Gå til innhold

høyeste budgiver venter fremdeles på finansiering

Anbefalte innlegg

Skrevet

har vært på privatvisning.  Prisantydning var 6,7 mil. Vi la inn et bud på 6,8 mill uten forbehold. En annen budgiver har lagt inn bud på 6,9 med forbehold om finansiering. Hun har nå forlenger akseptfristen flere ganger fordi hun skal vist forhøre seg med flere banker. Det er megler som har sagt dette, i håp om at vi skal komme med bud på 6,9 mil. Hva tror dere om at denne damen klarer å skaffe midlene? Jeg tenker at det forhåpentligvis ser dårlig ut for hennes del siden hun må gå til flere banker. De fleste banker har vel tilnærmet lik lånegrense, og i disse dager så strammer jo bankene inn litt også med tanke på fremtidig renteøkning.

Anonymkode: f088f...980

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om selger godtar det, så er det slik det er.

Hadde ikke gitt noe høyere bud.

Anonymkode: 713ed...d33

• Liker 8
Skrevet

Rart at selgeren har godtatt det og gidder å vente så lenge 

Anonymkode: 936e1...658

• Liker 18
Skrevet

Bare vent og se. Du må iallfall ikke by over!

• Liker 14
Skrevet (endret)

Merkelig av henne å ikke være sikker på finansiering før hun byr. Om hun ikke får finansiering så blir hun jo erstatningspliktig for mellomlegget. Da får dere huset (hvis dere fortsatt vil) og hun må betale 100 000 til kjøper (uten at hun får noe igjen). 

Hva som er sjansen for at det går vet jeg ikke, men hvis hun mangler bare litt, så kan hun kanskje skrape det sammen med litt privat lån f eks. 

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Rart at selgeren har godtatt det og gidder å vente så lenge 

Ikke så veldig rart. Han har krav på erstatning hvis ikke. 

• Liker 4
Skrevet
solmåneogstjerner skrev (Akkurat nå):

Merkelig av henne å ikke være sikker på finansiering før hun byr. Om hun ikke får finansiering så blir hun jo erstatningspliktig for mellomlegget. Da får dere huset, og hun må betale 100 000 til kjøper (uten at hun får noe igjen). 

Hva som er sjansen for at det går vet jeg ikke, men hvis hun mangler bare litt, så kan hun kanskje skrape det sammen med litt privat lån f eks. 

Det er jo det som er forbeholdet. Hun forplikter seg  ikke til noe. Får hun ikke finansiering så er ikke budet gyldig. 

• Liker 28
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er jo det som er forbeholdet. Hun forplikter seg  ikke til noe. Får hun ikke finansiering så er ikke budet gyldig. 

Åja, det fikk jeg ikke med meg. Da er det litt rart at selger har akseptert.  Det ville ikke jeg gjort om jeg hadde andre budgivere. Men det kommer jo litt an på markedet da. Hvis han får solgt uansett så kan man jo gjøre det

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og hvor lenge kommer han til å vente? Hva om hun fortsatt er uten finansiering om to uker? 

Skrevet

Forresten, kan ts trekke seg hvis damen utsetter fristen igjen? 

Skrevet

Er budet deres fremdeles gyldig, eller har det gått ut på tid alt?

Hvis det har gått ut på tid ville jeg lagt inn et nytt bud med kort frist og gått NED 100.000, det er jo tydelig at den eneste konkurransen dere har ikke har nok penger.

• Liker 21
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Forresten, kan ts trekke seg hvis damen utsetter fristen igjen? 

Budet til TS er ikke gyldig lenger dersom det har gått ut på tid, og jeg tipper at TS gjorde det som er normalt og ga et bud som sto noen timer eller max et døgn.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og hvor lenge kommer han til å vente? Hva om hun fortsatt er uten finansiering om to uker? 

Det har nå nesten gått to uker. Hun forlengte fristen med en uke på fredag.

Skrevet

Du må IKKE by mot en som ikke har finansiering. 

Det heter shilling på amerikansk/engelsk og er en type svindel. Du skal altså i auksjon med en som ikke har tenkt/kan betale det han byr opp prisen til? Det er direkte juks.

Du kan si til megler at kjøper kan få prøve seg med et motbud til dere på opprinnelig bud. Hvis ikke kan han reise til helvete. 

• Liker 9
Skrevet
Nuith skrev (Akkurat nå):

Budet til TS er ikke gyldig lenger dersom det har gått ut på tid, og jeg tipper at TS gjorde det som er normalt og ga et bud som sto noen timer eller max et døgn.

Helt riktig. Jeg sa også til megler at jeg ikke gidder å vente så lenge. Det dukker opp noe bedre. Jeg skrev til megler idag om at vi fremdeles kan gi 6.8 om de vil få salget unna. Men dette er i Bærum, så jeg tipper at selger da heller satser på åpen visning og eventuelle budrunder siden de ser at andre er villige til  å  betale mer enn oss. 

• Liker 1
Skrevet
Nuith skrev (3 minutter siden):

Er budet deres fremdeles gyldig, eller har det gått ut på tid alt?

Hvis det har gått ut på tid ville jeg lagt inn et nytt bud med kort frist og gått NED 100.000, det er jo tydelig at den eneste konkurransen dere har ikke har nok penger.

Godt forslag! 

• Liker 4
Skrevet

Helt riktig. Jeg sa også til megler at jeg ikke gidder å vente så lenge. Det dukker opp noe bedre. Jeg skrev til megler idag om at vi fremdeles kan gi 6.8 om de vil få salget unna. Men dette er i Bærum, så jeg tipper at selger da heller satser på åpen visning og eventuelle budrunder siden de ser at andre er villige til  å  betale mer enn oss. 

Hvordan ser de det hvis de ikke har mottatt flere bud? 

• Liker 2
Skrevet

Dette opplevde vi. Vi trakk budet og vårt og kom med et nytt bud på 150.000 under vårt opprinnelig bud av prinsipp. Vi var irriterte og boligen mistet litt av interessen vår. Det var liksom litt det samme om vi fikk den eller ei da. 

Anonymkode: c69fe...6ba

• Liker 2
Skrevet

Solgte nylig privat og godtok ikke bud uten at de hadde finansiering. Ellers kan du stort sett avtale hva du vil om du selger privat.

Anonymkode: b8218...765

Skrevet

Hvordan ser de det hvis de ikke har mottatt flere bud? 

De har jo enda ikke hatt åpen visning. Det er tydeligvis oss og en annen dame som har vært på privatvisning før rekkehuset har kommet på markedet. Hun vil by mer enn vi kan. JEg tenker at de da vil sjekke huset ute på det åpne markedet, om de da ikke øsnker å få solgt fort som mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...