Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i gift med en mann som har vært utro flere ganger, og er nok langt mer enn jeg vet. Jeg skjønner av hele meg at dette er feil og at jeg bør gå. Og på sikt vil jeg nok få dwt bedre.

Men jeg klarer det ikke. Nå etter han ble avslørt siste ganga så har han vært veldig opptatt av hvem jeg snakker med, tar på meg, ha sex med meg( og jeg lar han), kysse meg ( noe han har sagt han ikke liker), skjønner han manipulerer meg. Men skjønner ikke hvorfor jeg ikke klarer å gå. Har vært sammen i 20 år. 2 barn.

Jeg vet at dette er feil, jeg er sikker på han vil fortsette utroskapen. Han er ekstremt god til å snakke for seg. Aldri fysisk vold. Men føler hode mitt er helt ute å kjører i forhold til dette. Anser meg selv som en selvstendig og oppegående person. Men når det kommer til mannen er jeg handlingslammet.

Noen som har opplevd noe lignende.

Hvorfor blir jeg i et forhold som dette?

Vil si at 80% av forholdet er bra med tanke på familie, venner, interesser mm, Men de siste 20 som går på trofasthet, jeg får angst og blir mistenksom, føler meg manipulert.

Hjelp! Tror jeg trenger profesjonell hjelp😭

Anonymkode: 1c03e...f1e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva holder deg igjen?

Barna? Redsel for å være alene? Det praktiske rundt et brudd? Økonomi?

Tror det kan være lurt å sortere ut hva som faktisk gjør at du blir, og så ta tak der. Selvfølgelig burde du gå, og det høres ut som om du er helt klar over det. Sorter ut hva som gjør at du blir, og start prosessen der!

• Liker 1
Skrevet

Traumebånd?

Og du blir ikke egentlig manipulert hvis du er klar over at du blir manipulert.

Hva som får deg til å bli? Du har vel veid fordelene mot ulempene? Går du fra han vil du kanskje få dårligere økonomi? Du vil miste et nettverk av venner, hans familie. Du vil miste den "snille halvdelen" av mannen. Hvis den finnes!
Dere må gjerne selge huset.
Eller du må flytte ut. Fordele eiendeler. Kjøpe ny vaskemaskin, bil. Kanskje du ikke har førerkort! Kanskje du ikke finner bolig i nærheten av arbeidsplassen din.
Kanskje du tror ingen andre vil ha deg. Du ser for deg julaften alene...

Han er jo snill av og til. Det var Hitler også. Det er nok til å holde ut 20% med helvete! Bare holde ut liiiiiiitt til. Alt er bedre enn å sitte på en trang hybel alene. Du holder ut litt psykisk vold! Bare til ungene blir voksne. Klistre på et smil.

Det er vanskelig å forlate et forhold! Det er derfor mange blir selv om de skulle gått! Spesielt med å psykisk vold, for det er så FANGENDE. Og forvirrende. Hva skjedde? Skjedde det EGENTLIG noe galt? Var det egentlig MIN feil?

Da jeg ble utsatt for psykisk vold (ble jeg egentlig det?) skulle jeg ønske han hadde slått i stedet. For da hadde det vært enklere å gå! Men han var den "snille", og jeg var den "heldige" som hadde han.

Anonymkode: 2083c...49a

• Liker 3
Skrevet

Skaff selvrespekt å gå. Bli et godt forbilde for deg selv og barna

Anonymkode: e4dbf...c8c

Skrevet

Fordi du vet selv at du ikke er verdt noe å ikke tør å ta steget? er det slik du tenker?

Anonymkode: 9a909...6d6

Skrevet

Fordi du vet hva du har, men ikke hva du går til.
Ja, hvorfor ikke søke profesjonell hjelp? 

Anonymkode: 7baad...a9d

Skrevet

Tror jeg er verdt noe. Og jeg er selvstendig. Men skjønner ikke hva det er med denne mannen. Kan legge til han er min første kjæreste og jeg har tilbrakt halve livet med han og hele voksenlivet. 
Er så ubesluttsom og redd for å velge.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror jeg er verdt noe. Og jeg er selvstendig. Men skjønner ikke hva det er med denne mannen. Kan legge til han er min første kjæreste og jeg har tilbrakt halve livet med han og hele voksenlivet. 
Er så ubesluttsom og redd for å velge.

Kanskje du skal gi det litt tid til da. Så du blir mer sikker i en beslutning. En dag tror jeg nemlig at du ikke klarer å være med han lengre. Du vil ikke være i tvil. Du vil gå fra denne mannen som holder deg for narr

Anonymkode: 7baad...a9d

Skrevet

Han er «trygghet». Det er derfor. Spør deg selv, hvor trygg er han egentlig for deg? De andre damene, hva er de for han? 
Du klarer å finne ekte trygghet uten han.

Skrevet

Ja, klart det er vanskelig å gå, du har hele livet med han❤️Men du er verdt så uendelig mye mer enn slik han behandler deg.

Ja, sjekk ut terapi. Tror du trenger å bygge deg opp, samt noen å prate om framtiden med. Har du sjekket ut EQ-terapi? https://eqi.no/eqterapi/individuell/

Eller samme hva slags altså. Men dette er utrolig effektivt. 

Anonymkode: af211...748

• Liker 1
Skrevet

Jeg sa til vennene mine at forholdet mitt kom til å renne ut i sanden etterhvert. Men fortsatt her, etter 7 år.. Han er ikke utro, men mange andre grunner til å komme deg videre. Det som holder meg igjen, tror jeg er at jeg har brukt 7(!) år av livet mitt på han, og jeg er redd for å ikke "klare meg" uten han. Altså, få meg venner igjen, evt. ny kjæreste senere. Fordi selvtilliten min er helt ødelagt. Føler at han er den eneste som "holder meg oppe", og "hva hvis jeg angrer". Jeg tror utroskap er den ene tingen som hadde fått meg til å endelig gå, fordi vi står i så mye annen dritt. Men igjen, lett å si..

Anonymkode: 2f44f...7c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...