Gjest Gjest Skrevet 26. september 2005 #1 Skrevet 26. september 2005 Jeg bare lurer på en liten ting: Er ordet religiøs ensbetyende med kristen ? Jeg får følelsen av at ordet "religiøs" kun blir brukt i sammenheng med kristendommen... Man kan da godt være religiøs uten å være kristen.? (Man er da like mye religiøs hvis man er buddhist, paganist eller tror på åsatrua f.eks ?? )
Gjest Bellatrix Skrevet 26. september 2005 #2 Skrevet 26. september 2005 Ja, man kan godt bekjenne seg til andre religioner.
Gjest 1111 Skrevet 26. september 2005 #3 Skrevet 26. september 2005 Å være religiøs er ikke ensbetydende med at man følger Kristendommen. Så lenge du tror på noe, er du religiøs.
Gjest Spacegirl Skrevet 27. september 2005 #4 Skrevet 27. september 2005 Jeg er da religiøs, men jeg er slettes ikke kristen
Smashing Skrevet 28. september 2005 #5 Skrevet 28. september 2005 Religiøs er ikke samsvarende med kristen. Du tenker sikkert bare det siden kristendom er religionen her i Norge. Men, det er altså ikke slik..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå