AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #1 Skrevet 12. september 2021 Kan mor ta ulønnet permisjon når far er i pappaperm? Må far ta sin permisjon før barnet begynner i barnehage? Anonymkode: 210e0...784
SOFIEoktober Skrevet 12. september 2021 #2 Skrevet 12. september 2021 Selvfølgelig. Du kan søke ulønnet permisjon når du vil. Vær bare klar over at du mister rettigheter ift sykepenger som blir vesentlig redusert om du skulle bli syk når du har ulønnet permisjon.
Amatariel Skrevet 12. september 2021 #3 Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Må far ta sin permisjon før barnet begynner i barnehage? Nei. Kravet er at den må tas ut før barnet fyller 3 år.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #4 Skrevet 12. september 2021 SOFIEoktober skrev (4 timer siden): Selvfølgelig. Du kan søke ulønnet permisjon når du vil. Vær bare klar over at du mister rettigheter ift sykepenger som blir vesentlig redusert om du skulle bli syk når du har ulønnet permisjon. Dette er feil. Ja, TS kan søke ulønnet når pappa tar ut sin permisjon, men hun kan ikke ta det når hun vil. For det første må det være i umiddelbar forbindelse med sin permisjon for at det skal være lovfestet, og for det andre har man ikke rett på ulønnet permisjon i det hele tatt utenom. Man kan få det via avtale med arbeidsgiver, og det kan være tariffbestemt rett, men per arbeidsmiljøloven er det kun 12 mnd umiddelbart etter foreldrepermisjonen som er lovfestet. Anonymkode: c1ec1...ba0
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #5 Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er feil. Ja, TS kan søke ulønnet når pappa tar ut sin permisjon, men hun kan ikke ta det når hun vil. For det første må det være i umiddelbar forbindelse med sin permisjon for at det skal være lovfestet, og for det andre har man ikke rett på ulønnet permisjon i det hele tatt utenom. Man kan få det via avtale med arbeidsgiver, og det kan være tariffbestemt rett, men per arbeidsmiljøloven er det kun 12 mnd umiddelbart etter foreldrepermisjonen som er lovfestet. Anonymkode: c1ec1...ba0 Nei, permisjonen regnes som en helhet mellom mor og far så det må ikke taes ut i forbindelse med mors permisjon så lenge far fortsatt har lovfestet permisjon igjen. Anonymkode: dc564...fff
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #6 Skrevet 12. september 2021 Når far tar ut fedrekvoten er det ingen aktivitetskrav til mor, så da kan mor ta ut ulønnet perm samtidig. Om far har noe av felleskvoten er det aktivitetskrav til mor, så da kan mor ikke ta ulønnet perm mens far er i felleskvote-permisjon. Anonymkode: 70c42...22f
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #7 Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nei, permisjonen regnes som en helhet mellom mor og far så det må ikke taes ut i forbindelse med mors permisjon så lenge far fortsatt har lovfestet permisjon igjen. Anonymkode: dc564...fff Det stemmer, jeg ordla meg feil - mente etter foreldreperioden deres. Anonymkode: c1ec1...ba0
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #8 Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Kan mor ta ulønnet permisjon når far er i pappaperm? Må far ta sin permisjon før barnet begynner i barnehage? Anonymkode: 210e0...784 Nei, det er aktivitetskrav for mor i fars permisjon. Anonymkode: 63acb...466
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #9 Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Nei, det er aktivitetskrav for mor i fars permisjon. Anonymkode: 63acb...466 Nei, det er det ikke, kun hvis far tar av fellesukene og kun da. Anonymkode: c1ec1...ba0 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #10 Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det stemmer, jeg ordla meg feil - mente etter foreldreperioden deres. Anonymkode: Fikk ikke vekk siteringsboksen men hører vel egentlig til dette svaret likevel 🙈 kan jeg ha mødrekvote + fellesskvote for så å ta ferie og deretter ulønnet permisjon så lenge ikke far hat tatt ut all fedrekvote? Eller bør jeg bake ferien inn i permisjon (altså ikke ta den etter endt permisjon) for å ha rett på 12 mnd ulønnet permisjon? Anonymkode: 6900c...685
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå