet med medisiner som fjerner disse omtrent 100%.
Dette er utrulig deilig da ekstraslagene var utmattende og ga meg angst.

Ikke gravid!

Endret av nettengel
Glemte å skrive at jeg ikke er gravid
  • Liker 1
Skrevet

Ja jeg har masse ekstraslag og måtte ligge på overvåking. Fikk det som gravid. Merket med at jeg var sliten og trøtt og kaldsvettet helt plutselig og ble rar i kroppen. 

Nå må jeg ta hjertemedisiner og sjekkes av og til med hjertemonitor. 8mnd siden fødsel og har det fremdeles. 

Anonymkode: 8e258...c7c

Skrevet

Jeg er bare 7+5 men har også merket på en helt sykt uro i hjerte, føles ut som at brystkassa skal eksplodere. Fikk ikke sove i natt fordi det er så ubehagelig og det føles ikke ut som at jeg kan ro ned hjertet. Måtte ligge på ryggen og puste sakte inn og ut mange ganger for å prøve å få kontroll på det. Veldig veldig ubehagelig.. 😭

Anonymkode: bfec5...d0f

Skrevet

Jeg er ikke gravid og nærer meg egentlig overgangs alderen, men har utviklet ekstra hjerteslag det siste året.  Jeg kan bare tenke dette er hormonelle og stressdrevet. Har blitt sjekket opp og ned av spesialister.  Disse er ufarlige i utgangspunktet men svært ubehagelig og jeg føler at dette øker mitt stress og adrenalin nivået.  :( pusting, nedstressing osv gjøre ingenting, dette er noe fysisk, i hvertfall for min del.  

Anonymkode: 1e3db...b01

Skrevet

Mindre sukker, helst ingen koffein (verken te, kaffe eller brus). Som gravid har du kanskje allerede dette på et minimum?

Noe som forverrer det for meg er å ikke få nok væske, eller hvis jeg har spist for salt mat. Det med salt er jo en litt tricky greie, for man må ha nok hvis man drikker masse også. Men med litt øvelse og fokus på det har jeg fått til å håndtere det bedre. 

Og hvil nok.

Anonymkode: 6612a...708

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...