Gå til innhold

Utroskap- har lyst å si i fra!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk nylig servert en detaljert historie i fra min «venninne» hvor hun hadde het sex med mannen til en bekjent. Min venninne vet ikke at jeg vet hvem konen hans er. 

Kona bor ikke her- hun har flyttet med barna sine til sin hjembygd- og mannen var på jobbreise. Vet de møttes to ganger. 

Hadde denne konen vært meg- så hadde jeg vært glad for at sannheten kom fram. Jeg tenker ofte på henne 😔

Problemet er, at min «venninne» er «farlig» å være uvenn med. Hun er en skikkelig dramaqueen-  og kan sette i gang et helvete…. Så derfor om jeg skulle ha sagt i fra til kona måtte dette vært fullstendig anonymt. 
Men- da vil muligens denne opplysningen bare skape turbulens i forholdet deres- og egentlig ingen hensikt…. 

Hva tenker dere? 

Anonymkode: 30a62...d11

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg fikk nylig servert en detaljert historie i fra min «venninne» hvor hun hadde het sex med mannen til en bekjent. Min venninne vet ikke at jeg vet hvem konen hans er. 

Kona bor ikke her- hun har flyttet med barna sine til sin hjembygd- og mannen var på jobbreise. Vet de møttes to ganger. 

Hadde denne konen vært meg- så hadde jeg vært glad for at sannheten kom fram. Jeg tenker ofte på henne 😔

Problemet er, at min «venninne» er «farlig» å være uvenn med. Hun er en skikkelig dramaqueen-  og kan sette i gang et helvete…. Så derfor om jeg skulle ha sagt i fra til kona måtte dette vært fullstendig anonymt. 
Men- da vil muligens denne opplysningen bare skape turbulens i forholdet deres- og egentlig ingen hensikt…. 

Hva tenker dere? 

Jeg hadde holdt meg langt unna.

Og som kone selv? En anonym opplysning hadde vært creepy. Enten ville jeg hørt det fra han - eller ikke visst 

Anonymkode: 1cd90...a17

• Liker 21
Skrevet

Si det. Hun fortjener å vite!! Om det er anonymt, kan hun velge selv om hun vil tro på det, men det kan uansett sette en stopper for det da hun antageligvis konfronterer mannen.

Anonymkode: ac46d...a7e

• Liker 7
Skrevet

Forstår egentlig både de som hadde sagt ifra og de som ville latt være om sånne ting. Men så er det litt som dette da: er det din jobb? Er det noe du har noe med? Ringer man politi hver gang man ser noen kjører for fort? Min tanke er ihvertfall at blir man spurt, skal man svare ærlig, hvis ikke er det nok best å holde seg i bakgrunnen. Da slipper man at det blåser dritt tilbake på deg. 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Si det. Hun fortjener å vite!! Om det er anonymt, kan hun velge selv om hun vil tro på det, men det kan uansett sette en stopper for det da hun antageligvis konfronterer mannen.

Anonymkode: ac46d...a7e

Det der må være verdens verste idé.

Melder hun fra anonymt så er det jo terror for den hun melder fra til, ogjør alt mye verre. Samtidig vil «venninnen» uansett skape kaos. 

Nei, det å sende ting anonymt er helt grusomt for de som mottar det, og TS risikerer å få en anmeldelse mot seg.

Ville sagt fra direkte. 

Anonymkode: f2130...0fc

• Liker 6
Skrevet

Ønsker du å gripe inn i andres liv? Når denne informasjonen blir kjent kan det ha uante konsekvenser. Jeg hadde ikke turt det. 

• Liker 1
Skrevet
Doktor Dyregod skrev (1 time siden):

Forstår egentlig både de som hadde sagt ifra og de som ville latt være om sånne ting. Men så er det litt som dette da: er det din jobb? Er det noe du har noe med? Ringer man politi hver gang man ser noen kjører for fort? Min tanke er ihvertfall at blir man spurt, skal man svare ærlig, hvis ikke er det nok best å holde seg i bakgrunnen. Da slipper man at det blåser dritt tilbake på deg. 

Det er akkurat det… Kona kommer aldri til å spørre meg. For det første vet hun knapt nok hve. Jeg er og mest sannsynlig vet hun jo ikke om dette. 
Jeg vet bare det at om dette hadde vært meg- så ville jeg vært takknemlig for at noen sa i fra. Men usikker når det blir anonymt 😩

ts

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det er akkurat det… Kona kommer aldri til å spørre meg. For det første vet hun knapt nok hve. Jeg er og mest sannsynlig vet hun jo ikke om dette. 
Jeg vet bare det at om dette hadde vært meg- så ville jeg vært takknemlig for at noen sa i fra. Men usikker når det blir anonymt 😩

ts

Forstår hva du tenker på. Det å være utro på den måten er ikke greit.  Men er det din jobb å passe på andre? Det er så mange som har varslet om ting og angrer veldig i ettertid. Det er helt sikkert detaljer i de 2 forholdene som den mannen har, som du ikke vet detaljene i. Kan det komme tilbake på deg? Og skal du varsle, må du droppe å være anonym. Skal man røre opp grøten, må man være tøff nok til å stå i det selv. Hadde jeg vært deg, hadde jeg sagt min klare mening til min venninne og stoppet der. Etter min mening er ikke hu noe bedere enn han så lenge hu vet han er opptatt. Men dette er min mening da. Ikke en fasit. 

• Liker 3
Skrevet

Dropp det. Du aner ikke om hun faktisk vil vite det. Kanskje vet hun det allerede, eller har en anelse, men lar være å gjøre noe med det, fordi et stabilt familieliv er mye viktigere for henne. Ikke tenk at du vet best. La det være.

• Liker 7
Skrevet

Ja, dere har sikkert rett… Jeg kan ikke si det uten å være anonym- for da utsetter jeg meg selv for et sant helvete fra «venninna» mi. 
Men stakkars kona. Hun er veldig søt- alltid smilende da hun bodde i denne lille bygda før hun flyttet…. Og mannen virker i utgangspunktet veldig kjekk og ordentlig. Men så feil kan man ta…. 

Jeg får bare la dette ligge. Håper allikevel at kona finner det ut på et vis!  
ts

• Liker 1
Skrevet
Doktor Dyregod skrev (18 minutter siden):

Og skal du varsle, må du droppe å være anonym. Skal man røre opp grøten, må man være tøff nok til å stå i det selv. Hadde jeg vært deg, hadde jeg sagt min klare mening til min venninne og stoppet der.

Akkurat. Det er kun én som anbefaler å gjøre dette anonymt, alle andre fraråder det, likevel skriver TS som om vi alle har sagt det.

Hvis du er like dårlig på å få med deg sakens fakta ellers i livet, TS, så tror jeg like godt du kan anta at det ikke finnes noen utroskap, at du har misforstått. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde anmeldt på flekken om jeg hadde mottatt noe sånt anonymt. Det er ikke uten grunn at man har bedre lover mot stalking, forfølgelse og persontrakassering.

Dere som sender anonymt oppfører dere verre enn de som er utro. Dere bryter loven, det gjør ikke de utro. Og lovene gjenspeiler det mennesker flest mener er rett og galt. Tygg litt på det. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Akkurat. Det er kun én som anbefaler å gjøre dette anonymt, alle andre fraråder det, likevel skriver TS som om vi alle har sagt det.

Hvis du er like dårlig på å få med deg sakens fakta ellers i livet, TS, så tror jeg like godt du kan anta at det ikke finnes noen utroskap, at du har misforstått. 

Kjøre vene… Her er det DU som misforstår. Jeg skriver at dere (majoriteten) har sikkert rett (at dette må jeg holde meg unna!) Men JEG vil ikke utsette meg for drama. Og det kan  jeg jo velge selv. Men jeg synes synd på kona, ja. 

Tenk litt på hvordan du svarer folk. Ts

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ja, dere har sikkert rett… Jeg kan ikke si det uten å være anonym- for da utsetter jeg meg selv for et sant helvete fra «venninna» mi. 
Men stakkars kona. Hun er veldig søt- alltid smilende da hun bodde i denne lille bygda før hun flyttet…. Og mannen virker i utgangspunktet veldig kjekk og ordentlig. Men så feil kan man ta…. 

Jeg får bare la dette ligge. Håper allikevel at kona finner det ut på et vis!  
ts

Her synes jeg du kan gjøre som du vil. Det er vanskelig å skulle si fra i enhver sånn situasjon det man ikke egentlig kjenner vedkommende. Likevel kan man ha dårlig samvittighet for å sitte på informasjonen. Derfor tenker jeg det er greit enten du vil la det ligge, eller prøve å sende en anonym lapp.

Dersom du sier ifra må du heller ikke ha dårlig samvittighet for det. Den som er utro er den som har skyld, du følger bare egen samvittighet. 

Anonymkode: 8391e...ace

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg hadde anmeldt på flekken om jeg hadde mottatt noe sånt anonymt. Det er ikke uten grunn at man har bedre lover mot stalking, forfølgelse og persontrakassering.

Dere som sender anonymt oppfører dere verre enn de som er utro. Dere bryter loven, det gjør ikke de utro. Og lovene gjenspeiler det mennesker flest mener er rett og galt. Tygg litt på det. 

Og dette har du tenkt gjennom? 🤷‍♀️ "Hei Anita, ville bare at du skulle vite at mannen din har vært utro med Heidi da han var i Randaberg sist helg. Jeg er redd for represalier hvis jeg står fram åpent, men syntes du burde vite dette. Hilsen Anonym. Og du bare "hva faen, pisser du på mannen min sin rett til å hore rundt?" og ringer 112? Jaokei...

Anonymkode: 444c1...474

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hmm er det faktisk ulovlig med anonyme lapper? Det visste ukke jeg i så fall.

Hvis så er tilfelle, så synes jeg det er helt opp til TS om hun vil si fra i person, eller på melding (ikke anonym), eller bare droppe det. 

Anonymkode: 8391e...ace

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Og dette har du tenkt gjennom? 🤷‍♀️ "Hei Anita, ville bare at du skulle vite at mannen din har vært utro med Heidi da han var i Randaberg sist helg. Jeg er redd for represalier hvis jeg står fram åpent, men syntes du burde vite dette. Hilsen Anonym. Og du bare "hva faen, pisser du på mannen min sin rett til å hore rundt?" og ringer 112? Jaokei...

Anonymkode: 444c1...474

Man ringer ikke 112 for å anmelde, nei, man tar kontakt med politistasjonen.

Og de tar det på alvor, ja.

Typisk at her inne er det mange av de som ikke klarer å forstå andres følelser. 

Skrevet

Jeg hadde fortalt det, ja. Med nok detaljer til at hun kan grave videre selv. Jeg hadde villet at noen fortalte meg det om min mann drev på sånn. Det er sikkert ikke første gangen og din venninne er sikkert ikke den eneste.

Anonymkode: 7caa0...ebc

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde fortalt det, ja. Med nok detaljer til at hun kan grave videre selv. Jeg hadde villet at noen fortalte meg det om min mann drev på sånn. Det er sikkert ikke første gangen og din venninne er sikkert ikke den eneste.

Anonymkode: 7caa0...ebc

Hvorfor det? Hvorfor blande deg? Har du et så kjedelig liv selv at du vil ødelegge for andres familier? Og hva om de faktisk har åpent forhold, lov til å ha sex med andre og ikke forteller andre om det?

Anonymkode: 7be67...cf7

• Liker 1
Gjest Småbrukmann
Skrevet

Mener man burde si fra. Gjerne anonymt. Men si fra. 

Tror nok de fleste som er oppegående vet at en mann eller dame som er utro. Aldri ville sagt det/innrømmet det. 

Ganske stygt gjort. Sitter det en kone og elsker kanskje mannen sin over alt på jord. Planlegger hele livet sitt og bruker hvert sekund med ham i tankene på fremtiden. Så er alt bortkasta. 

Du redder ett liv faktisk. For å kaste bort dyrebar tid på en partnere som ikke er verdt det. Er å kaste bort litt av livet.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...