AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #1 Skrevet 11. september 2021 Jeg må ut av et veldig vanskelig ekteskap. Elsker mannen min men han elsker seg selv og sine behov mest. Og langt ned på lista er jeg og ungene. Notorisk utro og en egen evne til å snakke folk rundt til å gjøre det han vil. Han har en makt over meg. Det skremmer meg veldig. Vet jeg må ut, men føler for å ha mest mulig på plass før jeg går. Noen tips til hva jeg ble ha tenkt over/ordnet/funnet ut av før jeg sier jeg drar. Vet han lyver, truer og er psykisk slem. Takker for tips! Anonymkode: 1792c...467
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #2 Skrevet 11. september 2021 Ringe krisesenter kanskje? Hvis dette er ekte, og ikke trolling, så høres det ut som du burde ut nå. Krisesenter med barna. Anonymkode: 4ca70...ebc 3
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #3 Skrevet 11. september 2021 Snakk med en advokat og sett deg mest mulig inn i lover og regler. Kunnskap er makt. Skilsmisse er ofte dyrt. Det koster å flytte og starte på nytt, og det tar gjerne litt tid før alt er fordelt og avklart. Har du familie eller venner du kan alliere deg med? Egne penger han ikke har tilgang på? Anonymkode: 887fb...bdf 1
AprilLudgate Skrevet 11. september 2021 #4 Skrevet 11. september 2021 Lag budsjett: - Hvordan ser økonomien ut alene - Hva har du råd til å leie/kjøpe - Kan noen hjelpe deg med flytting og være tilstede når du skal dra - Om dere eier bolig sammen: omtrent hva er tilsvarende boliger til salgs for i nabolaget, hvor mye gjeld har dere osv. Her kan banken din gi råd. Bankenes rådgivere er nok vant med din type sotuasjon - og kan si noe om økonomien. Vær ærlig med dem. - Har du foreldre som dere eventuelt kan overnatte i en periode før overtakelse av ny bolig, og gjerne spør direkte om det er mulighet for økonomisk hjelp ved boligkjøp, eller noe mindre. Eventuelt annen type hjelp i overgangen dersom mulig, kanskje barnevakt mens du avslutter forholdet. - Det beste med felles barn er å få han til å flytte og at du beholder bostedsadresse - Du kan gå til rådgivning hos krisesenter (her foregår jo psykisk vold). De kan gi deg en full sjekkliste som er nyttig i din kommune. Du må øve på å lukke ørene for hans innspill og bare kort gjenta det du har bestemt: nå er det over. Ikke gå inn i en diskusjon. Ikke svar på trakasserende utsagn. Bare si han må ut. 1
AprilLudgate Skrevet 11. september 2021 #5 Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ringe krisesenter kanskje? Hvis dette er ekte, og ikke trolling, så høres det ut som du burde ut nå. Krisesenter med barna. Anonymkode: 4ca70...ebc De utsettes ikke for vold, så opphold på krisesenter har hun ikke rett på. 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #6 Skrevet 11. september 2021 Fløff skrev (Akkurat nå): De utsettes ikke for vold, så opphold på krisesenter har hun ikke rett på. Psykisk vold. det er jo værre å komme seg ut av nesten, hvis man ikke oppdager det.. Anonymkode: 4ca70...ebc 2
AprilLudgate Skrevet 11. september 2021 #7 Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Psykisk vold. det er jo værre å komme seg ut av nesten, hvis man ikke oppdager det.. Anonymkode: 4ca70...ebc Hun nevner ikke dette, hun sier hun vet han blir veldig kjip når hun forteller om brudd. Det er ikke systematisk psykisk vold. 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #8 Skrevet 11. september 2021 Sørg for å dele dette med noen du stoler på før du bryter ut, slik at noen har din side av saken før «bråket». Pass på at du har gjent unne alt av dine (og barnas) verdipapirer etc. Sørg for at dine penger er på en konto som er din, og som han ikke har tilgang til. Sørg for at alt av dine sosiale medier er beskyttet av passord han ikke kan. Det samme gjelde nettbank etc. Ta kontakt med familievernkontor allerede nå, og få ev en samtale alene. Som noen her nevner, oppsøk ev krisesenter, om ikke annet så for råd. Det finnes en tråd på kvinneguiden med råd fra andre kvinner som har vært gjennom det du skal, har ikke lest hele, men sikkert gode råd det! Anonymkode: 6bd03...033 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #9 Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg må ut av et veldig vanskelig ekteskap. Elsker mannen min men han elsker seg selv og sine behov mest. Og langt ned på lista er jeg og ungene. Notorisk utro og en egen evne til å snakke folk rundt til å gjøre det han vil. Han har en makt over meg. Det skremmer meg veldig. Vet jeg må ut, men føler for å ha mest mulig på plass før jeg går. Noen tips til hva jeg ble ha tenkt over/ordnet/funnet ut av før jeg sier jeg drar. Vet han lyver, truer og er psykisk slem. Takker for tips! Anonymkode: 1792c...467 Fløff skrev (4 minutter siden): Hun nevner ikke dette, hun sier hun vet han blir veldig kjip når hun forteller om brudd. Det er ikke systematisk psykisk vold. Vi vet ingenting om at dette ikke er systematisk psykisk vold. Det høres ut som om man bør gå ut i fra at det er det. Anonymkode: 6bd03...033 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #10 Skrevet 13. september 2021 AnonymBruker skrev (På 11.9.2021 den 16.19): Vi vet ingenting om at dette ikke er systematisk psykisk vold. Det høres ut som om man bør gå ut i fra at det er det. Anonymkode: 6bd03...033 Ts her. Jeg vet ikke om det er psykisk vold. Jevnt over er han en snill man, med mange gode ideer. I forhold til ungebe elsker han de, men han finner ikke på noe med de, de kan evt bli med han på hans ting om det passer. Og veldig viktig st alt han gjør blir publisert på snapp og ikke minst på Facebook. Men han er bevist på at jeg ikke er på bildene. Og det er ekstremt viktig med liks. Han er godt over 40 år. Mine meninger bryr hsn seg lite om. Var for litt siden en ansatt på jobb jeg synes han tilbrakte for mye tid med og for mye sosial kontakt med på snapp, men han tar ikke hensyn til mine følelser der. Opplever han ofte er snill for egen vinning. At han skal framstå ekstra bra. Han utnytter venner, utnytter at jeg er snill. Har en egen evne til å overtale og snakke rundt når det er noe han vil. Fasaden er viktigere enn at ting er bra. Han har lite empati for andre. Anonymkode: 1792c...467 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå