AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #1 Skrevet 11. september 2021 For eksempel Ferber-metoden? Anonymkode: b0ad2...4ea
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #3 Skrevet 11. september 2021 Ja det skader den mentale helsen til ungen og det er derfor de har gått vekk fra den 40år gamle metoden. Anonymkode: eead5...a25 3
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #4 Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For eksempel Ferber-metoden? Anonymkode: b0ad2...4ea En baby skal ALDRI måtte ligge å gråte på mamma. Da skal du gå inn med det samme og du skal gi barnet ditt det barnet trenger fordi spedbarn kan aldri bli bortskjemt men de kan bli neglisjert. Anonymkode: eead5...a25 3
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #5 Skrevet 11. september 2021 og en baby skal alltid føle seg elsket og bli sett og hørt og få trøst. De handler kun utfra behov og hvis du vil ha et trygt barn med god mental helse så dekker du de behovene. Anonymkode: eead5...a25 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #6 Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): og en baby skal alltid føle seg elsket og bli sett og hørt og få trøst. De handler kun utfra behov og hvis du vil ha et trygt barn med god mental helse så dekker du de behovene. Anonymkode: eead5...a25 Jeg vil det, men jeg vil også at vi skal få nok søvn. Nok søvn er også viktig for utviklingen. Anonymkode: b0ad2...4ea
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #7 Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg vil det, men jeg vil også at vi skal få nok søvn. Nok søvn er også viktig for utviklingen. Anonymkode: b0ad2...4ea Å du tenker at det blir mer søvn av å la barnet ligge å gråte i opp til 7 minutter om gangen? Man finner andre metoder enn å la et barn som trenger nærhet gråte seg i søvn altså, Anonymkode: 49fcd...a89 3
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #8 Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Å du tenker at det blir mer søvn av å la barnet ligge å gråte i opp til 7 minutter om gangen? Man finner andre metoder enn å la et barn som trenger nærhet gråte seg i søvn altså, Anonymkode: 49fcd...a89 Jeg vet ikke, det er derfor jeg spør. Slik jeg forstår det så er cluet at ungen skal finne måter å roe seg selv på, slik at det sovner lettere og kanskje ikke våkner så ofte om natta. Man skal vel ikke holde på med det i ukesvis, er det ikke bare et par dager eller noe? At man har noen drittkvelder for så at ting går glattere, kontra slik vi har det nå med opptil 2 timer med styr hver jævla kveld og våken mange ganger om natta. Hva slags metoder foreslår du da? Anonymkode: b0ad2...4ea
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #9 Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Slik jeg forstår det så er cluet at ungen skal finne måter å roe seg selv på, slik at det sovner lettere og kanskje ikke våkner så ofte om natta. Ja, de kan lære å finne roen selv. Det som er ugunstig med Ferber, er at ungen blir overlatt helt og holdent til seg selv. I korte perioder, riktignok, men babyer har ikke tidsbegrep og forstår ikke at omsorgspersonen kommer tilbake. Så det blir veldig mye utrygt og nytt å håndtere, helt uten støtte. (Å gå inn og sjekke at ungen "har det greit", vet jeg ikke om jeg vil kalle støtte.) Foreldrerådet hadde en episode om dette nå for litt siden, med en søvnekspert som heter Caroline Lorentzen eller noe sånt. Kanskje der er noe som kan hjelpe? Anonymkode: 25804...fd2 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #10 Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Foreldrerådet hadde en episode om dette nå for litt siden, med en søvnekspert som heter Caroline Lorentzen eller noe sånt. Kanskje der er noe som kan hjelpe? Anonymkode: 25804...fd2 Denne hørte jeg også på, og synes hun ga veldig mange gode råd. Skal prøve meg på hennes metode selv når den tid kommer 😊 Hun har vært på Foreldrerådet flere ganger, anbefaler å høre på den som heter søvn hos baby. Anonymkode: 1dcfc...d81
Lilletrille79 Skrevet 12. september 2021 #11 Skrevet 12. september 2021 Barn skal ikke ligge å gråte alene. Søvn får du når barnet blir 3-4 år 😀
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå