Gå til innhold

Samboer kjører med ungen vår usikret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Hva kan jeg gjøre da? Treåringen sitter i framsetet på en barnepute. Han er en liten fyr, kun 100 cm. Jeg sa ifra om at skulle de, så ut måtte han sette over setet, men det dret han rett og slett i. Nå har han kjørt, og jeg sitter med en klump i magen.

Dere kan gjerne be meg om å flytte fra fyren, men dette er bare toppen av isfjellet på det jeg mener er dårlig omsorg (kan nevne kosthold, cola, ingen leggetider, mannen er oppfarende og sint) så jeg ser ikke for meg hvordan det skal gå hvis han plutselig skal ha småen alene😭

Anonymkode: 60b44...d20

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du sammen med ham for å unngå at han har barnet alene? 

Anonymkode: b394a...96d

• Liker 13
Skrevet

Ring og anmeld han. Så kan han få en fin bot.

Anonymkode: 00f11...4b5

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er du sammen med ham for å unngå at han har barnet alene? 

Til tider er jeg det ja. Han kan ha gode perioder hvor han er snill og god, men han har et forferdelig temperament og kan si de verste ting. Jeg innrømmer gladelig at en del av meg et sammen med ham for å skjerme barnet vårt.

Men angående bilsetet, så skulle jeg ønske han ble stoppet i kontroll eller noe. Jeg kjenner jeg hater han når han kan utsette ungen for potensiell fare på den måten, etter at jeg har sagt ifra flere ganger. Men jeg kan jo ikke stå over han og passe på til en hver tid, heller.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ring og anmeld han. Så kan han få en fin bot.

Anonymkode: 00f11...4b5

Men da må vel politiet rykke ut? Det holder vel ikke kun med mitt ord? Jeg vet ikke nøyaktig hvor han har kjørt, så kan ikke si til dem at *der og der kjører en person med barnet usikret...

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Til tider er jeg det ja. Han kan ha gode perioder hvor han er snill og god, men han har et forferdelig temperament og kan si de verste ting. Jeg innrømmer gladelig at en del av meg et sammen med ham for å skjerme barnet vårt.

Men angående bilsetet, så skulle jeg ønske han ble stoppet i kontroll eller noe. Jeg kjenner jeg hater han når han kan utsette ungen for potensiell fare på den måten, etter at jeg har sagt ifra flere ganger. Men jeg kan jo ikke stå over han og passe på til en hver tid, heller.

Har du vurdert å undersøke 100% omsorg? 

• Liker 5
Skrevet (endret)

Ring politiet og spør om de har en bil i nærheten som kan ta en sjekk. Fortell dem hvilken bil de kjører, hvordan barnet er sikret og hvor de skal kjøre. Hvis det er eneste måten han kan lære på så må du nesten gjøre det for sikkerheten til barnet ditt. Alternativet er å la han fortsette og risikere at barnet får unødvendig skade ved ett uhell. 

Hvis du ikke vet hvor de skal så må de jo komme kjørende hjemover før eller siden. 

Endret av Queen of the North
Skrivefeil
  • Liker 7
Skrevet

Skikkelig fin fyr der der da. Viktigere for han å IKKE gjøre som du sier enn å sikre ungen sin skikkelig. Det sier mye om han som person. 

Anonymkode: 4c5fe...4e9

• Liker 5
Skrevet

Sånn som jeg har forstått det så må man vel ha en enda mer håpløs barnefar for at det skal gå igjennom. Å gi kidden cola og loff til frokost og kvelds, drite i leggetider og å ha "litt temperament" innimellom tror jeg ikke er nok.. Kanskje det å kjøre usikret er verre, men så skal det jo bevises også..

• Liker 3
Skrevet
Queen of the North skrev (2 minutter siden):

Ring politiet og spør om de har en bil i nærheten som kan ta en sjekk. Fortell dem hvilken bil de kjører, hvordan barnet er sikret og hvor de skal kjøre. Hvis det er eneste måten han kan lære på så må du nesten gjøre det for sikkerheten til barnet ditt. Alternativet er å la han fortsette og risikere at barnet får unødvendig skade ved ett uhell. 

Hvis jeg visste hvor de var skulle jeg definitivt gjort dette. Jeg får vente til neste gang det skjer, og sikre meg at jeg vet hvor de skal da...

Skrevet

Send mld til han og spør hvor han skal. Når du får beskjed på det, skriv at han må komme tilbake og skifte bilsetet over, fordi han utsetter barnet for skade og eventuelt død ved å ha han i fremsetet. Han vil selvfølgelig nekte. Da har du skriftlig bevis på at han har barnet i fremsetet.

Tips politiet når du vet hvor han er å kjører. Legg til for at de tar han på det. Da har du enda mer bevis på dårlig omsorg. 

Film/ta opptak når han er sinna. Samle alt av bevis for hvorfor han er en dårlig skikket omsorgsperson. Når du har nok bevis, ta kontakt med en skilsmisseadvokat og søk for 100% omsorg. 

Anonymkode: 37862...afb

• Liker 6
Skrevet

Hvorfor har dere bilpute i hus? Kast den når han kommer hjem.

Anonymkode: c4c65...b2c

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Send mld til han og spør hvor han skal. Når du får beskjed på det, skriv at han må komme tilbake og skifte bilsetet over, fordi han utsetter barnet for skade og eventuelt død ved å ha han i fremsetet. Han vil selvfølgelig nekte. Da har du skriftlig bevis på at han har barnet i fremsetet.

Tips politiet når du vet hvor han er å kjører. Legg til for at de tar han på det. Da har du enda mer bevis på dårlig omsorg. 

Film/ta opptak når han er sinna. Samle alt av bevis for hvorfor han er en dårlig skikket omsorgsperson. Når du har nok bevis, ta kontakt med en skilsmisseadvokat og søk for 100% omsorg. 

Anonymkode: 37862...afb

Takk for gode tips, dette skal jeg faktisk ta til meg❤

Skrevet

Hvis jeg visste hvor de var skulle jeg definitivt gjort dette. Jeg får vente til neste gang det skjer, og sikre meg at jeg vet hvor de skal da...

Trenger ikke vite hvor han kjører, hvis du varsler politiet og forteller de hvilken bil det er og hvilket registreringsnummer den har så blir de varslet når den dukker opp på de automatiske systemene.

Dette er noe som politiet tar veldig seriøst, et barn kan bli drept av at airbaggen utløses og det skal ikke store smellen til før den løses ut. 

Anonymkode: d77a1...e87

• Liker 6
Skrevet

Hvorfor har dere bilpute i hus? Kast den når han kommer hjem.

Anonymkode: c4c65...b2c

Samboer fikk den av en kompis som ikke trengte den lenger. Kaste den har jeg faktisk ikke tenkt på🤣 Det skal jeg faktisk gjøre!

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Han må jo hjem igjen. Så hvis det finnes en vei han bruker å kjøre for å komme seg hjem så kan de se etter han der. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det skal atskillig mer enn dette til for å frata en far samvær.

Anonymkode: 30f39...1d9

• Liker 1
Skrevet

Kjenner frustrasjonen din. Eksmannen min droppet både pute og sete når han følte at gutten var stor nok, selv om det manglet 15 cm på minstekravet. Han vet at jeg er opptatt av sånt, så mistenker at han gjorde det på trass.

Anonymkode: f76f2...bea

• Liker 4
Skrevet

Ringe politiet

• Liker 1
Skrevet

Han sitter vel helt sikret etter loven, dessverre, så politiet kan du bare glemme. 

Du flytter ifra denne mannen med én gang. Helt hinsides at du i det hele tatt har valgt å få barn med en sånn mann. Har ikke ord, dette er bare ufattelig trist. 

Anonymkode: c762a...39a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...