Gå til innhold

Reise til Sverige?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 
Er det noen som vet hvilke regler som gjelder ved harrytur til Sverige nå? Jeg har fått begge vaksinedoser for mer enn en uke siden. Må jeg i karantene når jeg drar inn i Sverige eller kommer tilbake til Norge da? 

Anonymkode: fad0e...992

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du må ikke i karantene. Du må bare vise fram koronapass og vanlig pass.

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar Lycka. 
Er ei venninne som vil ha meg med på harrytur. Jeg er fortsatt litt skeptisk til å reise. Ville bare sjekke hva som gjelder. For karantene har jeg ikke tid til! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk for svar Lycka. 
Er ei venninne som vil ha meg med på harrytur. Jeg er fortsatt litt skeptisk til å reise. Ville bare sjekke hva som gjelder. For karantene har jeg ikke tid til! 

Bare å reise. Følg vanlige regler. Altså 1 meter avstand  god håndhygiene og nys i ermet. Tar under 1 minut når politiet scanner qr kode for koronapass. Og nei Lycka, de ber ikke om vanlig pass. ID er ok identifikasjon.

• Liker 1
Skrevet
twitter skrev (56 minutter siden):

Bare å reise. Følg vanlige regler. Altså 1 meter avstand  god håndhygiene og nys i ermet. Tar under 1 minut når politiet scanner qr kode for koronapass. Og nei Lycka, de ber ikke om vanlig pass. ID er ok identifikasjon.

Ja, det stemmer. Man må ikke ha pass. Førerkort og liknende går like bra. Med mindre man har med barn. De må ha pass.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Takk for svar Lycka. 

Og da er ikke Kvinneguiden stedet for å sjekke. Da sjekker man f.eks fhi.no regjering.no helsenorge.no eller lignende, men absolutt ikke kg. Da får man mange, ofte feil svar, som du allerede har fått.

Anonymkode: 52982...109

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...