AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #21 Del Skrevet 13. september 2021 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Nei, personer som har migrene med aura kan ikke bruke Yasmin. Anonymkode: 5b82b...192 Siden når? Yasmin fjernet mine migrener, også de med aura i flere år før jeg måtte slutte på de. Anonymkode: 2207a...b33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #22 Del Skrevet 13. september 2021 27 minutter siden, AnonymBruker said: Siden når? Yasmin fjernet mine migrener, også de med aura i flere år før jeg måtte slutte på de. Anonymkode: 2207a...b33 Det er bare å lese pakningsvedlegget, det står under kontraindikasjoner. Anonymkode: 5b82b...192 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #23 Del Skrevet 13. september 2021 Du bør aldri bruke hormonell prevensjon hvis du har migrene med aura. Økt risiko for hjerneslag. Anonymkode: 64838...7ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #24 Del Skrevet 13. september 2021 Som de andre nevner er det økt risiko for hjerneslag når man har migrene med aura hvilket betyr at man ikke skal bruke prevensjon med østrogen da. Har samme utfordringen selv. Sist jeg leste var at det var 8 ganger høyere risiko. Pasienter med migrene med aura kan bruke spiral, p-stav, minipille, cerazette eller p-sprøyte. Anonymkode: f707d...afc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #25 Del Skrevet 13. september 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Som de andre nevner er det økt risiko for hjerneslag når man har migrene med aura hvilket betyr at man ikke skal bruke prevensjon med østrogen da. Har samme utfordringen selv. Sist jeg leste var at det var 8 ganger høyere risiko. Pasienter med migrene med aura kan bruke spiral, p-stav, minipille, cerazette eller p-sprøyte. Anonymkode: f707d...afc Hva er forskjell på minipille og carazette da? Gir p-piller uten østrogen ingen effekt på PMS plager? Anonymkode: ef531...a4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #26 Del Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hva er forskjell på minipille og carazette da? Gir p-piller uten østrogen ingen effekt på PMS plager? Anonymkode: ef531...a4c Ingen som vet? Merkelig ikke gyn spurte om jeg hadde migrene, hvis det er så farlig. Anonymkode: ef531...a4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #27 Del Skrevet 13. august 2024 P piller med østrogen skal IKKE brukes om en har migrene med aura! Det gir for høy fare for blodpropp/slag. Gestagenpiller kan derimot hjelpe. Noen bruker også hormonspiral. https://www.maja.no/prevensjon/kort-om-prevensjon-og-migrene Østrogen som tas gjennom huden, er derimot trygt. Hodepine Norge har kvalitetsikret informasjon om migrene. Anonymkode: 9b486...d01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #28 Del Skrevet 13. august 2024 AnonymBruker skrev (På 14.9.2021 den 11.44): Ingen som vet? Merkelig ikke gyn spurte om jeg hadde migrene, hvis det er så farlig. Anonymkode: ef531...a4c Det er forskjell på risiko med og uten aura. Men det er altfor lite kunnskap og helsehjelp både på migrene og kvinnehelse, så kombinasjonen er vel lite kjent. Anonymkode: 9b486...d01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #29 Del Skrevet 13. august 2024 AnonymBruker skrev (På 13.9.2021 den 15.47): Siden når? Yasmin fjernet mine migrener, også de med aura i flere år før jeg måtte slutte på de. Anonymkode: Problemet er at yasmin inneholder østrogen, som gir økt fare for blodpropp når en tar det som piller. Det er litt forskning som viser at det er mindre bivirkninger ved å ta det vaginalt, men er ikke forsket nok på. Jeg syns det fungerte bedre. Migrene med aura gir også økt fare for blodpropp i hjernen. Til sammen øker faren over 40 ganger. Inneholder også gestagen, som kan hjelpe... også viktig å ikke røyke og å trene for å unngå plodpropp. Anonymkode: 9b486...d01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #30 Del Skrevet 13. august 2024 Ja her var det mye nyttig lesning Ungdom her fikk utskrevet Cerazette pga store blødninger og smerter. Har å migrene og epilepsi, fikk beskjed det var eneste type som kunne brukes med epilepsi medisiner. Ca 14 dager etter oppstart migrene annenhver dag, og blødninger minst 4 ganger i uka, fikk beskjed å prøve i 6mnd for de påstod det ville bedre seg. Nå etter 4mnd orket ho ikke mer og sluttet. Sa jeg går heler med 8 dager med store blødninger og smerter. En å gå med migrene flere ganger i uka, blødninger flere ganger i uka Anonymkode: 8023c...31d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå