Gå til innhold

Lønnshopp, skal ikke dette registreres automatisk på lønn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber i hotell med fagbrev, ser på landsoverenskomstens satser at jeg med 6 års praksis skal ha en lønn på 208,99 kr etter 1.april 2021. Jeg oppdager også i 2019 at jeg ble lønnet som ufaglært, da var lønnen jeg krevde 196,14 med 4 års praksis. Jeg har økt i lønn til 197,95 kr siden da, men skal jeg ikke gå opp i lønn etter nye satser også? 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 6eb09...9e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo, arbeidsgiver skal følge med og justere. Men kan ta noen mnd, og da skal du evt ha etterbetaling. Hvis ingenting skjer, så gi sjefen beskjed. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jobber i hotell med fagbrev, ser på landsoverenskomstens satser at jeg med 6 års praksis skal ha en lønn på 208,99 kr etter 1.april 2021. Jeg oppdager også i 2019 at jeg ble lønnet som ufaglært, da var lønnen jeg krevde 196,14 med 4 års praksis. Jeg har økt i lønn til 197,95 kr siden da, men skal jeg ikke gå opp i lønn etter nye satser også? 🤷🏼‍♀️

Er hotellet du jobber på med i overenskomst?

Anonymkode: d0f90...b3b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er hotellet du jobber på med i overenskomst?

Anonymkode: d0f90...b3b

Den har tariffavtale, ja. 

• Liker 1
Gjest kruspersilletaco
Skrevet

Ta kontakt med lønn og spør om du ligger inne med fagbrev. Hvis ikke ber du dem oppdatere/gir beskjed til sjefen din om å be dem om det. Sjefen din burde gitt beskjed om det når du fikk fagbrev. Fikk du ny kontrakt da du bestod? Skal få etterbetaling også, dersom de har gjort feil

Skrevet
kruspersilletaco skrev (9 timer siden):

Ta kontakt med lønn og spør om du ligger inne med fagbrev. Hvis ikke ber du dem oppdatere/gir beskjed til sjefen din om å be dem om det. Sjefen din burde gitt beskjed om det når du fikk fagbrev. Fikk du ny kontrakt da du bestod? Skal få etterbetaling også, dersom de har gjort feil

Lønnskontoret er en ekstern innleid bedrift på noe vis og ønsker ingen kontakt med oss ansatte, kun via arbeidsgiver. De er like luta dårlig som leder. 

Jeg hadde fagbrev alt når jeg begynte her, og jeg ble jo satt etter riktig sats i 2019, så skulle tro det gikk automatisk, men det gjør visst ikke det? Hotellet er eid av et firma, går under navne til en av de store kjedene med franchisehoteller, men utenom logo og frokostruti er basicly er det ingenting som tilsier at det hører til en proff kjede. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...