Gå til innhold

Blir fysisk svake gutter mobbet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 9 er veldig fysisk svak og spinkel. Han blir mobbet, tror dere at det er grunnen?

Anonymkode: 222d2...ca4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri opplevd det her, min er både liten og spinkel i forhold til de andre guttene på barne og ungdomsskolen, han var bare 104 når han begynte i 1 klasse og 156 på ungdomskolen, nå er han snart 19 og 190cm

Anonymkode: 4aa7d...ce7

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Sønnen min på 9 er veldig fysisk svak og spinkel. Han blir mobbet, tror dere at det er grunnen?

Jeg tror kanskje hvis du legger vekt på at han er fysisk svak og spinkel fremfor å løfte hans selvbilde og finne hans styrker og fortelle om dem fremfor hans svakheter så kan det i seg selv føre til mobbing da du får lav selvtillit og det tiltrekker de som leter etter noen å plage.

Anonymkode: ba0ed...b77

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Mitt svar er helt klart ja. De har minst resursser til å slå tilbake. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Aldri opplevd det her, min er både liten og spinkel i forhold til de andre guttene på barne og ungdomsskolen, han var bare 104 når han begynte i 1 klasse og 156 på ungdomskolen, nå er han snart 19 og 190cm

Usedvanlig liten og så ble han usedvanlig høy. 😄 Var det noe spesielt som gjorde at han var så liten eller var han bare slik?

Anonymkode: d98ce...d5b

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Usedvanlig liten og så ble han usedvanlig høy. 😄 Var det noe spesielt som gjorde at han var så liten eller var han bare slik?

Ja, han ble veldig høy, Egentlig var det uforstårlig, for både jeg og faren er høye, jeg er 178 og far 198, så hvorfor han var så liten er vanskelig og si , men begge de 2 andre var normale i størrelsen hele tiden og ende på 180cm og 197cm en gutt og en jente, så hvorfor lillebror var så lav så lenge aner jeg ikke, han begynte brått og vokse veldig mellom 17 og 19 år, når han sluttet i 10 klasse, var han 178

Skrevet

Ja, han ble veldig høy, Egentlig var det uforstårlig, for både jeg og faren er høye, jeg er 178 og far 198, så hvorfor han var så liten er vanskelig og si , men begge de 2 andre var normale i størrelsen hele tiden og ende på 180cm og 197cm en gutt og en jente, så hvorfor lillebror var så lav så lenge aner jeg ikke, han begynte brått og vokse veldig mellom 17 og 19 år, når han sluttet i 10 klasse, var han 178

Rart hvordan vi er laget. 😄 

Skrevet
Hr. Aktiv skrev (1 minutt siden):

Mitt svar er helt klart ja. De har minst resursser til å slå tilbake. 

Vås. Den vanligste årsaken til "uønsket oppmerksomhet" er respons på dårlig sosialisering. Har tilgode å oppleve at barn blir hakket på grunnet bare på grunn av styrke/størrelse.

Anonymkode: 3c86f...6ba

Skrevet

Vås. Den vanligste årsaken til "uønsket oppmerksomhet" er respons på dårlig sosialisering. Har tilgode å oppleve at barn blir hakket på grunnet bare på grunn av styrke/størrelse.

Det er dine ord. Jeg har opplevd det motsatte. Så i min verden og mobbernes verden er min oppfatning riktig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Selvsagt er ikke det "vås"...  @Hr. Aktiv har helt rett - "de har minst ressurser å ta igjen med". Størrelse har ikke så mye å si, men er du fysisk svak, så har man ikke så mye å stille opp med i slike situasjoner, dessverre.

• Liker 1
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Har tilgode å oppleve at barn blir hakket på grunnet bare på grunn av styrke/størrelse.

😮 Hvilken planet er du fra? Dette er sikkert riktig for jenter, men ikke for gutter.

Gutter som er små blir dessverre hakket på og ofte fysisk plaget og. Og dessverre får de ofte problemer med å få kjæreste når de blir voksne. Er det kjipt? Ja. Men er det virkeligheten? Ja.

Anonymkode: 14021...053

• Liker 3
Skrevet

De som mobber finner alltid en grunn for å mobbe. Mest sannsynlig er det fordi han ikke tar igjen eller er lett å plage. 
tøff han opp, og oppmuntre han til å ta igjen. 
uansett har skolen ansvaret her ved å opprette sak, ikke vær kvisam på det. Kjør på!! Gutten din er 9 år og skal blomstre!! Gå i krigen for han om du må

Skrevet

Kan nok være en av grunnene, men hvem vet. Har selv en gutt som er liten for alderen, men aldri hatt problember med mobbing.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...