Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har veldig slitt hår. Nå har jeg fått masse grå hår og vurderer å begynne å farge det men er redd for at håret skal bli enda mere slitt eller at det detter av. Hva gjør dere? Blir håret alltid mere slitt om man farger det?

Anonymkode: 2224f...436

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mer farge,mer hårtap

Anonymkode: 172c7...ae9

• Liker 1
Skrevet

Er det virkelig verdt det? Hvorfor ikke la det gro ut slik som det nå er og godta forandringen som kommer? Billig løsning og man mister ikke så mye hår. Sliter ikke så mye på det som man beholder heller. 

Anonymkode: 8f9ff...562

• Liker 1
Skrevet

Har ikke opplevd å miste mer hår som følge av farging  O_o 

• Liker 1
Skrevet

Godt mulig du faktisk opplever håret  slitt nettopp pga de grå hårene. Anbefaler å farge det med en minicolor. Den dekker ikke de grå 100 %, men er mye mer pleiende for håret enn vanlig farge, samtidig får du ikke den markante etterveksten når det vokser ut igjen. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har veldig slitt hår. Nå har jeg fått masse grå hår og vurderer å begynne å farge det men er redd for at håret skal bli enda mere slitt eller at det detter av. Hva gjør dere? Blir håret alltid mere slitt om man farger det?

Anonymkode: 2224f...436

Det finnes mange hårfarger som ikke sliter på håret️ Hårfarger som farger håret lysere kan slite litt. Hvis du kun demper ned det grå i bunnen, der håret er ubehandlet vil det gå helt fint🥰 Du kan også bruke en toner/glansvask, det er en farge som vaskes gradvis ut og hvis du ønsker god dekkevne kan du beise det grå først😁 Her ser du hvordan du beiser: 

• Liker 1
Skrevet

Tja, om håret er veldig slitt ville jeg først forsøkt å pleie det. 

Har man unormalt hårtap (telogent effluvium eller flekkvis) er ikke kjemisk behandling, heller ikke farging anbefalt. 

Hvordan pleier du håret generelt? 

Skrevet
by Bente skrev (På 12.9.2021 den 19.46):

Det finnes mange hårfarger som ikke sliter på håret️ Hårfarger som farger håret lysere kan slite litt. Hvis du kun demper ned det grå i bunnen, der håret er ubehandlet vil det gå helt fint🥰 Du kan også bruke en toner/glansvask, det er en farge som vaskes gradvis ut og hvis du ønsker god dekkevne kan du beise det grå først😁 Her ser du hvordan du beiser: 

Kan jeg spørre om du har noen hjemmefarge/tonefavoritter for de med endel grå hår?

Skrevet
Fløff skrev (På 16.9.2021 den 14.24):

Kan jeg spørre om du har noen hjemmefarge/tonefavoritter for de med endel grå hår?

Ja selvfølgelig kan du spørre om dette😁 Jeg har lansert en egen hårfargeserie i blonde nyanser: https://www.bybente.com Hvis du er mørk så er teknikken beising med fargekrem trikset uansett merke😉 Her ser du hvordan du gjør det: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...