AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #1 Skrevet 12. september 2021 Hei, Har hatt en ufør samboer og takler det bare ikke.. ikke pga det økonomiske da jeg har over gjennomsnittet i lønn og har arvet mye tidligere i livet , men pga forskjell i aktivitet. ble så sliten av å komme hjem til en som var understimulert sosialt, som var over-gira i praten , blir et skille når den ene har vært ute hele dagen og den andre ikke får dekk sine behov. Denne gangen ser jeg etter noen som er i full jobb, og gjerne har noen hobbyer hun kan holde på med alene. Men er det dumt av meg å stille slike krav? Hva om jeg avfeier det som ellers kan være drømmedama? Anonymkode: cd838...da5 12
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #2 Skrevet 12. september 2021 Du må bare se an og bli kjent med personen. Jeg er ufør og hjemme, men jeg hadde ikke hoppet på deg med en gang du kom hjem fordi jeg var understimulert på kontakt feks. Jeg har da venninner jeg kan snakke med, og hobbier jeg kan gjøre, jeg har et liv og interesser selv om jeg ikke kan jobbe. Siden skaden min er fysisk så er det ikke all aktiviteter jeg kan være med på uten å planlegge og legge opp til, men jeg klarer da det også og får til det meste, jeg tenker at om du er interessert i dama så vil du jo få til så hun og kan være med deg på ting uten at det blir et stort offer? Anonymkode: 3fb33...6ad 9
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #3 Skrevet 12. september 2021 Nei, du er ikke slem. Jeg hadde ikke taklet det i lengden å ha en samboer som hverken jobber, har en hobby eller et aktivt liv. Jeg personlig ville følt med kvelt, da jeg selv jobber fullt og har en tidskrevende hobby. Dog kan man ha en hobby og et sosialt liv som krever mye tid selv om man er ufør. Det kommer jo såklart an på sykdomsbildet til vedkommende, da😊 Anonymkode: bc180...631 9
Blod Skrevet 12. september 2021 #4 Skrevet 12. september 2021 Det er opp til deg selv å bedømme. Kan godt hende du avfeier drømmedama ved å stille slike krav, men det kan ingen vite på forhånd 7
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #5 Skrevet 12. september 2021 Alle har forskjellige krav. Jeg kunne aldri vært sammen med noen som arbeider overtid alt for ofte og er med venner hele fritiden. Du er foresten ikke garantert å finne noen som ikke er pratesyk når du kommer hjem fra jobb, og som har masse egne hobbyer selv om du velger noen i jobb, alle er heldigvis forskjellig😀 Anonymkode: db7d1...ab3 7
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #6 Skrevet 12. september 2021 Nei jeg tenker akkurat som deg. Jeg hadde ikke fungert med en samboer som ikke jobber. Fordi livene og hverdagene våre blir for ulike. Jeg trenger noen som er på samme nivå som meg. Forøvrig ønsker jeg ikke en ekstra belastning med å være sammen med noen som er så syke at de ikke kan jobbe. Jeg velger naturligvis en som er frisk og som kan bidra på de områdene hvor det er behov. Så er det økonomien da. Jeg ville ikke hatt en samboer som står på stedet hvil økonomisk og som ikke har anledning til å øke inntekten sin gjennom utdanning eller høyere stilling. Kall meg gjerne kynisk, men sånn føler jeg det. Anonymkode: c5822...697 8
Gjest parkeringsvakten Skrevet 12. september 2021 #7 Skrevet 12. september 2021 Å nei, når når vi hadde gått noen uker uten spamming av uføretråder. Nå kommer de igjen. Brukeren er tilbake
Michaelhe Skrevet 12. september 2021 #8 Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Hei, Har hatt en ufør samboer og takler det bare ikke.. ikke pga det økonomiske da jeg har over gjennomsnittet i lønn og har arvet mye tidligere i livet , men pga forskjell i aktivitet. ble så sliten av å komme hjem til en som var understimulert sosialt, som var over-gira i praten , blir et skille når den ene har vært ute hele dagen og den andre ikke får dekk sine behov. Denne gangen ser jeg etter noen som er i full jobb, og gjerne har noen hobbyer hun kan holde på med alene. Men er det dumt av meg å stille slike krav? Hva om jeg avfeier det som ellers kan være drømmedama? Anonymkode: cd838...da5 Jeg vil bare si at de beste kjøpene gjør man på livets bruktmarked. De fleste andre steder blir det for dyrt. 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #9 Skrevet 12. september 2021 1 minutt siden, Michaelhe said: Jeg vil bare si at de beste kjøpene gjør man på livets bruktmarked. De fleste andre steder blir det for dyrt. Med den analogien til uføre prøver du å si at en godt brukt bil der motoren mangler egentlig er bedre enn en ny Tesla? Anonymkode: b930d...270
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #10 Skrevet 12. september 2021 Selvsagt er du ikke slem. De uføre er bare glad de slipper å ha med et slikt menneskesyn å gjøre. Anonymkode: 5a9fb...be7 17
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #11 Skrevet 12. september 2021 Tja, jeg hadde ikke sett på mangel på jobb som stort problem, men jeg tjener ok selv og ville ønsket at vi var nokså likt økonomisk stilt om jeg skulle gå inn i et nytt forhold. Vil gjerne opprettholde den livsstilen jeg har i dag uten å måtte forsørge en kjæreste Om det skjer etter at vi er etablerte sammen, ok da ville jeg tilpasset meg, men i en datingsituasjon ville jeg forsøkt å unngå det. Så da ville jeg jo vært negativ til både uføre og andre med lav inntekt. Anonymkode: 1866e...680 3
Michaelhe Skrevet 12. september 2021 #12 Skrevet 12. september 2021 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Med den analogien til uføre prøver du å si at en godt brukt bil der motoren mangler egentlig er bedre enn en ny Tesla? Anonymkode: b930d...270 Vel, har du råd til det aller fineste, det mest ettertraktede? Kanskje blir du lykkeligere med en solid, rimeligere eldre bil som sitter som en tanks på vegen? Når det gjelder nye biler er ofte pris og funksjon nært knyttet. Dette skillet viskes bort med årene. I USA finnes det en brannstasjon med en lyspære som har lyst opp siden 1910-tallet. Endret 12. september 2021 av Michaelhe
GammelKaktus Skrevet 12. september 2021 #13 Skrevet 12. september 2021 Du har dine preferanser, er ikke slemt, ærlig sak det. Hadde heller ikke orket å ha noen hjemme her døgnet rundt for jeg liker meg hjemme selv og aldri få fred i sitt eget hjem høres stressfullt ut for min del. Har en venninne som har en uføretrygdet mann men han holder seg selv i aktivitet, går ut med kamerater og holder på med sin prosjekter slikt at de ikke går oppå hverandre. Så der fungerer det jo, men det er jo å finne den rette da, uføretrygdet eller ikke. 6
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #14 Skrevet 12. september 2021 Har ingenting imot uføre selv, det er i det minste en stabil inntekt. Jeg tenker heller over grunnen til at de er uføre. Jeg vil slippe å ha alt ansvaret for barn og hjem alene. Jeg vil ha en som kan bidra like mye på slikt. Anonymkode: 8f584...03d
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #15 Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tja, jeg hadde ikke sett på mangel på jobb som stort problem, men jeg tjener ok selv og ville ønsket at vi var nokså likt økonomisk stilt om jeg skulle gå inn i et nytt forhold. Vil gjerne opprettholde den livsstilen jeg har i dag uten å måtte forsørge en kjæreste Om det skjer etter at vi er etablerte sammen, ok da ville jeg tilpasset meg, men i en datingsituasjon ville jeg forsøkt å unngå det. Så da ville jeg jo vært negativ til både uføre og andre med lav inntekt. Anonymkode: 1866e...680 Må minne på at uførhet er ikke det samme som dårlig økonomi. Mange med en uføregrad som både har formue og er gjeldsfrie. Anonymkode: 5282a...615 6
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #16 Skrevet 12. september 2021 Jeg vet ikke, har aldri vært med en ufør. Men det virker litt kjedelig kanskje? Jeg og samboeren snakker mye om jobb og opplevelser når vi kommer hjem, hva snakker den uføre om? Som opplever akkurat det samme hver eneste dag? Jeg er avhengig av kollegaer, vi snakker mye om div temaer i lunsjen som jeg kan ta med og prate om hjemme. Anonymkode: 513c9...e95 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #17 Skrevet 12. september 2021 Ikke tenk over det, damer får seg alltid menn, den veien går det alltid bra. Motsatt er værre, uføre menn har utfordringer med å få dame, det kan jeg love deg Anonymkode: ec31c...1ca 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #18 Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Nei jeg tenker akkurat som deg. Jeg hadde ikke fungert med en samboer som ikke jobber. Fordi livene og hverdagene våre blir for ulike. Jeg trenger noen som er på samme nivå som meg. Forøvrig ønsker jeg ikke en ekstra belastning med å være sammen med noen som er så syke at de ikke kan jobbe. Jeg velger naturligvis en som er frisk og som kan bidra på de områdene hvor det er behov. Så er det økonomien da. Jeg ville ikke hatt en samboer som står på stedet hvil økonomisk og som ikke har anledning til å øke inntekten sin gjennom utdanning eller høyere stilling. Kall meg gjerne kynisk, men sånn føler jeg det. Anonymkode: c5822...697 Hva skjer om personen du elsker blir syk en dag? Generelt til dere som ikke vil være med uføre, ikke bare deg. Forlater du personen da? Hvor mye sykefravær fra jobb skal til før du stikker? Jeg syns du er kynisk, for hvem som helst kan faktisk bli langtidssyke når som helst. Du også. Jeg har høy utdanning og ble helt uventet alvorlig syk. Men har heldigvis en mann som står ved min side og ikke forlater meg, han ser at jeg fremdeles er en person og vet hvem jeg er. Anonymkode: d78d4...81b 10
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #19 Skrevet 12. september 2021 Ei venninne satt på din høye hest for mange år siden og sa at hun ikke vil ha en mann som er uføre eller arbeidsledig. Nå er hun på 4 året på aap og går mot å bli ufør. Uten støtte fra far så hadde hun ikke klart seg Anonymkode: a0494...edf 5
Gjest ti10 Skrevet 12. september 2021 #20 Skrevet 12. september 2021 Det kommer jo an på personen, synes ikke du utelukkende skal begrunne dette med uføretrygd. Eksen din var tydeligvis understimulert sosialt siden hun kastet seg over deg når du kom hjem. Andre har ikke like sterke sosiale behov og trives godt med noen få sosiale kontakter. I neste runde kan du like gjerne treffe en kvinne som har jobb og omfattende omgangskrets, men som likevel kakler intenst og uavbrutt fra morgen til kveld. Folk er forskjellige, sånn er det bare, både de som er uføretrygdet og de som er i jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå