AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #1 Skrevet 11. september 2021 Situasjonen: Da huset vårt ble bygget, la utbygger rør fra huset(sikringsskapet), under bakken på egen tomt og under nabotometen (som er en lekeplass for nabolaget), nesten helt bort til et påkoblingspunkt til Internett. Røret stoppet 30 cm fra boksen. Da vi bestilte fiber, trakk telenor nett bort til boksen som lå der og videre inn i huset vårt. De skjøtet altså røret inn til huset med 30 cm. De måtte ikke grave. Vi forsøkte å bestille ny fiber fra AltIBoks. Montøren kom på befaring og påstår at de ikke kan bruke rørene som ligger inn i huset. Fordi Telenor "eier" dem. Løsningen ble å grave de 20 meterene på lekeplassen, ta opp den helt nye terrassen vår for å legge nye rør og borre hull i veggen og trekke ledninger langs veggen inne for å få Internett. Altså, hva i helvete? AltIBoks syns det er en helt grei løsning og mener vi ikke kan avbestille. Nå har vi ventet på svar i 2 uker om vi kan kansellere bestillingen. Er vi urimelig som ikke ønsker dette når det allerede ligger rør direkte inn i sikringsboksen vår?😅 vi kan skjønne de 30 cm som telenor skjøtet for 5 år siden, men resten av rørene er jo lagt lenge før vi fikk noen leverandør 🤷♀️ Anonymkode: e347f...006
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #2 Skrevet 11. september 2021 Dere må jo bare fortelle at det de hevder ikke stemmer. At dere fikk det gjort da huset ble bygget. Anonymkode: 6bf33...124 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå