Gå til innhold

Fikk plutselig gjester til middag. Hva kan jeg lage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har karbonader, men ikke poteter. Kan jeg servere det med makaroni/spagetti eller pastaskruer?

Har alt til lasagne, bare ikke kjøttdeig. Kan jeg lage det med bare bønner? Eller skjer opp pølser? Eventuelt skjere opp karbonader og bruke det istedenfor kjøttdeig?

Hjelp!

Anonymkode: 03b15...1c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville laget lasagne med en blanding av bønner,pølser og karbonader :)

Anonymkode: 7f1eb...5e9

• Liker 6
Skrevet

Karbonader med makaronistuing? 

Anonymkode: d49f0...67f

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ville laget lasagne med en blanding av bønner,pølser og karbonader :)

Anonymkode: 7f1eb...5e9

Ja? Og bare skjere pølser og karbonader i små biter og blande det med pølser og tomatsaus? Har løk og hvitløk også ☺️

• Liker 1
Skrevet

Stakkars gjester. Blir nok en stusselig middag 😅

Anonymkode: b6358...45a

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja. Vurderer å ringe Peppes 

• Liker 4
Skrevet

Hva med å spørre gjestene om de har muligheter til å enten kjøpe en pakke kjøttdeig eller eventuelt ta med en hjemmefra hvis de har? 

Anonymkode: fb727...ff6

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det tror jeg nok er den beste løsningen 👍😃. Hvis du ikke har noen søndagsåpne butikker i nærheten og kan supplere litt.

• Liker 2
Skrevet

Du kan lage pølsegrateng med makaroni og eventuelt noen grønnsaker. Med revet ost på toppen.

• Liker 5
Skrevet

Har du ikke en søndagsåpen butikk i nærheten? Enten det eller ringe og bestille noe, for det er jo ikke middag det andre du beskriver.

Anonymkode: 4cfd7...ce8

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det ville jeg gjort! Da slipper du å stresse med matlaging og være redd for å servere en halvveis god middag. Du kan bare fortelle gjestene dine at du ikke hadde nok mat i huset akkurat nå 😊 Kos deg med besøk!

Anonymkode: 73075...3d7

• Liker 5
Skrevet
tirben skrev (3 minutter siden):

Du kan lage pølsegrateng med makaroni og eventuelt noen grønnsaker. Med revet ost på toppen.

Ja dette går an. Bytt ut lasangeplatene med makaronien, hell sausen oppå og ta ost på toppen. Hvis du har brød kan du ta olivenolje og litt hvitløkskrydder på og steke på panna å servere som tilbehør.

Anonymkode: 7bb29...172

• Liker 2
Skrevet

Hva slags gjester tropper opp ubedt hos noen og forventer full middag? Som om alle har flere ekstra middagsporsjoner liggende og slenge i kjøleskapet til enhver tid?

Ring Peppes. Det er tross alt helg, og det blir garantert godt.

Anonymkode: b2cd3...c39

• Liker 17
Skrevet

Har du egg og basis til paideig? Quiche med løk og pølse? Hva har du av grønnsaker? Få til en suppe med ev pølsebiter i? Sleng sammen en foccaccia som tilbehør? Pannekaker med diverse fyll, og eventuelt suppe til? 

Anonymkode: bb440...fd8

• Liker 1
Skrevet

Du kan lage et skilt til ytterdøra: "Gi beskjed i god tid før dere kommer!". 

Anonymkode: 24360...f82

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det får man bare regne med når man dukker opp hos noen helt plutselig. Jeg hadde ikke forventet at noen skulle lage middag til meg om jeg var på uplanlagt besøk, TS er veldig snill :)

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har du egg og basis til paideig? Quiche med løk og pølse? Hva har du av grønnsaker? Få til en suppe med ev pølsebiter i? Sleng sammen en foccaccia som tilbehør? Pannekaker med diverse fyll, og eventuelt suppe til? 

Har egg ja. Av grønnsaker har jeg bare en paprika. Men i fryseren har jeg erter, spinat og wok blanding. 

Skrevet

Hade vel ikke stresset med middag hvis noen kommer uanmeldt? Da kanskje jeg hade sagt att vi feks kan bestille mat eller noe, (ev sett hvis jeg hade hatt noe i kjøleskapet og frysern) og alle betaler for seg selv, syns jeg ikke er noe rart i det hele tatt. 
Men en annen ting hvis det var avtalt med gjester, da hade jeg jo hatt tid till å planere middagen😊

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har egg ja. Av grønnsaker har jeg bare en paprika. Men i fryseren har jeg erter, spinat og wok blanding. 

Da ville jeg gått for pai (kanskje en spinat og en pølse og løk), eventuelt laget spinatsuppe og servert med egg, og så noen pannekaker etterpå. 

Forøvrig veldig enige i de som sier at de ikke kan forvente allverdens når de varsler ankomst så sent..Take away er helt innenfor…

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...