AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #1 Skrevet 11. september 2021 Litt usikker på om jeg poster i riktig forum her... Jeg har vært i rusbehandling en stund nå, og fått et uventet problem - jeg har forelsket meg i den ene behandleren her. Hun har fulgt meg opp bra helt frem til nylig, da en annen pasient oppdaget at jeg hadde følelser for nettopp denne behandler, og gikk direkte til henne og fortalte om det. Det ble møte med både henne og en annen behandler, og det ble bestemt at jeg og hun skal holde "avstand". Dette er over en måned siden, og jeg kjenner jeg sliter veldig mye nå når hun er på jobb. Så mye sliter jeg med det, at jeg vurderer å bytte behandlingsplass. Hele situasjonen er utrolig klein, vi går forbi hverandre i gangene, og veksler ytterst sjeldent blikk, og de få gangene jeg må henvende meg til henne føler jeg en ubeskrivelig vond følelse i hele kroppen. Jeg har også mye dårlig samvittighet, og synes det var bedre før, før hun visste om det og før det ble en "sak". Det var jo ikke slik at det verken gikk ut over behandlingen min, eller at jeg ville gjøre noe galt. Jeg satt jo bare der og kjente på en god følelse når hun var her, mens nå kjenner jeg på det stikk motsatte. Bare så det er sagt: selv om jeg høres ut som en fjortis, er jeg en voksen mann på over 30, med høy utdanning og god jobb. Jeg er i behandling for et problem, men føler nå jeg burde skifte behandlingssted på grunn av denne situasjonen. Hva tenker andre? Anonymkode: d463d...c0c
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #2 Skrevet 11. september 2021 Det er helt vanlig å forelske seg i behandlere. Innmari vanlig. Jeg byttet behandlingssted da det skjedde med meg. Orket ikke å bruke energi på den type følelser når jeg hadde viktigere ting å bruke energien min på. Anonymkode: 42f93...251 8
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #3 Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er helt vanlig å forelske seg i behandlere. Innmari vanlig. Jeg byttet behandlingssted da det skjedde med meg. Orket ikke å bruke energi på den type følelser når jeg hadde viktigere ting å bruke energien min på. Anonymkode: 42f93...251 Ja, jeg er godt kjent med at det er vanlig. Føler det bare er ille i og med at hun er helt nyutdannet og ung. Jeg har et møte på mandag med behandlingsteam, og vil da foreslå det med bytting, håper det ikke tar for lang tid. Anonymkode: d463d...c0c 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #4 Skrevet 11. september 2021 Bare så det er sagt, har jeg ingen vane for å forelske meg i "alle" jeg møter. Jeg blir faktisk veldig sjelden forelsket. Derfor opplever jeg det kanskje ekstra utfordrende. Anonymkode: d463d...c0c 4
n_97 Skrevet 11. september 2021 #5 Skrevet 11. september 2021 Går det utover behandlingen? Plager det deg ekstremt mye? Å bytte behandlingssted kan være en løsning så får du henne mer på avstand. Men da må du også "starte på nytt" et annet sted. Å få følelser for behandleren sin er utrolig vanlig, som andre her sier.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #6 Skrevet 11. september 2021 n_97 skrev (3 minutter siden): Går det utover behandlingen? Plager det deg ekstremt mye? Å bytte behandlingssted kan være en løsning så får du henne mer på avstand. Men da må du også "starte på nytt" et annet sted. Å få følelser for behandleren sin er utrolig vanlig, som andre her sier. Det går ikke utover selve behandlingen, men det plager meg mye og gjør det vanskelig å være på selve stedet, spesielt når hun er på jobb. Det er ikke slik at jeg kan unngå henne heller. Jeg tolket det slik at om jeg får byttet sted, så fortsetter jeg behandlingen, og at det overlappes. Men rent sosialt vil det selvsagt bety at jeg starter på nytt. Anonymkode: d463d...c0c
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #7 Skrevet 12. september 2021 Klarer du å tenke rasjonelt at du er forelsket i en illusjon? Du kjenner jo ikke henne egentlig, bare som en varm, forståelsesfull omsorgsperson som fremstår interessert i deg og ditt liv. De fleste av oss vil få følelser på et plan for en som hjelper oss i en vanskelig situasjon. Anonymkode: 89dd5...3ee 3
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #8 Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Klarer du å tenke rasjonelt at du er forelsket i en illusjon? Du kjenner jo ikke henne egentlig, bare som en varm, forståelsesfull omsorgsperson som fremstår interessert i deg og ditt liv. De fleste av oss vil få følelser på et plan for en som hjelper oss i en vanskelig situasjon. Anonymkode: 89dd5...3ee Jeg vet jo at jeg kun ser en side av henne her, men likevel har vi blitt kjent med hverandre. Jeg har lært mye om henne, og vet hva slags person hun er. Vi har hatt mange lange og fine samtaler. Jeg har tross alt blitt ganske forelsket i henne, og det er ikke slik at hun er den eneste behandleren jeg har blitt kjent med, eller som har vist omsorg mens jeg har vært i behandlingen. Anonymkode: d463d...c0c
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #10 Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (På 12.9.2021 den 15.39): Jeg vet jo at jeg kun ser en side av henne her, men likevel har vi blitt kjent med hverandre. Jeg har lært mye om henne, og vet hva slags person hun er. Vi har hatt mange lange og fine samtaler. Jeg har tross alt blitt ganske forelsket i henne, og det er ikke slik at hun er den eneste behandleren jeg har blitt kjent med, eller som har vist omsorg mens jeg har vært i behandlingen. Anonymkode: d463d...c0c Det er synd det har blitt slik og jeg syntes det er svært uprofesjonelt av behandleren å avslutte på grunn av dette. Et voksent menneske tåler å vite et en annen er forelsket i en uten å gjøre det til en stor sak og burde klare å fortsette en behandlingsrelasjon på tross av dette. Du har ingenting å skamme deg over og har ikke gjort noe galt. Sånn jeg ser det, så er det egentlig nå, under disse omstendighetene, at du faktisk har de beste odds for å ha utbytte av behandlingen,og til å ha mer vilje og motivasjon til å gjøre ditt beste. Trodde behandlere i dag lærte hvordan de skal bruke følelser til behandlingens fordel. Jeg tror ikke at du faller for hvem som helst. Anonymkode: 84ad7...45b
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #11 Skrevet 14. september 2021 Hvorfor i guds navn sa du noe?? Skulle jo bare holdt kjeft. Jeg har vært i behandling både ang rus og psykiatri og skal love deg jeg har hatt lyst på en del av behandlerene. Men det er jo en del av kosen. Å si det til noen vil jo bare ødelegge alt!! Husk det til neste gang. Altså hva trodde du ville skje her? At hun kastet seg rundt halsen din og alle de andre samlet seg i ring rundt dere og applaudere og gratulerte??? Øøøøøhhhhh Anonymkode: 47174...1ea
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #12 Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (På 11.9.2021 den 22.35): Litt usikker på om jeg poster i riktig forum her... Jeg har vært i rusbehandling en stund nå, og fått et uventet problem - jeg har forelsket meg i den ene behandleren her. Hun har fulgt meg opp bra helt frem til nylig, da en annen pasient oppdaget at jeg hadde følelser for nettopp denne behandler, og gikk direkte til henne og fortalte om det. Det ble møte med både henne og en annen behandler, og det ble bestemt at jeg og hun skal holde "avstand". Dette er over en måned siden, og jeg kjenner jeg sliter veldig mye nå når hun er på jobb. Så mye sliter jeg med det, at jeg vurderer å bytte behandlingsplass. Hele situasjonen er utrolig klein, vi går forbi hverandre i gangene, og veksler ytterst sjeldent blikk, og de få gangene jeg må henvende meg til henne føler jeg en ubeskrivelig vond følelse i hele kroppen. Jeg har også mye dårlig samvittighet, og synes det var bedre før, før hun visste om det og før det ble en "sak". Det var jo ikke slik at det verken gikk ut over behandlingen min, eller at jeg ville gjøre noe galt. Jeg satt jo bare der og kjente på en god følelse når hun var her, mens nå kjenner jeg på det stikk motsatte. Bare så det er sagt: selv om jeg høres ut som en fjortis, er jeg en voksen mann på over 30, med høy utdanning og god jobb. Jeg er i behandling for et problem, men føler nå jeg burde skifte behandlingssted på grunn av denne situasjonen. Hva tenker andre? Anonymkode: d463d...c0c Jeg tror du tenker helt riktig når du planlegger å skifte behandlingsted. Å være forelsket i behandleren umuliggjør et sunt terapetisk forhold. Anonymkode: 80f94...2c9 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #13 Skrevet 14. september 2021 Du er klar over at dette er vanlig i rusbehandling? At man erstatter avhengigheten og fokuset sitt mot noe nytt. At når man endelig blir møtt som et menneske igjen så er det fort gjort å bli forelsket og litt besatt av den personen. Jeg tror du gjør rett i å bytte behandlingssted. Både for din og hennes skyld. Anonymkode: 1e36f...00d
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #14 Skrevet 14. september 2021 n_97 skrev (8 timer siden): Hvordan gikk møtet? Jeg får bytte av behandlingsplass om ca. tre uker. AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvorfor i guds navn sa du noe?? Skulle jo bare holdt kjeft. Jeg har vært i behandling både ang rus og psykiatri og skal love deg jeg har hatt lyst på en del av behandlerene. Men det er jo en del av kosen. Å si det til noen vil jo bare ødelegge alt!! Husk det til neste gang. Altså hva trodde du ville skje her? At hun kastet seg rundt halsen din og alle de andre samlet seg i ring rundt dere og applaudere og gratulerte??? Øøøøøhhhhh Anonymkode: 47174...1ea Nei, jeg forventet absolutt ingenting. Jeg angrer voldsomt på at det ble sagt noe som helst, men jeg trodde også vedkommende var en person jeg kunne stole på og betro meg til. Så jeg har lært leksa mi her. AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du er klar over at dette er vanlig i rusbehandling? At man erstatter avhengigheten og fokuset sitt mot noe nytt. At når man endelig blir møtt som et menneske igjen så er det fort gjort å bli forelsket og litt besatt av den personen. Jeg tror du gjør rett i å bytte behandlingssted. Både for din og hennes skyld. Anonymkode: 1e36f...00d Ja da, jeg vet at det skjer. Og at det skjer ofte. Det har bare aldri skjedd meg, og jeg synes det er utrolig flaut. Det er rart at det ble akkurat henne, kanskje, siden jeg kommer godt overens med de fleste som er behandlere og ansatte her, men likevel. Men nå har jeg fått dato for bytte, så jeg regner med det går greit. Anonymkode: d463d...c0c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå