Gå til innhold

Jeg opplevde noe ekkelt på messenger/facebbok. Har noen en naturlig forklaring, please? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå inatt, klokken 02:15, så satt jeg å så i et gammelt album fra jeg var barn. Jeg hadde en venn som het (ikke reelt navn men si Isak) Isak, men jeg husker ikke etternavnet hans. Jeg ble nysgjerrig og søkte opp navnet og området vi bodde i på facebook for å se om jeg kunne finne han.

Imens jeg leter, så ser jeg en annen bekjent som heter Isak på listen, så bare helt random så trykker jeg på profilen hans, også trykker jeg på "meldinger", fordi jeg mente å huske at vi hadde snakket for mange år siden, men vi har aldri vært venner på Facebook. Så jeg ble bare nysgjerrig på hva det handlet om igjen.

Imens jeg er inne på chatten mellom oss og 2 sekunder etter jeg har gått inn på den, så sender han "hei". Jeg skvatt helt sykt! Og dundret han ned med meldinger om han visste at jeg var ikke på chatten eller hva søren som foregår? Men han sa bare nei? Jeg bare tenkte å si hei til deg? Så spør jeg: så det var HELT tilfeldig at du tenkte på meg akkurat nå og sendte meg en melding? Så sier han "ja! Jeg skjønner hvorfor du reagerer på det om det er sånn du forklarer det, det er kjempe rart, men jeg har ikke noe forklaring på det" 

Jeg og denne fyren kjenner ikke hverandre, vi er bare bekjente og har snakket på messenger en gang tidligere, og det er ca 3 år siden.... og vi har aldri vært venner på Facebook. 

Har noen noe naturlig forklaring? For dette var bare vemmelig... 

Anonymkode: 609cb...7b7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har tenkt på å ringe noen, så ringer den personen. Jeg har ingen naturlig forklaring på det - samboeren min mener vi alle er koblet sammen på en måte, den teorien er kanskje ikke så dum😅

Anonymkode: fc016...1a8

• Liker 4
Skrevet

Hm. En form for telepati blandet med tilfeldighet? Han så kanskje at du var pålogget, og fordi du tenkte på ham, så tok han sjansen på å sende en mld. 🤷‍♀️ Jeg kan se når folk jeg ikke er venner med, men har skrevet med tidligere er pålogget. De dukker opp på toppen av chatten blant folk jeg er venner med. 

Jeg tror på en form for telepati. Ikke det at man kan overføre tanker, men at man kan overføre en slags følelse - slik at man på en eller annen måte registrerer hverandre underbevisst. Vanskelig å forklare. 

• Liker 7
Skrevet
CorvusCorax skrev (1 minutt siden):

Hm. En form for telepati blandet med tilfeldighet? Han så kanskje at du var pålogget, og fordi du tenkte på ham, så tok han sjansen på å sende en mld. 🤷‍♀️ Jeg kan se når folk jeg ikke er venner med, men har skrevet med tidligere er pålogget. De dukker opp på toppen av chatten blant folk jeg er venner med. 

Jeg tror på en form for telepati. Ikke det at man kan overføre tanker, men at man kan overføre en slags følelse - slik at man på en eller annen måte registrerer hverandre underbevisst. Vanskelig å forklare. 

Ja, han sa at han så at jeg var pålogget, men jeg er jo pålogget 24/7, så at han sendte melding 2 sekunder etter at jeg gikk inn på chatten hans.. det er bare helsprøtt. 

• Liker 1
Skrevet

De som tror de er fra naturen, fra et materielt verden, snakker om naturlige forklaringer. Disse er de mest villfarne, de som tar jeg selv som en ego og en kropp. Identifisert med egoet, de kan ikke se det Sanne selv. Og identifisert med kroppen, de er ikke langt fra dyr. 

Jeg er fra det Spirituelle. Jeg er fra Gud. Jeg er den udødelige Sjel som menneskeheten har vist om og snakket om siden tidens begynnelse.

Jeg har bare en forklaring for absolutt ALT:

GUD!

Gud, hold øynene mine bare til Deg og bort fra de fortapte. Jeg ser bort i skrekk og terror fra de som ikke tror på deg og din Sjel, og holder øyet mitt på Deg, i all overgivelse og kjærlighet og sannhet.

Amen.

• Liker 1
Skrevet
Conal skrev (13 minutter siden):

De som tror de er fra naturen, fra et materielt verden, snakker om naturlige forklaringer. Disse er de mest villfarne, de som tar jeg selv som en ego og en kropp. Identifisert med egoet, de kan ikke se det Sanne selv. Og identifisert med kroppen, de er ikke langt fra dyr. 

Jeg er fra det Spirituelle. Jeg er fra Gud. Jeg er den udødelige Sjel som menneskeheten har vist om og snakket om siden tidens begynnelse.

Jeg har bare en forklaring for absolutt ALT:

GUD!

Gud, hold øynene mine bare til Deg og bort fra de fortapte. Jeg ser bort i skrekk og terror fra de som ikke tror på deg og din Sjel, og holder øyet mitt på Deg, i all overgivelse og kjærlighet og sannhet.

Amen.

Hva har du tatt i kveld ? Flein ? Syrelapper? 

• Liker 16
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva har du tatt i kveld ? Flein ? Syrelapper? 

Skyter ecstasy med gunnern min 🔫

Poof poof

bang bang

Skrevet

Det er godt mulig at han fikk den enkle beskjeden at «dere kan nå se hverandres informasjon, chatte osv»-infoen som kan komme hvis du går innpå chat hvis dere ikke er venner? Det har jeg fått, spesielt hvis jeg har skrevet med selgere via kjøpegrupper eller andre jeg tar kontakt med om vi ikke er venner. 

Anonymkode: cfc6c...6a2

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er godt mulig at han fikk den enkle beskjeden at «dere kan nå se hverandres informasjon, chatte osv»-infoen som kan komme hvis du går innpå chat hvis dere ikke er venner? Det har jeg fått, spesielt hvis jeg har skrevet med selgere via kjøpegrupper eller andre jeg tar kontakt med om vi ikke er venner. 

Anonymkode: cfc6c...6a2

Den kommer jo hvis den ene har send melding og den andre har godkjent... og han sier jo at det var helt tilfeldig og den chatten var jo godkjent fra før, vi hadde jo snakke før 

Skrevet

Det er helt tilfeldig og ingenting overnaturlig i det heletatt, hvis du har gått inn på chatten så vil den andre se at du skriver selv om du ikke sender melding.

Anonymkode: 81aae...0f8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er helt tilfeldig og ingenting overnaturlig i det heletatt, hvis du har gått inn på chatten så vil den andre se at du skriver selv om du ikke sender melding.

Nei... jeg SKREV jo ikke til han, jeg bare lese det som hadde blitt skrevet, og man må selv være inne på chatten for å se at den andre skriver. Og forøvrig så har den funksjonen blitt borte, man kan ikke se at den andre skriver lenger;) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er vel snapchat du mener nå? 

Mulig TS kom borti spacebar slik at man ser ". . ." som om noen skriver. Vet ikke. 

Ellers vil jeg tenke intuisjon.

Anonymkode: a70b9...ed7

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

"hei". Jeg skvatt helt sykt! Og dundret han ned med meldinger om han visste at jeg var ikke på chatten eller hva søren som foregår? Men han sa bare nei? Jeg bare tenkte å si hei til deg? Så spør jeg: så det var HELT tilfeldig at du tenkte på meg akkurat nå og sendte meg en melding? Så sier han "ja!

ja dette er nok klarsynthet / intuisjon. Han har nok en sterk intuisjon. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Mulig TS kom borti spacebar slik at man ser ". . ." som om noen skriver. Vet ikke. 

Men om jeg hadde gjort det, hvordan skulle han sett det uten å være inne på chatten vår selv ? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Nei... jeg SKREV jo ikke til han, jeg bare lese det som hadde blitt skrevet, og man må selv være inne på chatten for å se at den andre skriver. Og forøvrig så har den funksjonen blitt borte, man kan ikke se at den andre skriver lenger;) 

Det holder at du åpner chatten så vil den andre se tre prikker som blinker, kommer en lyd eller et annet tegn.

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Det er det samme på Messenger, men det varierer fra forskjellige nettlesere og apper.

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Men om jeg hadde gjort det, hvordan skulle han sett det uten å være inne på chatten vår selv ? 

Trenger ikke være inne på chatten selv for at det kommer et eller et annet varsel om at noen er aktive. Ta det helt med ro, det er ingenting overnaturlig eller mystisk med dette.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det holder at du åpner chatten så vil den andre se tre prikker som blinker, kommer en lyd eller et annet tegn.

Det er det samme på Messenger, men det varierer fra forskjellige nettlesere og apper.

Trenger ikke være inne på chatten selv for at det kommer et eller et annet varsel om at noen er aktive. Ta det helt med ro, det er ingenting overnaturlig eller mystisk med dette.

Ok. Men hvordan skal han uansett ha sett de prikkene, når samtaleloggen vår er 3 år tilbake, jeg ligger nok ikke akkurat øverst + at han sa at han ikke husket at vi hadde snakka før, siden han slettet loggen. 

Man kan ikke se at man er inne å leser chatten. Ganske sikker på at du tar feil der. Jeg har alltid oppdatert messenger, og jeg har aldri sett noe sånt. De har også fjernet funksjonen der man kan se at den andre skriver når du er inne på chatten, nå kan man ikke se noen ting overhode. 

• Liker 1
Skrevet

Ja, det er nok feil at det kom prikker.

Han sa selv at det var tilfeldig at han sa hei.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ja, det er nok feil at det kom prikker.

Han sa selv at det var tilfeldig at han sa hei.

Ja

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja

han opplevde nok det som tilfeldig at han sa hei, men det har nok med instinkt å gjøre. litt sånn at du tenker på noen når de ringer. det skjer ofte med meg. feks sist ute da eks svigermor snakket om en dame som jeg kjente, men hun glemte navnet hennes. Da så jeg henne i hodet og visste hvem det var. Når svigermor fant ut av navnet hennes, så ble jeg veldig overrasket, da det stemte. Det er intuisjon.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

han opplevde nok det som tilfeldig at han sa hei, men det har nok med instinkt å gjøre. litt sånn at du tenker på noen når de ringer. det skjer ofte med meg. feks sist ute da eks svigermor snakket om en dame som jeg kjente, men hun glemte navnet hennes. Da så jeg henne i hodet og visste hvem det var. Når svigermor fant ut av navnet hennes, så ble jeg veldig overrasket, da det stemte. Det er intuisjon.

Ja, jeg har opplevd enkelte sånne ting jeg også. Den mest sjokkerende var den gangen jeg lå å sov også drømte jeg at eksen min satt i bilen sin og skrev melding til meg. Han hadde på en blå og hvit stripete genser, som jeg ikke hadde sett før i virkeligheten. Og jeg hadde ikke snakket med han på nesten et år.

Så våkner jeg opp midt i denne drømmen, også får jeg melding.... av han bare kanskje 10 sekunder etter jeg våkner... Han skrev: er du våken? Jeg er ute å kjører, lurte på om du ville kjøre en tur. 

Jeg trodde jeg fortsatt drømte jeg, var så rart. Men jeg svarte at jeg ble med på det, så kom han og så gikk jeg inn I bilen og ser at han har på seg den genseren jeg drømte om. Blå og hvit stripete. 

Jeg spør han om den genseren er ny (sånn itilfelle jeg kanskje har sett den uten å huske det) og genseren var helt ny ja. 

- TS 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...