Gå til innhold

Noen som har fått healet vekk sår/eksem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Usikker på om jeg tror på healing, men vurderer nå å teste det ut. Har 2 barn på 2 og 4 år. De sliter så med eksem og klør seg til blods i perioder, de klør og får ikke sove lm nettene ofte . Nå har eldste fått mollusker i tillegg. Vil bare få vekk molluskene og eksemet fort som bare det.. prøvd alt mulig av kremer, men ingenting hjelper.  Så jeg vurderer healing. Erfaringer?

Anonymkode: fcf2b...9bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tipper det er noe de reagerer på i matveien. Mest sannsynlig melk/laktose eller gluten. Prøv det først før du tester healing som ikke kommer til å funke

• Liker 2
Skrevet

Kortison og fete kremer hjalp. Og solskinn og saltvann. Vet ikke hva healing skulle gjort. 

Anonymkode: fb4ab...36b

• Liker 2
Skrevet

Healing er humbug og sløsing med penger.

Anonymkode: c09de...98d

• Liker 3
Skrevet

Gikk til healer i flere uker uten at det hjalp. Dyrt var det også. Jeg feiget ut da healeren ville smøre meg inn med blodet fra en kattunge.

Gikk på apoteket og kjøpte kortisonsalve. Utslettet forsvant på noen dager.

Anonymkode: f0e27...e4f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg feiget ut da healeren ville smøre meg inn med blodet fra en kattunge.

Anonymkode: f0e27...e4f

:sjokkbla:

• Liker 3
Skrevet

Skjønner at du er fortvilet, men det eneste healing hjelper med er å gjøre lommeboka lettere. 

Kortison for å slå ned eksemet, jevnlig vedlikehold med fete kremer når eksemet er borte. Hvis du ikke har vært hos lege med barna så gjør det, kremene du får på resept er mer effektive enn de du får kjøpt uten. 

I dårlige perioder er det også lurt å gi barna oljebad. 

Lykke til! 

Anonymkode: 00c29...988

• Liker 1
Skrevet

Min mor tok med min søster og meg til utallige healere i årevis grunnet hudsykommer og andre tilstander og de prøvde alt som var av healing,fotsoneterapi til sukkerpiller og akupunktur. Det fungerer ikke. Det eneste det gjorde var å slanke lommeboka til mamma.

Gå heller til hudlege og få en skikkelig utredning og prøv dere frem. Jeg holder min eksem i sjakk med kortison og takrolimus.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kortison og fete kremer hjalp. Og solskinn og saltvann. Vet ikke hva healing skulle gjort. 

Anonymkode: fb4ab...36b

Nei her fungerer ingenting. Alt er prøvd. Legen har ikke flere kremer å gi. Barnehage ansatte har ikke sett barn med så hissig eksem før. Vi har tatt allergiprøver av eldste men det gjorde det bare verre (hun ble livredd leger, helsestasjon osv etter det)

Skrevet
Beneviento skrev (3 timer siden):

Min mor tok med min søster og meg til utallige healere i årevis grunnet hudsykommer og andre tilstander og de prøvde alt som var av healing,fotsoneterapi til sukkerpiller og akupunktur. Det fungerer ikke. Det eneste det gjorde var å slanke lommeboka til mamma.

Gå heller til hudlege og få en skikkelig utredning og prøv dere frem. Jeg holder min eksem i sjakk med kortison og takrolimus.

Vi har vært hos hudlege, de skrev bar eut canoderm, noe som ikke fungerer og som vi allerede hadde på resept fra legen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei her fungerer ingenting. Alt er prøvd. Legen har ikke flere kremer å gi. Barnehage ansatte har ikke sett barn med så hissig eksem før. Vi har tatt allergiprøver av eldste men det gjorde det bare verre (hun ble livredd leger, helsestasjon osv etter det)

Be om å bli henvist til sykehuset. Vet ikke hvor dere bor, men jeg har ille atopisk eksem, og har fått god hjelp på Rikshospitalet. 

Anonymkode: b141e...04e

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi har vært hos hudlege, de skrev bar eut canoderm, noe som ikke fungerer og som vi allerede hadde på resept fra legen. 

Da ville jeg bedt om ny time hvor hudlegen kan foreslå å prøve ut noe annet, eller bli henvist til en annen hudlege. Jeg måtte gjennom endel forskjellig før de fant komboen som virket på meg.

Edit: Ser at du skriver litt lengre opp at dere har prøvd ut fler forskjellige kremer. Da støtter jeg forslaget til ...04e om å bli henvist til sykehuset.

Endret av Beneviento
  • Liker 2
Skrevet

Hva med å oppsøke en hudlege og få ordentlig behandling der? 
Du Jan heile deg selv så mye du vil, men du bruker ikke barna dine som forsøkskaniner 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Matallergi som gir utslag i hud trenger ikke gi utslag på tester. For å få utslag må man ha antistoffer. For å få eksem må man bare tåle matvaren dårlig.

Det første du må gjøre er å fjerne alle fargestoffer og all parfyme og alle «eteriske oljer» fra samtlige produkter dere bruker i hjemmet. Barnas krem, tannkrem, shampoo og balsam er helt åpenbare ting du nok alt kjøper uten parfyme og fargestoffer. Men også håndsåpe, oppvasksåpe, oppvaskmiddel, vaskemiddel for klær, vaskemidler ofr gulv etc må være hyper-allergisk. 
Det enkleste du kan gjøre er å kjøpe Anglamark sin håndsåpe og vaske alt i hjemmet ditt med den (både gulv, vinduer og benker blir skinnende rene med håndsåpe). Så kjøper du neutral sitt vaskemiddel for farget tøy og vasker alt tøy med det. Har du tidligere vasket barnas tøy med vaskemidler med parfyme: vask alt 3-4 ganger og luft det ute en uke før du tar det på dem igjen. Husk ting som våtservietter. Ikke bruk kommersielle på eksem-barn.

Du og barnefar bør i tidsperioden dette prøves ut også slutte å bruke all kosmetikk med lukt i. 

Jeg vil anta at dere etter 3-4 måneder med dette (husk å sende med barna egen såpe på barnehagen!) opplever kraftig bedring uten å endre diett.

Anonymkode: 8246a...6b1

• Liker 2
Skrevet

Kjære trådstarter,

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. 

Med vennlig hilsen,

Chantielle mod.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...