Gå til innhold

Hvorfor er Gudrun Sjøsin kjerring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser flere nevne det.

Anonymkode: 62737...ebd

Skrevet

Obs mente Sjødin.

Skrevet

Snittet, fargene og mønstrene.. Lite flatterende, ofte - klærne henger som en sekk på kroppen:) 

Anonymkode: fada0...1ab

• Liker 5
Gjest TheCatLady
Skrevet

Ja, tenkte også på passformen og mønstrene, men kan ikke akkurat si at passformen på klærne som er mote nå er særlig flatterende nå heller. Mye vide bukser og jakker for tiden. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Obs mente Sjødin.

Sjödén :)

Hvorfor det er kjerring? Tja, kanskje fordi det appellerer til middelaldrende kvinner som meg?  Har selv mye derifra. Elsker fargene og mønstrene. 

Edit: Kan legge til at at en del av klærne har rar passform, men langt i fra alt. Jeg synes også det er mange fine basisplagg i naturtekstiler. For eksempel her

https://www.gudrunsjoden.com/nb-no/klaer/topper-gensere/product-109762-jade-xl

Endret av Perelandra
  • Liker 5
Skrevet
Perelandra skrev (1 time siden):

Sjödén :)

Hvorfor det er kjerring? Tja, kanskje fordi det appellerer til middelaldrende kvinner som meg?  Har selv mye derifra. Elsker fargene og mønstrene. 

Edit: Kan legge til at at en del av klærne har rar passform, men langt i fra alt. Jeg synes også det er mange fine basisplagg i naturtekstiler. For eksempel her

https://www.gudrunsjoden.com/nb-no/klaer/topper-gensere/product-109762-jade-xl

De var fine. Hvordan er størrelsene. Ligger vanligvis mellom M og L, hva bør jeg velge da?

Anonymkode: 1a7ae...7c7

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

De var fine. Hvordan er størrelsene. Ligger vanligvis mellom M og L, hva bør jeg velge da?

Anonymkode: 1a7ae...7c7

De er store i størrelsen, så jeg vil tro at M passer best. 

Skrevet

Noen av oss liker farger, vi har kanskje en kroppsfasong som ikke passer trange klær, jeg setter pris på naturmaterialer… Og så er jeg blitt såpass voksen at jeg har min egen stil uten å bry meg om hva som er mote for 20-åringer. Hvis det gjør meg til en kjerring, så er jeg vel blitt det da. 
Det skal sies at noen av klærne er for mye for meg også

Anonymkode: cfba4...736

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.9.2021 den 23.17):

Snittet, fargene og mønstrene.. Lite flatterende, ofte - klærne henger som en sekk på kroppen:) 

Anonymkode: fada0...1ab

Jeg liker faktisk dette. Skjuler alt, og nei, jeg er ikke feit. Liker bare ikke  feil oppmerksomhet. :) 

Anonymkode: a31a9...3db

• Liker 3
Skrevet

Jeg vil si de har moderert seg med årene, så noe derfra er jo helt greie basisplagg. Men jeg forbinder det merket med min barndomsvenninnes mor.  Hun var det som gikk under betegnelsen "flagrende pedagog", altså skåklipt kort hår, lille sjerf og flagrende gevanter, og en lang øredobb, type papegøye eller fjær. Veldig sånn "jeg er MEG og jeg er ekte og naturlig og i kontakt med mitt indre fargerike vesen"

Ser nå at deler av stilen lever i beste velgående

Tunika Pytte cochinea/patterned Strikkejakke Rudbeckia grape

Ermeløs kjole red curry Strikkejakke Joyce bottle green

Anonymkode: 7fce0...d4a

• Liker 10
Skrevet

Oi fy faen. Tja, hva skal jeg si. Når jeg ser damer som går sånn så tenker jeg "siste krampetrekning før man gir opp og blir gammel". Det gir en wow-faktor men ikke på en bra måte. Kan aldri tenke meg at den stilen der er noe menn trekkes mot overhodet. Men på en annen side så er vel dette typisk stil som godt gifte damer velger så da er det ikke så viktig

Anonymkode: 175f4...fbd

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kan aldri tenke meg at den stilen der er noe menn trekkes mot overhodet.

For det er jo det viktigste for kvinner. 

🙄

• Liker 8
Skrevet
3 minutter siden, Hedy Lamarr said:

🙄

Eh, for meg er det faktisk litt viktig ja. Jeg er singel. Det er derfor jeg nevner det. Kanskje jeg begynner å gå i sånne plagg jeg også om 40 år, men da skal jeg være gift, begynt med strikking og tarot, og ha barnebarn. Altså være sikret. 

Anonymkode: 175f4...fbd

• Liker 4
Skrevet

Noe av det jeg liker best med Gudrun Sjöden er nettopp at de stort sett holder holder på sin stil og særpreg uavhengig av moter som kommer og går. Mens andre klesmerker og butikker varierer mye etter hva som er inn, vet jeg hva jeg får når jeg handler hos Gudrun Sjöden. 

Som godt voksen kvinne på 50 har jeg funnet min smak, og vet hva jeg liker og ikke liker. Jeg vet at jeg trives med farger og detaljer, og trives ikke med en minimalistisk og nøytral stil. 

• Liker 3
Skrevet

Syns ikke det er kjerring, får mer assosiasjoner til kvinnelige akademikere i 50-årene som drikker urtete. Syns de klærne er fargerike og behagelige, selv om det er langt fra min stil. 

Anonymkode: 0b635...036

• Liker 6
Annonse
Skrevet
Hedy Lamarr skrev (4 timer siden):

🙄

Tja, en trenger jo ikke kle seg utelukkende for å tiltrekke menn, men det er jo greit om de ikke løpe skrikende bort og holder seg for øynene også. Og om man først har funnet en man liker er det jo greit å ikke jage ham bort. ;) 

"Beklager kjære, du vet jeg elsker deg, men etter 20 år med migrene klarer jeg ikke mer. Det var Gudrun eller meg, og du har gjort ditt valg. Farvel! :daane:

Anonymkode: 17087...243

• Liker 3
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Syns ikke det er kjerring, får mer assosiasjoner til kvinnelige akademikere i 50-årene som drikker urtete. Syns de klærne er fargerike og behagelige, selv om det er langt fra min stil. 

Anonymkode: 0b635...036

Det er nok mer formgivingslærer på over 60. Det er ihvertfall ikke mange akademikere som går kledd sånn.

For øvrig liker jeg stilen! Ikke noe jeg kler meg i selv, men forbinder det med flotte damer, ofte med bein i nesa. Noen av de jeg har møtt har kanskje vært litt vel alternative, men langt ifra alle. Foretrekker mye farger og en distinkt stil fremfor noen på 40 som kaster seg over enhver tenåringstrend.

Anonymkode: 4507e...9d4

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...