AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #1 Skrevet 11. september 2021 Vi sto og ryddet av bordet, så begynte vi å krangle om vi skulle kaste maten som ble igjen av middagen eller ikke, han ble dritsur og sa jeg ikke tåler noen ting og at « jeg trodde du var sterk, men du er jævlig svak». Dette såret meg så mye at nå sitter jeg på rommet for meg selv. Han kommer med så stygge kommentarer og sånn når han blir sint.. han er verdens beste ellers… er det noen som har erfaring med slike situasjoner ? Anonymkode: f6b90...14a 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #2 Skrevet 11. september 2021 Part 2? Anonymkode: 44160...b8a 4
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #3 Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Part 2? Anonymkode: 44160...b8a Jeg orker ikke å skrive så mye. Er bare frustrert. Men kan legge til at han kaller meg dum, og klager over ting jeg skulle gjort feks vasking vær dag. Når han ALDRI gjør noe selv Anonymkode: f6b90...14a
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #4 Skrevet 11. september 2021 Han kommer ikke til å forandre seg. Enten synes du det går greit å ha det sånn både nå og i framtiden og for eventuelle barn som dukker opp. Eller så gjør du det slutt og finner deg en som er likere deg mtp hvordan det er greit å oppføre seg mot noen man er glad i. «Verdens beste ellers» er helt på høyde med «slår bare når han er sint/full»… Anonymkode: e48f0...b13 7
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #5 Skrevet 11. september 2021 Hvorfor er du sammen med en som trykker deg ned og som du krangler med over bittesmå uenigheter? Anonymkode: 80e0b...0d4 6
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #6 Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg orker ikke å skrive så mye. Er bare frustrert. Men kan legge til at han kaller meg dum, og klager over ting jeg skulle gjort feks vasking vær dag. Når han ALDRI gjør noe selv Anonymkode: f6b90...14a Og du går ikke fra han fordi...? Anonymkode: 51e0d...e24 6
wandagirl Skrevet 11. september 2021 #7 Skrevet 11. september 2021 Høres jo trist ut at det skal bli sånn over bagateller. 2
Gjest På druen Skrevet 11. september 2021 #8 Skrevet 11. september 2021 Enten er han en barnslig sutreunge eller så prøver han å kontrollere deg ved å trykke deg ned.
Zooey Skrevet 11. september 2021 #9 Skrevet 11. september 2021 Jeg synes det er et tegn på umodenhet når man ikke klarer å argumentere for sin side i en uenighet, men må ty til hersketeknikk og kalle motparten dum. Sett en tydelig grense med ham, Jeg hadde vært veldig tydelig på at jeg ikke finner meg i å bli snakket slik til. Han får argumentere saklig. 3
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #10 Skrevet 11. september 2021 Slik var eksen min, ble aldri bedre. Best å komme seg unna før han ødelegger deg. Anonymkode: ac221...154 1
Banane Skrevet 11. september 2021 #11 Skrevet 11. september 2021 Huff. Det høres ikke bra ut. Du spør om lignende erfaringer. Det har jeg ikke. Både jeg og mannen er veldig tydelige på hva vi tåler og ikke fra den andre i diskusjoner. Vi har nok en ganske felles forståelse for hva som er greit og ikke. Å snakke slik som du beskriver at din samboer gjør, tenker jeg er fullstendig uakseptabelt. Unnskylder han seg etterpå, eller mener han at han har rett til å kalle deg navn og snakke deg ned? At den som skal være deg nærmest og din beste støtte i livet, trykker deg ned på denne måten (selv om det bare er i sint affekt), tenker jeg at kan bli veldig skadelig over tid. Ville kanskje vurdert å bli i forholdet om han hadde innsett at han oppfører seg som en drittsekk, og Virkelig! gikk inn for å jobbe med seg selv. 1
got2go Skrevet 11. september 2021 #12 Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Han kommer ikke til å forandre seg. Enten synes du det går greit å ha det sånn både nå og i framtiden og for eventuelle barn som dukker opp. Eller så gjør du det slutt og finner deg en som er likere deg mtp hvordan det er greit å oppføre seg mot noen man er glad i. «Verdens beste ellers» er helt på høyde med «slår bare når han er sint/full»… Anonymkode: e48f0...b13 Dette! 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #13 Skrevet 11. september 2021 Ja, desverre erfaring med det. 😭 Var verdens greieste fyr, men om man var uenig så kom han med sinnsykt sårende kommentarer. For han var han kanskje ferdig med krangelen der og da og tenkte ikke mer over det, men for meg ble bare alle de sårende ordene lagret inni meg og etter 2 år klarte jeg ikke mer. Hadde bare bygd seg opp så lenge at jeg følte at dette mennesket kunne umulig elske meg. Er så utrolig glad jeg gjorde det slutt. Aldri møtt noen som snakker sånn til meg igjen og har verdens mest fantastiske samboer i dag. Vi har aldri en gang kranglet. Prøvde å bli venn med eksen igjen etter 8 år, han sa han hadde forandret seg, men tok ikke mange mnd før han begynte å komme med stygge kommentarer igjen. Er 10 år siden, men fortsatt kan jeg ligge våken å tenke på noen av kommentarene han sa til meg 😶 Har ikke spesielt dårlig selvtillit eller er drama queen, bare husker det sååå godt. Fyfaen. Så sykt slemt! Anonymkode: b4426...821 3
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #14 Skrevet 11. september 2021 Har erfaring. Jeg kom meg ikke vekk før jeg ble ødelagt, jeg skjønte ikke at jeg fortjente bedre og hadde ingen andre livet mitt som mente det, heller. Derfor kan jeg si til deg som en fremmed til en annen: Du fortjener bedre. Du er verdt mer. Anonymkode: 1e775...286 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #15 Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi sto og ryddet av bordet, så begynte vi å krangle om vi skulle kaste maten som ble igjen av middagen eller ikke, han ble dritsur og sa jeg ikke tåler noen ting og at « jeg trodde du var sterk, men du er jævlig svak». Dette såret meg så mye at nå sitter jeg på rommet for meg selv. Han kommer med så stygge kommentarer og sånn når han blir sint.. han er verdens beste ellers… er det noen som har erfaring med slike situasjoner ? Anonymkode: f6b90...14a Bare ikke si at dere er hjemmeværende begge to av forskjellige årsaker. Da kommer jeg til å logge av KG for evig og alltid. Anonymkode: a24ea...c21 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #16 Skrevet 11. september 2021 Hva mener du med at han er snill ellers? At dette bare har skjedd et par tre ganger, og at du egentlig synes det var rart at denne snille mannen kunne finne på å si noe slikt? Eller at han er snill annen hver dag? Eller at han er snill 3-4 timer om dagen? Eller at han kun er slem når han er sint, og at det kun skjer 3-4 ganger i uken, eller kun når han drikker, eller når han kommer hjem fra jobb, eller når du har vasket bukser i stedet for bokser shortser? Anonymkode: f2244...03a
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #17 Skrevet 11. september 2021 Men hvorfor kranglet dere om dere skulle spare på rester? Kunne du ikke bare tatt rester i en boks og satt i kjøleskapet uten å spørre? Måtte dere starte en krangel ut av det? Var det virkelig så fryktelig for den ene av dere at restene havnet i kjøleskapet at vedkommende ble sint? Anonymkode: f2244...03a 3
Svartfugl Skrevet 12. september 2021 #18 Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (På 11.9.2021 den 19.14): Vi sto og ryddet av bordet, så begynte vi å krangle om vi skulle kaste maten som ble igjen av middagen eller ikke, han ble dritsur og sa jeg ikke tåler noen ting og at « jeg trodde du var sterk, men du er jævlig svak». Dette såret meg så mye at nå sitter jeg på rommet for meg selv. Han kommer med så stygge kommentarer og sånn når han blir sint.. han er verdens beste ellers… er det noen som har erfaring med slike situasjoner ? Anonymkode: f6b90...14a Det er jo litt spesielt i seg selv at middagsrester utløser en krangel. Det er heller ikke ok å gå til sånne personangrep i en krangel. Krangler dere ofte? 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #19 Skrevet 13. september 2021 Kjæresten min er likedan, men mest når han er full. Det har resultert i at VI nå drikker mindre, fordi HAN ikke tåler alkohol. Men det er jo kjipt å ikke kunne kose seg med venner, uten å være redd for å at han skal klikke.. Han sier helt forferdelige ting, så du skulle tro han hatet meg. Når vi diskuterer, og er edru, går det aldri så langt, men jeg synes han reagerer barnslig og ufint mange ganger. Jeg har sagt fra hver gang at jeg ikke tolererer sånt snakk, og at ja, da får han tåle at jeg reiser meg opp å går midt i raseriet hans. Men tror helt ærlig han aldri vil forandre seg. I de første årene vi var sammen, var jeg også så forelska, så hvis jeg merket noe tegn til at han var sur på meg el. tok jeg det helt innover meg. Og når man er så sensitiv, klarer man ikke forsvare seg selv på en bra måte. Anonymkode: aff12...621
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #20 Skrevet 13. september 2021 Ja, jeg har det dessverre. Det har hjulpet meg å tydelig parkere han. Si at slik kan han ikke snakke til deg. Spør om han selv hører hvor mye dritt som kommer ut av hans munn. Spør hvorfor han snakker til deg så respektløst. Er du generelt for snill mot han? Anonymkode: acbca...fb8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå