AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #1 Skrevet 11. september 2021 ..... Jeg føler meg som verdens største idiot. I et desperat øyeblikk søkte jeg opp kjerringråd og leste et tips om å smøre et hvitløksfedd i olje og stikke den opp i endetarmen for å bli kvitt kløe fra småmark. I mitt hode skulle jeg stikke den i endetarmen for så å presse den rett ut igjen - bare for å se om det hadde noe effekt. MEN, jeg får den ikke ut igjen. Er det farlig å vente til den kommer ut av seg selv? Eller har dere noen tips til hvordan jeg kan få det ut igjen? 😣 Anonymkode: 5e890...e74
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #2 Skrevet 11. september 2021 Tror det her kommer til å bli smertefullt for deg om du ikke får den ut. Når den begynner å løse seg opp så vil det nok svi ganske kraftig. Enten må du på legevakta eller så må du bæsje den ut. Anonymkode: 8715e...7d1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #3 Skrevet 11. september 2021 Det der kommer til å svi godt når den løses opp, du bør ringe legevakten for å høre om du bør ta en tur inn. Får du den ikke ut om du sitter på huk og presser heller? Anonymkode: 56caf...d60
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #4 Skrevet 11. september 2021 Ta en tlf til legevakta og spør hva du bør gjøre du. Anonymkode: cc322...48b
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #5 Skrevet 11. september 2021 Du kan være heldig at den kommer ut når du har avføring, men det er slett ikke sikkert, og i verste fall kan det skade tarmen. Det er i motsetning til hva de andre skriver ingen grunn til at hvitløksfedd skal løse seg opp i endetarmen, så det ville jeg ikke satset på. Du får ringe legevakten, i verste fall må du på sykehus og fjerne den i narkose. Anonymkode: 08481...df0
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #6 Skrevet 11. september 2021 Finnes det noen tips til hvordan jeg kan få fart på magen slik at jeg først og fremst kan se om den kommer ut med avføring? Syns dette er veldig flaut og jeg kjenner alle på legevakten så vil prøve hva som helst før jeg ringer ned dit.. Anonymkode: 5e890...e74 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #7 Skrevet 11. september 2021 Ring legevakten du! Og du, neste gang du har et kløende problem, så ring fastlegen fremfor å prøve kjerringråd😉 Anonymkode: 1d183...838
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #8 Skrevet 11. september 2021 Har du prøvd å skylle med vann? Vet ikke om det gjør det være eller bedre, men.. Du har ikke klyster liggende? Anonymkode: cb0f1...e09
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #9 Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ring legevakten du! Og du, neste gang du har et kløende problem, så ring fastlegen fremfor å prøve kjerringråd😉 Anonymkode: 1d183...838 Ja jeg har lært leksen min nå 😂 Hadde planer om å kontakte fastlegen i morgen, ville bare vente til over helgen da det ikke egentlig et et akutt problem - men kløen kom veldig sterkt plutselig og da forsvant visst alt jeg hadde av fornuft 🤔 Anonymkode: 5e890...e74 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #10 Skrevet 11. september 2021 Verre Anonymkode: cb0f1...e09 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #11 Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har du prøvd å skylle med vann? Vet ikke om det gjør det være eller bedre, men.. Du har ikke klyster liggende? Anonymkode: cb0f1...e09 Nei det har jeg ikke prøvd enda! Er litt redd for at jeg kanskje skyver den lengre inn og at den hvertfall ikke vil komme ut.. Anonymkode: 5e890...e74
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #12 Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja jeg har lært leksen min nå 😂 Hadde planer om å kontakte fastlegen i morgen, ville bare vente til over helgen da det ikke egentlig et et akutt problem - men kløen kom veldig sterkt plutselig og da forsvant visst alt jeg hadde av fornuft 🤔 Anonymkode: 5e890...e74 Om du har mark får du kjøpt vermox reseptfritt på apotek. Men kløe kan være forbigående i forbindelse med feks en rift, da skal du ikke behandle det med kur mot mark! Mark synes godt i avføring. Ser du ingen over 2 dager har du ikke mark. Anonymkode: 0e7d0...ca5
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #13 Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Om du har mark får du kjøpt vermox reseptfritt på apotek. Men kløe kan være forbigående i forbindelse med feks en rift, da skal du ikke behandle det med kur mot mark! Mark synes godt i avføring. Ser du ingen over 2 dager har du ikke mark. Anonymkode: 0e7d0...ca5 Har allerede sett flere marker, så er ingen tvil om det 😣 Anonymkode: 5e890...e74
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #14 Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei det har jeg ikke prøvd enda! Er litt redd for at jeg kanskje skyver den lengre inn og at den hvertfall ikke vil komme ut.. Anonymkode: 5e890...e74 Ja, det er det. Kan kanskje slå begge veier den metoden 😕 Anonymkode: cb0f1...e09
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #15 Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har allerede sett flere marker, så er ingen tvil om det 😣 Anonymkode: 5e890...e74 Men da drar du på apotek, ikke til fastlegen. Det eneste fastlegen kan gjøre er å be deg dra på apotek å kjøpe vermox. De selger det på alle apotek, du trenger ikke resept. Anonymkode: 0e7d0...ca5 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #16 Skrevet 11. september 2021 En liten bit av et såpestykke i endetarmen får fart på magen. Skjønner hvis du ikke vil putte fler ting oppi der men såpa smelter i hvertfall 😂 Anonymkode: 98e72...764 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #17 Skrevet 11. september 2021 Om du er i nærheten av et 24/7 apotek, kan du kanskje få tak i slike tarm tømmende stikkpille. Husker ikke navn, men har brukt det ved forstoppelse. Dytter den inn og ~10 min etterpå er det kramper og masse som kommer ut. Hva det evt. gjør med hvitløken kan jeg ikke si. Om du er redd for det, bør du ringe legevakten. Anonymkode: 0ac72...d4e
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #18 Skrevet 11. september 2021 Tusen takk til alle som tok seg tid til å svare meg! Og tusen takk for at dere alle holdt dere saklige selv om det er masse slemme ting dere kunne sagt om meg i akkurat denne situasjonen 🤣 Jeg har ENDELIG fått den ut etter over en time med å prøve å få presset den ut, og jeg er overlykkelig over at jeg slapp å ringe legevakten for å forklare hva som hadde skjedd 🙊 Anonymkode: 5e890...e74 8
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #19 Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tusen takk til alle som tok seg tid til å svare meg! Og tusen takk for at dere alle holdt dere saklige selv om det er masse slemme ting dere kunne sagt om meg i akkurat denne situasjonen 🤣 Jeg har ENDELIG fått den ut etter over en time med å prøve å få presset den ut, og jeg er overlykkelig over at jeg slapp å ringe legevakten for å forklare hva som hadde skjedd 🙊 Anonymkode: 5e890...e74 Haha, bra jobba! Husk til neste gang at om du skal stikke noe opp i rumpa, så bør du sørge for at objektet har noe på enden som gjør at det ikke vil forsvinne opp i rumpa. Se hvordan buttplugs er utformet, så skjønner du greia. Anonymkode: 8715e...7d1 1
Sunnys Skrevet 12. september 2021 #20 Skrevet 12. september 2021 Ha på den hansker og stikk en finger inn for å dra den ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå