Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får inntrykk mennesker stemmer på et parti som handler kun om en sak. Stemmer det? og er det det som falt inn hos deg når du stemte? Eller handler det om grunnvollene som partiet er tuftet på til valg av parti? eller er det kun fordi partilederens fremstilling som faller deg inn å stemme på partiet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Egenskap skrev (1 minutt siden):

Jeg får inntrykk mennesker stemmer på et parti som handler kun om en sak. Stemmer det? og er det det som falt inn hos deg når du stemte? Eller handler det om grunnvollene som partiet er tuftet på til valg av parti? eller er det kun fordi partilederens fremstilling som faller deg inn å stemme på partiet?

Jeg har lest alle partiprogrammene, og bestemte meg etter det hvem jeg skulle stemme på. Stemte på det partiet jeg var enig med flest punkter, at en er enig i absolutt alt er vel nesten umulig. Om jeg skulle stemt kun basert på hjertesaken min hadde det blitt ett annet parti, men er uenig med for mange saker utenom den saken. Og siden partiet er mikroskopisk (kommer neppe over sperregrensa) er det vel egentlig lite realistisk at de uansett ville kunne gjort noe med den saken. 

Gjest parkeringsvakten
Skrevet

For noen begynner det kanskje med en sak, så utvikler det seg

Personlig ser jeg mer på hva som virker være holdningene, grunnverdiene i partiet og hvordan mer makt der kunne påvirket samfunnet. Om et parti har flere intelligente og nyanserte personer som hovedhjerner, så kan det være nok til å gi dem stemmen min.... 

Jeg ønsker først og fremst en kompetent og intelligent ledelse som tar avgjørelser som er bra for landet, ikke for neste valg. Men det ville nok betydd en del upopulære avgjørelser som ville hindret gjenvalg. Så Norges fremgang og utvikling vil alltid være hindret av at vi har en demokratisk prosess som oppmuntrer til popularitetskonkurranse heller enn å bygge et bedre Norge på sikt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...