Gå til innhold

Hvordan kan foreldre gjøre sånt mot egne barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

1. Fedre som rømmer fra barnet sine og ikke vil ha noe med barnet å gjøre. Ikke en gang se det. Er det mulig? Har sagt til noen som har gjort det «hva faen har barnet ditt gjort deg siden du straffer det på den måten?» For ja det er det de gjør. De straffer det uskyldige barnet som ikke har gjort noe galt. Som han selv har vært med å laget. Jeg hadde aldri klart å rømme fra eget barn og ikke hatt noe med det å gjøre😳Jeg skjønner ikke hvordan man kan ha samvittighet til det? Ditt eget barn! Samme med mødre som ikke vil se barna sine. Hvordan? Jeg forstår det ikke? Selv om det ikke passer å få barn men hun velger å få barnet mot din vilje så skal ikke barnet straffes av den grunn. Det er ikke barnet sin feil!

2. Mødre som nekter fedrene å se barnet sitt og gjerne flytter langt bort fra fedrene. Altså jeg skjønner det når det er snakk om voldelig far osv, men nå snakker jeg om de som bare er sint på faren. F.eks på grunn av han var utro mot henne eller slo opp og fant ei annen. Så tar hun hevn med å nekte han å få se barnet og kanskje reiser langt bort. Hvorfor i all verden skal barnet straffes for dette? Hvorfor? Hva har barnet gjort? Det er barnet de straffer når de holder på sånn. 

Blir så forbannet når foreldre straffer barna sine på den måten. Barn er uskyldige og fortjener ikke å straffes av voksne! Barna må komme først! Alltid!

Hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Warrior skrev (Akkurat nå):

Selv om det ikke passer å få barn men hun velger å få barnet mot din vilje så skal ikke barnet straffes av den grunn. Det er ikke barnet sin feil!

Det er ikke alle som vil ha barn, og det må respekteres.

• Liker 4
Skrevet
Wednesday Addams skrev (1 minutt siden):

Jeg er til dels enig med deg, men så er man jo to om å få barn. Er det helt krise med barn så må man ta ansvar for at det ikke blir barn til. Er det helt spesielle omstendigheter så ok. 

Anonymkode: 5c4f8...780

• Liker 2
Skrevet
Warrior skrev (3 minutter siden):

1. Fedre som rømmer fra barnet sine og ikke vil ha noe med barnet å gjøre. Ikke en gang se det. Er det mulig? Har sagt til noen som har gjort det «hva faen har barnet ditt gjort deg siden du straffer det på den måten?» For ja det er det de gjør. De straffer det uskyldige barnet som ikke har gjort noe galt. Som han selv har vært med å laget. Jeg hadde aldri klart å rømme fra eget barn og ikke hatt noe med det å gjøre😳Jeg skjønner ikke hvordan man kan ha samvittighet til det? Ditt eget barn! Samme med mødre som ikke vil se barna sine. Hvordan? Jeg forstår det ikke? Selv om det ikke passer å få barn men hun velger å få barnet mot din vilje så skal ikke barnet straffes av den grunn. Det er ikke barnet sin feil!

2. Mødre som nekter fedrene å se barnet sitt og gjerne flytter langt bort fra fedrene. Altså jeg skjønner det når det er snakk om voldelig far osv, men nå snakker jeg om de som bare er sint på faren. F.eks på grunn av han var utro mot henne eller slo opp og fant ei annen. Så tar hun hevn med å nekte han å få se barnet og kanskje reiser langt bort. Hvorfor i all verden skal barnet straffes for dette? Hvorfor? Hva har barnet gjort? Det er barnet de straffer når de holder på sånn. 

Blir så forbannet når foreldre straffer barna sine på den måten. Barn er uskyldige og fortjener ikke å straffes av voksne! Barna må komme først! Alltid!

Hva tenker dere?

Jeg har opplevd punkt 1 med min eks og våre barn. Helt hans eget valg og holdt seg totalt borte i litt over 10 år. Like lang tid som nye forholdet hans varte. De 10 årene fikk de ingen bursdag/julegave. Ingen tlf eller meldinger. Han kunne like gjerne vært død. Sånne folk kan brenne i helvete for min del.

• Liker 10
Skrevet
Wednesday Addams skrev (2 minutter siden):

Selvfølgelig, men da må man gjøre sitt for å unngå faren for å lage barn. Bruke prevensjon. Ikke nekte å bruke kondom for eksempel og så straffe barnet for noen nekter å bruke kondom. 

Hvis det er ett uhell at prevensjon ble brukt så fortjener ikke barnet å straffes av den grunn.

Skrevet
Warrior skrev (10 minutter siden):

😳Selv om det ikke passer å få barn men hun velger å få barnet mot din vilje så skal ikke barnet straffes av den grunn. Det er ikke barnet sin feil!

Hvis hun har mulighet til å ta abort, så bør jeg ha mulighet til å stikke fra barnet 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er så enig med deg! Kvalmeste jeg vet om er slike foreldre!!

Anonymkode: 251c6...b3e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg er til dels enig med deg, men så er man jo to om å få barn. Er det helt krise med barn så må man ta ansvar for at det ikke blir barn til. Er det helt spesielle omstendigheter så ok. 

Anonymkode: 5c4f8...780

De færreste samleier blir gjennomført med sikte på å få barn. Det betyr at mange ville avstått fra sexen om de visste utfallet på forhånd. Kvinner også.
Da det ikke fungerer sånn, og fordi puling er digg, velger de fleste å gjennomføre likevel.
Men selv med beskyttelse kan uhell oppstå. Abort er en stor belastning. I tillegg skjer det ofte noe med damen som gjør at hun velger å beholde barnet uavhengig av hva han skulle mene om det. De var to om samleiet, ja. Begge må ta ansvaret. Men de er ikke nødvendigvis to om å få barn.

Liten avsporing:
Det faktisk ikke lenger sånn at man være to for å få barn. Praksisen med å la damer få bli solomødre om de ønsker barn, men ikke mann, tror jeg vil påvirke samfunnet negativt.

Anonymkode: af7a4...450

Skrevet
robot91 skrev (17 minutter siden):

Hvis hun har mulighet til å ta abort, så bør jeg ha mulighet til å stikke fra barnet 

Javel, men det er barnet du straffer med å stikke fra det. Føles det virkelig bra å drite i sitt eget uskyldige barn som ikke har gjort noe galt? Helt seriøst?

Jeg hadde i alle fall aldri klart det. 

Skrevet
Blomsterpotta skrev (45 minutter siden):

Jeg har opplevd punkt 1 med min eks og våre barn. Helt hans eget valg og holdt seg totalt borte i litt over 10 år. Like lang tid som nye forholdet hans varte. De 10 årene fikk de ingen bursdag/julegave. Ingen tlf eller meldinger. Han kunne like gjerne vært død. Sånne folk kan brenne i helvete for min del.

Hva skjedde etter 10 år, hvis du ikke har noe imot at jeg spør? Kom han tilbake? Tilga de han? 

Anonymkode: ffcb6...aa2

Skrevet

Jeg kjenner til en som har maaaange barn med forskjellige kvinner. Far har et forhold til alle unntatt ett av barna sine, fordi moren var så frekk å nektet å ta abort. Jeg vet ikke hvordan han reagerte på graviditeten til de andre barna, men han nekter ikke å se de andre barna som bor hos sine mødre. 

Barnet begynner å bli litt stor nå, så jeg lurer på om hun vet hvem han er og om hun er bevisst over situasjonen. Hvis jeg var mor, så ville jeg holdt farens identitet skjult nettopp fordi de andre barna får ha et forhold til far.

Skrevet
robot91 skrev (44 minutter siden):

Problemet er at når hun tar abort, så blir det ikke noe barn. Ferdig arbeid. Når du som far derimot tar en «juridisk abort» så er det i hovudsak barnet som står igjen som taperen! Altså en uskyldig utenforstående. 

Og så har du menn som kommer krypende og vil ha et forhold til dem likevel når barna er blitt store og alt arbeidet med å oppdra dem er over. Kvalmt!

Anonymkode: 65e5a...b39

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg kjenner til en som har maaaange barn med forskjellige kvinner. Far har et forhold til alle unntatt ett av barna sine, fordi moren var så frekk å nektet å ta abort. Jeg vet ikke hvordan han reagerte på graviditeten til de andre barna, men han nekter ikke å se de andre barna som bor hos sine mødre. 

Barnet begynner å bli litt stor nå, så jeg lurer på om hun vet hvem han er og om hun er bevisst over situasjonen. Hvis jeg var mor, så ville jeg holdt farens identitet skjult nettopp fordi de andre barna får ha et forhold til far.

Er det mulig😳Forhold til de andre barna unntatt ett? Det er så kaldt gjort at jeg har ikke ord. Stakkars barn som blir til uskyldig offer på grunn av egoistiske voksne.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva skjedde etter 10 år, hvis du ikke har noe imot at jeg spør? Kom han tilbake? Tilga de han? 

Han kom tilbake ja og angret som bare det. Hadde savnet barna i alle år og alltid vært utrolig glade i de. Han skulle alltid være det for de fremover og de måtte aldri være redd for at han skulle svikte de igjen.  Var sammen med barna så mye han kunne og kjøpte de med både penger, gaver og pappatid. Så fikk han ny dame igjen og da kom hun først av alt. Barna tok ett oppgjør med han og han lovte å alltid være der for barna på nytt. Det skar seg, så vårt ene barn kuttet kontakten selv. Det andre barnet har kontakt, men har ikke så altfor mye positivt å snakke om ang han og nye dama.

De tilgir og glemmer aldri. De er voksne nå og skjønner mer enn da han dro herfra.

Endret av Blomsterpotta
  • Liker 2
Skrevet
Warrior skrev (2 timer siden):

Hva tenker dere?

Kona er gravid og vi har hatt en skikkelig krangel. Jeg har reist til Stockholm for litt egentid frem til kona sier unnskyld. Nå har ikke kona sagt unnskyld på 2 dager. Jeg kommer derfor til å true henne med å aldri se barnet mitt.

Det er det eneste som fungerer. Derfor bruker man sånne midler.

Skrevet
Dobbeltgjengleder skrev (1 minutt siden):

Kona er gravid og vi har hatt en skikkelig krangel. Jeg har reist til Stockholm for litt egentid frem til kona sier unnskyld. Nå har ikke kona sagt unnskyld på 2 dager. Jeg kommer derfor til å true henne med å aldri se barnet mitt.

Kona di får det nok enormt mye bedre uten deg

• Liker 15
Skrevet
Dobbeltgjengleder skrev (1 time siden):

Fungerer? Tror ikke det. Det fungerer ikke å straffe barnet sitt på grunn av krangel med dama. Hvorfor må voksne folk alltid la en krangel gå utover barna? Hva har barn gjort for å fortjene det? 

Skrevet

Pass deg, sånn hold eksen min på også. "Ja, skal det være sånn så må jeg vel flytte da" "pass deg så jeg ikke drar fra deg og ungene!" 

Den dagen det ble sagt, og jeg hadde hørt det så mange ganger at jeg tenkte "hm, det høres jo egentig ut som en god ide", kastet jeg ut spetakkelet dagen etterpå. 

Jeg og ungene har aldri hatt det så bra.

• Liker 7
Skrevet

Herregud, du er jo syk i hodet og trenger hjelp. Sånne som deg bør aldri, ALDRI få barn.

Anonymkode: 4ccd3...a71

• Liker 6
Skrevet

er så ufattlig enig med deg, begge er ille,men hater nr 2, mest pga jeg har en kamerat som ikke får se sønnene sine,enda han vant rettsaken, mor flyttet til Polen og han har ikke sett guttene sine på 6 år, nå er de 7 og 10, de kjenner ikke faren engang lengre sikkert, kanskje største husker han,men minsten husker han ikke.

Han er gift nå med ny dame og de venter tviliinger i Januar,men han savner guttene sine fælt, Norge kan ikke gjøre noe heller så lenge polen ikke har utleveringsavtale, så han regner med at han aldri får se de igjen 😭

Anonymkode: f9414...dfd

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...