AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #1 Skrevet 12. september 2021 At man har så vondt at man ikke klarer å trykke ut? Anonymkode: da10e...98f
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #2 Skrevet 12. september 2021 Nei, du får pressrier og da føler du deg tvunget til å presse. Anonymkode: c4681...ab3 12
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #3 Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nei, du får pressrier og da føler du deg tvunget til å presse. Anonymkode: c4681...ab3 LOL. Nei. Ikke alle får pressrier. Da må man presse på vilje. Sannsynligvis går det bra. Du har hjelpemidler som vakuum og tang. Anonymkode: 046f3...ce8 7
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #4 Skrevet 12. september 2021 Min personlige erfaringer er at smerten blir mindre vond når pressriene kommer. Vet ikke om det er slik for alle, men for meg var den beste delen av fødselen når jeg kunne presse.. Anonymkode: 2c6f9...b1e 9
GulSitron Skrevet 12. september 2021 #5 Skrevet 12. september 2021 Jeg hadde trykketrang en liten stund også kjente jeg hverken rier eller trykketrang, så jeg pressa litt når jeg følte det var forventet. Sa aldri ifra til jordmor, og det angrer jeg på. Det som kan skje er at du i smerte spenner kroppen for mye og i stede for å slippe opp og la kroppen jobbe så snurper du sammen så kroppen får det vanskeligere. 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #6 Skrevet 12. september 2021 For min del hadde jeg ikke så mye valg kroppen fikset det selv på en måte. Jeg syns og det var en lettelse når pressriene kom, da er det ofte ikke lenge igjen. Med sistemann ble det såkalt stjernekikker, det var litt mer vrient for jeg presset og presset uten at det skjedde noe, før hun oppdaget at nesen var opp og vi måtte skifte litt stilling. Men jeg hadde absolutt krefter til det. Anonymkode: 8cb55...e95 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #7 Skrevet 12. september 2021 For min del av pressriene ingen sak. Var ikke spesielt vondt, og kroppen jobbet for meg. Om du derimot ikke får pressrier, så kan det nok hende en blir så sliten av smertene at en ikke klarer å trykke på ren vilje. Anonymkode: 030fe...f20 1
MiaHI Skrevet 12. september 2021 #8 Skrevet 12. september 2021 Nei, men tror det kan ta litt lengre tid. Jeg trykket ikke "alt jeg hadde" da jeg syns det vondt, men likevel var det bra nok for jordmor og ungen kom ut 😊
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #9 Skrevet 12. september 2021 Spesielt første gang jeg fødte ble jeg redd for å presse, men Da jeg bare fikk gjort d så oppdaget jeg fort at det ikke gjorde noe vondere å presse, heller bedre. Man må liksom presse mot det vonde. For meg hjalp det å tenke At man snart var i mål, hadde dialog med jordmor hvor langt igjen ca det var - og det ga motivasjon.. jeg syns også det var fint å presse fordi jeg følte at des mer innsats jeg gjorde des mer hjalp jeg babyen min😊 både første og andre fødsel her så var tang planlagt til slutt men jeg fikk da motivasjon til å presse og klarte dermed forløsningen uten Anonymkode: 9d798...99f
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #10 Skrevet 12. september 2021 Ser dere svarer påom det er vondt å presse, det lurer jeg ikke på, spørsmålet er om man kan få så vondt at man ikke klarer å foreta seg noe i situasjonen. Altså har for vondt til Å KLARE å presse. ☺️ Anonymkode: da10e...98f
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #11 Skrevet 12. september 2021 Jeg har i hvert fall aldri hørt eller lest noen si de har opplevd akkurat det. Jeg hadde så vondt under første fødsel at jeg kjente meg helt paralysert, det er kanskje en slik opplevelse du tenker på. Å endre stilling fikk jeg f.eks. ikke til samme hvor høyt jeg ønsket det. Babyen hadde dårlig hjertelyd, og de ba meg snu meg fra ryggen og over på siden for å se om den ble bedre da, kort tid før utdrivningsfasen. Jeg kunne ikke, personalet på fødestua måtte rulle meg over. Men for min del var det fullt mulig å presse. Det kjentes mer som en lettelse. Første fødsel husker jeg at jeg presset alt jeg klarte. Andre gang kjentes det mer som kroppen gjorde det av seg selv. Anonymkode: 23abc...379
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #12 Skrevet 12. september 2021 Vet ikke om man kan få for vondt til å presse.. det er jo vondt uansett om du presser eller ikke. Men jeg tror kanskje det er mulig å være for sliten til å presse effektivt. Jeg har født to ganger og under utdrivingen kjenner jeg ikke riene, så jeg har presset på vilje etter beskjed fra jordmor. Under siste fødsel husker jeg at jeg tenkte at nå er jeg så innmari sliten og følte meg helt kraftløs og at jeg ikke klarte å presse ungen ut. Men jeg gjorde så godt jeg kunne og ungen kom ut. Anonymkode: 5968b...063
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 12. september 2021 #13 Skrevet 12. september 2021 Noen sier pressriene/å trykke ut barnet ikke var så vondt, men jeg syntes det var det desidert vondeste med begge mine fødsler. Det er altså ingen regel her. Men selv om jeg syntes det var ubeskrivelig vondt, var det ikke noe alternativ å ikke presse, siden kroppen liksom gjorde det for meg. Og når hodet står i åpninga, da vil du ha det ut, for å si det sånn. Er man for sliten og/eller barnet for stort har man hjelpemidler som tang og vakuum. Å ikke klare å føde er ikke et reelt scenario i dag, nei (da har man funnet det ut på forhånd, slik at man har fått keisersnitt).
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #14 Skrevet 12. september 2021 Jeg hadde så vondt/var så sliten at jeg ikke klarte å presse riktig/effektivt, så det er absolutt mulig. Pressriene gjør i grunn jobben selv, men kroppen må jobbe med riene, og når jeg var så sliten som jeg var så var smertene så intense at kroppen min jobbet i mot. Jeg trodde jeg presset, men jeg holdt nok mest igjen. Jeg ble til slutt truet med saksa, da fant jeg pittelitt energi til å presse med alt jeg hadde og ut kom hun. Anonymkode: b1273...bfb
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #15 Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Ser dere svarer påom det er vondt å presse, det lurer jeg ikke på, spørsmålet er om man kan få så vondt at man ikke klarer å foreta seg noe i situasjonen. Altså har for vondt til Å KLARE å presse. ☺️ Anonymkode: da10e...98f Ja, første gangen ble jeg så overveldet av smerte at jeg klarte ikke å foreta meg noen ting. De andre gangene så presset jeg til tross for smertene. Anonymkode: 098e8...f7e 1
Flamme Skrevet 12. september 2021 #16 Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ser dere svarer påom det er vondt å presse, det lurer jeg ikke på, spørsmålet er om man kan få så vondt at man ikke klarer å foreta seg noe i situasjonen. Altså har for vondt til Å KLARE å presse. ☺️ Anonymkode: da10e...98f Aldri hørt om. Husk at kroppen ønsker å få barnet ut 🙂
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #17 Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ser dere svarer påom det er vondt å presse, det lurer jeg ikke på, spørsmålet er om man kan få så vondt at man ikke klarer å foreta seg noe i situasjonen. Altså har for vondt til Å KLARE å presse. ☺️ Anonymkode: da10e...98f Ja? Det svarer da på det du lurer på? Nei, jeg synes ikke det var for å vondt å presse, dermed klarte jeg å presse ut ungen. Anonymkode: 030fe...f20
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #18 Skrevet 12. september 2021 30 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, første gangen ble jeg så overveldet av smerte at jeg klarte ikke å foreta meg noen ting. De andre gangene så presset jeg til tross for smertene. Anonymkode: 098e8...f7e Hva gjorde de da? Er også redd for dette, jeg har lett for å bli helt paralysert og forsvinne inn i meg selv og slå helt av om jeg blir redd eller har vondt... så har lurt på det samme som TS. Anonymkode: 52a59...a60
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #19 Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): LOL. Nei. Ikke alle får pressrier. Da må man presse på vilje. Sannsynligvis går det bra. Du har hjelpemidler som vakuum og tang. Anonymkode: 046f3...ce8 Ja skikkelig LOL assa. Er du 12 år gammel? Anonymkode: cf29f...020
boblevann Skrevet 12. september 2021 #20 Skrevet 12. september 2021 For meg var det veldig enkelt. Pressriene var helt annerledes enn åpningsriene, og de var sånn at hvis jeg prøvde å holde igjen (gjorde det i starten for jeg var redd) var de helt grønnstyggelig sinnsykt vonde. Men hvis jeg presset var det bare tungt, ikke vondt. Veldig merkelig. Jo mer jeg presset jo mindre vonde var pressriene. Så da var jo valget greit 😂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå