Gå til innhold

Stiv i ryggen, føler det er tung å puste

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjenner meg skikkelig støl i ryggen, fra midt på ryggen og opp til skuldrene. Tror det er brystryggen de heter. Jeg har den siste uken drevet med litt uvant arbeid, så regner med det er derfor. Men er det normalt at det føles litt tyngre å puste? Jeg er ikke tungpust og peser og sånn, jeg bare føler det er litt tyngre å puste inn.. 

Anonymkode: 26126...a8f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør nok ta en covid test så snart som mulig. 

• Liker 1
Skrevet
Strange Doll skrev (33 minutter siden):

Du bør nok ta en covid test så snart som mulig. 

Har ikke covid:)

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har ikke covid:)

Det vet du ikke uten test.

Anonymkode: ae53c...e3f

Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Jeg kjenner meg skikkelig støl i ryggen, fra midt på ryggen og opp til skuldrene. Tror det er brystryggen de heter. Jeg har den siste uken drevet med litt uvant arbeid, så regner med det er derfor. Men er det normalt at det føles litt tyngre å puste? Jeg er ikke tungpust og peser og sånn, jeg bare føler det er litt tyngre å puste inn.. 

Kan bli slik om man er skikkelig støl i musklene på øvre del av ryggen. Mister litt fleksibilitet. Prøv å varm litt opp og tøy forsiktig, og pust dypt inn. 

Anonymkode: 897c6...5b4

• Liker 1
Skrevet

Er vel normalt å bli støl når man bruker utrente muskler...

Anonymkode: 10a9d...1cb

Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Det vet du ikke uten test.

Anonymkode: ae53c...e3f

Men jeg har tatt test så derfor vet jeg det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Er vel normalt å bli støl når man bruker utrente muskler...

Anonymkode: 10a9d...1cb

Er ikke stølheten jeg lurte på, men om det er vanlig å bli litt tung i pusten samtidig..

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Er ikke stølheten jeg lurte på, men om det er vanlig å bli litt tung i pusten samtidig..

Ja, det er vanlig. Jeg sliter med brystryggen, gjort det de siste årene så jeg har det ofte slik. Nesten som om lungene blir stive men det er jo musklene rundt som er ømme, helt jævlig. 

Alt er ikke covid relatert.:rolleyes:

Anonymkode: 047f1...46c

Skrevet

Det går nerver fra ryggen til fronten. Jeg sliter med stive muskler og låsninger fra nakke til bekken. Er det for stramt melllom skulderbladene, så opplever jeg brekningstrang og problemer med pusten. Sitter det litt lenger ned, så har jeg magesmerter. Da kan jeg trykke lett på magen og kjenne smertene stråle ut i ryggen. Er visst helt normalt i følge kiropraktoren min. 

men om du aldri har opplevd det før, så ville jeg tatt en tur til legen for å utelukke andre ting. Det er mange ting som kan gi pusteproblemer som symptom

• Liker 2
Skrevet

Det kan absolutt gi tung pust. Går til kiropraktor selv pga det, og hun behandler brystet også for å løse opp der samtidig. Det er himmel forskjell etter en time hos henne. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...