Gå til innhold

Hva hadde du vært villig til å gjøre for noen du er skikkelig glad i?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er noe jeg har tenkt på. Hva ville jeg gjort for en annen person. Kunne du gjort noe kriminelt for en annen? For eksempel – og dette er en helt hypotetisk situasjon! – ville du hjulpet noen å bli kvitt et lik? Eller ville du skjult en kriminell handling for en annen person? 

PS. Dette er ikke en oppfordring til noe lovbrudd! Jeg bare lurer på hva folk tenker at de ville gjort for en person de elsker. 

Anonymkode: ccb9b...cda

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjult et lik? Nei.

Dekket over mindre lovbrudd? Da skulle de vært veldig små.

Ikke begått lovbrudd heller, med mindre de var veeeldig små.

(Eksempel, litt foreldet: søskenet mitt ønsket seg veldig en skilpadde da vi var ungdom. Det var ulovlig å holde som kjæledyr på den tiden, men foreldrene mine fikk tak i en via en kamerat. Sånne småting som egentlig ikke skader noen kunne jeg nok gjort.)

Anonymkode: ef679...699

Skrevet

Hadde ikke skjult et lik eller skadet noen skikkelig. Men utover det så kunne jeg nok gjort en del for foreldrene og søsknene mine. Og hunden min. Men det eneste kriminelle hun vil er å løpe uten bånd når det er båndtvang. 

Skrevet

Hva legger du i "skikkelig glad i"?

Jeg kunne gjort mye for noen jeg er veldig glad i, som foreldrene mine og søsken. Men jeg ville gjort alt for noen jeg elsker. Har ikke gjemt noen lik da, det har ikke vært nødvendig. 😂

Skrevet
Trøst skrev (4 timer siden):

Hva legger du i "skikkelig glad i"?

Jeg kunne gjort mye for noen jeg er veldig glad i, som foreldrene mine og søsken. Men jeg ville gjort alt for noen jeg elsker. Har ikke gjemt noen lik da, det har ikke vært nødvendig. 😂

Det kunne vært en situasjon der du visste at personen du elsket ikke hadde ment å skade noen, men at noen hadde endt opp død, og de følte ikke at de kunne fortelle noen om det av ulike årsaker. Altså det er ikke snakk om et kaldblodig mord. 
Kanskje jeg har sett litt mye på "How to Get Away with Murder". 🤔 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det kunne vært en situasjon der du visste at personen du elsket ikke hadde ment å skade noen, men at noen hadde endt opp død, og de følte ikke at de kunne fortelle noen om det av ulike årsaker. Altså det er ikke snakk om et kaldblodig mord. 
Kanskje jeg har sett litt mye på "How to Get Away with Murder". 🤔 

Syns slike spørsmål kan være litt vanskelige å svare på. Man vet ikke helt hvordan man hadde reagert om man sto i situasjonen. Men tror jeg kunne strukket meg ganske langt, og gjort veldig mye for noen jeg elsker. Muligens alt, men det blir for påståelig, så jeg skal ikke si det for sikkert. 

Skrevet

Dette er jo en helt teoretisk og oppkonstruert problemstilling. Men generelt vil jeg si at det viktigste man kan gjøre for de man er glad i er å si det man mener. Ekteskap og andre langvarige forhold basert på løgn er ikke bra.

Skrevet

Det er vanskelig å vite. :enig: 

Jeg hadde ikke hjulpet noen som hadde drept noen med vilje i alle fall! Det vet jeg ganske sikkert. Hvis man planlegger og gjennomfører et drap, så har man egentlig gjort sitt valg og må ta konsekvensene av det. Samtidig så er det vanskelig å vit hvordan folk ville reagert i ulike situasjoner.

I bygda vår var det en 18 åring person som drepte en gammel for en del år siden (jeg tror han hadde brukt narkotika den kvelden). Moren hans erkjente senere at hun vasket klærne hans når han kom hjem. Hun visste ikke hva som hadde skjedd, men det så ikke bra ut fordi de var tilgriset av blod. Hun forsøkte å lyve i begynnelsen, fordi hun ikke greide å "svikte" sønnen sin. 
Jeg kan egentlig forstå henne. Man elsker barna sine over alt på jord, gjør man ikke?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...