Tiuren Skrevet 11. september 2021 #1 Skrevet 11. september 2021 (endret) Altså, jobbe mindre og ha mer ferie mens man sitter i parken og drikker billig øl og går på subsidierte konserter er god miljøpolitikk???? Eventuelt røyker en tjall.... Hva kan gå galt? EDIT: skrivefeil i heading MDG/MDG/GDM alt gir like mye mening for meg.. Endret 11. september 2021 av Tiuren 4
Gjest G-string Skrevet 11. september 2021 #2 Skrevet 11. september 2021 MGD er det ett nytt parti klimaparti? Vi har mer enn nok med et klimaekstremt parti.
Gjedda Skrevet 11. september 2021 #3 Skrevet 11. september 2021 Sant, bedre å følge kapitalismen mot avgrunnen 3
prt90 Skrevet 11. september 2021 #4 Skrevet 11. september 2021 Tror jeg hadde klart meg veldig fint med litt mindre ting og mer tid :) 5
heavyheart Skrevet 11. september 2021 #5 Skrevet 11. september 2021 Gjedda skrev (6 minutter siden): Sant, bedre å følge kapitalismen mot avgrunnen Subsidiene må jo komme fra en plass 1
Tiuren Skrevet 11. september 2021 Forfatter #6 Skrevet 11. september 2021 1 hour ago, Gjedda said: Sant, bedre å følge kapitalismen mot avgrunnen Ja det å jobbe mindre og drikke billig utepils (eller røyke jazz tobakk i nye grøntområder), generelt ha det mer chill, vil nok redde velferdsstaten og pensjonskrisen. 4
Pippi Lotta Skrevet 11. september 2021 #7 Skrevet 11. september 2021 heavyheart skrev (1 time siden): Subsidiene må jo komme fra en plass Tiuren skrev (2 minutter siden): Ja det å jobbe mindre og drikke billig utepils (eller røyke jazz tobakk i nye grøntområder), generelt ha det mer chill, vil nok redde velferdsstaten og pensjonskrisen. Poenget er vel at kjøpekraften må ned, men at vi istedenfor mer penger vill få mer tid. 1
Tiuren Skrevet 11. september 2021 Forfatter #8 Skrevet 11. september 2021 2 minutter siden, Pippi Lotta said: Poenget er vel at kjøpekraften må ned, men at vi istedenfor mer penger vill få mer tid. Det er nok essensen ja, men er dette noe MDG velgere ønsker? Sterkt redusert kjøpekraft og samme økonomiske forpliktelser (huslånet forsvinner ikke), og lite muligheter for en pensjon man kan leve av.... 3
AprilLudgate Skrevet 11. september 2021 #9 Skrevet 11. september 2021 Tiuren skrev (8 minutter siden): Ja det å jobbe mindre og drikke billig utepils (eller røyke jazz tobakk i nye grøntområder), generelt ha det mer chill, vil nok redde velferdsstaten og pensjonskrisen. Jeg stemmer ikke MDG, men hvor snakker hun om narkotika? Eller billigere alkohol? 1
Tiuren Skrevet 11. september 2021 Forfatter #10 Skrevet 11. september 2021 (endret) 6 minutter siden, Fløff said: Jeg stemmer ikke MDG, men hvor snakker hun om narkotika? Eller billigere alkohol? Og partiets meninger om "rusreformen" er ikke vanskelig å finne Endret 11. september 2021 av Tiuren
Blitz21 Skrevet 11. september 2021 #11 Skrevet 11. september 2021 Billigere øl på uteservering høres ikke menneskevennlig ut.
Tiuren Skrevet 11. september 2021 Forfatter #12 Skrevet 11. september 2021 Just now, Blitz21 said: Billigere øl på uteservering høres ikke menneskevennlig ut. Jeg elsker godt øl, så de var nær med å kjøpe meg der... 1
Blitz21 Skrevet 11. september 2021 #13 Skrevet 11. september 2021 Tiuren skrev (Akkurat nå): Jeg elsker godt øl, så de var nær med å kjøpe meg der... Billigere øl —> fler folk drar ut —> flere blir drita —> dårligere stemning for alle 1
LeneXCII Skrevet 11. september 2021 #14 Skrevet 11. september 2021 Det er jo helt utrolig at noen kan stemme på et slikt budskap, har virkelig 10% av Oslos befolkning så dårlig økonomisk forståelse.. 😰 3
Blitz21 Skrevet 11. september 2021 #15 Skrevet 11. september 2021 LeneXCII skrev (11 minutter siden): Det er jo helt utrolig at noen kan stemme på et slikt budskap, har virkelig 10% av Oslos befolkning så dårlig økonomisk forståelse.. 😰 10% av Oslo er studenter, kunstere og baristaer. 5
LeneXCII Skrevet 11. september 2021 #16 Skrevet 11. september 2021 Blitz21 skrev (1 minutt siden): 10% av Oslo er studenter, kunstere og baristaer. 👍 Brødhuer 1
Gjest Småbrukmann Skrevet 11. september 2021 #17 Skrevet 11. september 2021 Tiuren skrev (3 timer siden): Altså, jobbe mindre og ha mer ferie mens man sitter i parken og drikker billig øl og går på subsidierte konserter er god miljøpolitikk???? Eventuelt røyker en tjall.... Hva kan gå galt? EDIT: skrivefeil i heading MDG/MDG/GDM alt gir like mye mening for meg.. MDG = Masse Død Gruppering Enklere og mere humane måter å dø på enn og stemme MDG......
Pippi Lotta Skrevet 11. september 2021 #18 Skrevet 11. september 2021 Tiuren skrev (1 time siden): Det er nok essensen ja, men er dette noe MDG velgere ønsker? Sterkt redusert kjøpekraft og samme økonomiske forpliktelser (huslånet forsvinner ikke), og lite muligheter for en pensjon man kan leve av.... Om man tror at den økonomiske veksten vi har i dag ikke er bærekraftig (i og med at industrien vår fører til klimaendringer) så handler det ikke om man ønsker og ta konsekvensene av det. Det handler om vi skal organisere samfunnet på en måtte som tar hensyn til hva som skjer rundt oss, eller om vi skal stikke hode i sanden og latte som om handlingene våre aldri vil få konsekvenser. Lit som corona vaksinen det er vel ingen som har kjempe lyst til å ta den, men mange tror det er bedre og ta den end og ikke "forberede" seg på og bli smitta. Det er ikke alle som stemmer på det de ønsker seg,, mange stemmer på det de tror er mest fornuftig i lengen. 1
Brutex Skrevet 12. september 2021 #19 Skrevet 12. september 2021 10 hours ago, Tiuren said: Det er nok essensen ja, men er dette noe MDG velgere ønsker? Sterkt redusert kjøpekraft og samme økonomiske forpliktelser (huslånet forsvinner ikke), og lite muligheter for en pensjon man kan leve av.... Vi er blant de rikeste og største forbrukerne i hele verden. Vi kan utmerket godt klare oss med å reparere litt mer og kjøpe litt mindre nytt. Man kan utmetket godt leve av en norsk pensjon. Man kan riktig nok ikke dra like mye til Thailand som nordmenn i fullt arbeid med to lønninger men det trenger ingen.
Tiuren Skrevet 12. september 2021 Forfatter #20 Skrevet 12. september 2021 1 hour ago, Brutex said: Vi er blant de rikeste og største forbrukerne i hele verden. Vi kan utmerket godt klare oss med å reparere litt mer og kjøpe litt mindre nytt. Man kan utmetket godt leve av en norsk pensjon. Man kan riktig nok ikke dra like mye til Thailand som nordmenn i fullt arbeid med to lønninger men det trenger ingen. Man kan leve greit for en norsk pensjon, om kostander og pensjon holdes konstant på dagens nivå. Men investerer man pensjonspengene våre i noe som ikke genererer gevinst blir det fort tomt... Og jeg vet ikke hvilket miljø du holder deg i , men jeg kjenner faktisk ingen som mener at det å dra til Thailand er en rettighet eller gjør det regelmessig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå