Gå til innhold

Tvinge barn til å teste seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 4 år er forkjølet. Så tenkte å teste han. I kommunen min så har vi en garasje vi kjører gjennom for å teste oss. 
Helsepersonell tvang sønnen min og dro han nesten ut vinduet. Tvi holdt han selv om jeg sa stopp. Jeg nekter å tvinge barnet mitt slik. 
Sendte inn klage etterpå og testpersonen ringte meg. Hun argumenterte med at det var bedre at hun gjorde det enn at jeg fikk gjøre det selv på sønnen min. Sønnen min skrek og var svært traumatisert. Hun stod å kjeftet på meg og sa jeg ikke fikk sende barnet mitt i barnehagen før hun fikk tatt en skikkelig test. 
Jeg kjørte derfra og skreik. Det var svært ekkelt. 

Vurderer å sende inn klagen til kommunen. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Annie1990 skrev (11 minutter siden):

Sønnen min på 4 år er forkjølet. Så tenkte å teste han. I kommunen min så har vi en garasje vi kjører gjennom for å teste oss. 
Helsepersonell tvang sønnen min og dro han nesten ut vinduet. Tvi holdt han selv om jeg sa stopp. Jeg nekter å tvinge barnet mitt slik. 
Sendte inn klage etterpå og testpersonen ringte meg. Hun argumenterte med at det var bedre at hun gjorde det enn at jeg fikk gjøre det selv på sønnen min. Sønnen min skrek og var svært traumatisert. Hun stod å kjeftet på meg og sa jeg ikke fikk sende barnet mitt i barnehagen før hun fikk tatt en skikkelig test. 

Mine skulle testes på skolen. Dattera mi nektet, da ringte skolen meg. De hadde ikke lov til å holde henne så hvis ikke jeg kunne komme og holde henne måtte hun i karantene. 

Send inn klage!!

• Liker 4
Skrevet
zemer skrev (1 minutt siden):

Mine skulle testes på skolen. Dattera mi nektet, da ringte skolen meg. De hadde ikke lov til å holde henne så hvis ikke jeg kunne komme og holde henne måtte hun i karantene. 

Send inn klage!!

Helt uholdbart synes jeg ja. De kunne ha feks send meg meg en hurtigtest hjem så kunne jeg teste han når han hadde roet seg ned feks 🤷‍♀️

Nå blir han jo mer traumatisert ved legebesøk og slikt framover.. sliter med å gi han tillit. Jeg sa vi var ferdige og sønnen min roet seg ned. Så tok helsepersonell tak i han og tvang test pinne ned halsen hans.. 

Skrevet

Ryddet for brudd på koronarommets retningslinjer.  Lomvi, mod. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg forstår at situasjonen ikke var noe hyggelig. Men en kan heller ikke sy puter under armene på barna, slik at de ikke tåler noen ting. Hva med alle barna som gjennomgår behandlinger som ikke er noe behagelige for dem? Er ikke det også «traumatisernde»? En koronatest er ferdig på noen sekunder. Om noen absolutt ikke vil teste barna sine, så få de holde dem hjemme i karantene da. 

Endret av bluedot
  • Liker 15
Skrevet
bluedot skrev (Akkurat nå):

Jeg forstår at situasjonen ikke var noe hyggelig. Men en kan heller ikke sy puter under armene på barna, slik at de ikke tåler noen ting. Hva med alle barna som gjennomgår behandlinger som ikke er noe behagelige for dem? Er ikke det også «traumatisernde»? En koronatest er ferdig på noen sekunder. Om noen absolut ikke vil test barna sine, så få de holde dem hjemme i karantene da. 

Jeg ønsker å teste barnet mitt, men tvangsmiddel synes jeg ikke noe om. Hadde du likt om noen tviholdt barnet ditt og tvunget han ? Hva gjør man neste gang da når han nekter fordi de utførte tvang mot han sist ? 

• Liker 1
Skrevet
Annie1990 skrev (1 minutt siden):

Jeg ønsker å teste barnet mitt, men tvangsmiddel synes jeg ikke noe om. Hadde du likt om noen tviholdt barnet ditt og tvunget han ? Hva gjør man neste gang da når han nekter fordi de utførte tvang mot han sist ? 

Men dersom barnet ditt blir sykt og må ta blodprøve og han nekter å sitte stille. Skal du droppe blodprøve også da? Noen ting må en rett og slett bare igjennom her i livet.  Jeg forstår at du som mor synes at det er ubehagelig. 

• Liker 12
Skrevet
bluedot skrev (2 minutter siden):

Men dersom barnet ditt blir sykt og må ta blodprøve og han nekter å sitte stille. Skal du droppe blodprøve også da? Noen ting må en rett og slett bare igjennom her i livet.  Jeg forstår at du som mor synes at det er ubehagelig. 

Har tatt blodprøve på sønnen min flere ganger og da har vi møtt på supre sykepleiere og leger som er flinke med barn. Det kan utgjøre en stor forskjell. 

men å tvinge et barn som allerede ikke ønsker å gjennomføre en test gjør bare ting værre. Er en grunn til at voksne mennesker har sprøyteskrekk eller skrekk for å dra til legen/tannlegen. Det kommer av dårlige opplevelser. 

• Liker 3
Skrevet

Du deeskalerer jo ikke situasjonen om du i tillegg hoier og skriker. Du skal nok også se at dette ikke er det store traumet.

Vil du sende klage gjør du det.

• Liker 8
Skrevet
Annie1990 skrev (1 time siden):

Helt uholdbart synes jeg ja. De kunne ha feks send meg meg en hurtigtest hjem så kunne jeg teste han når han hadde roet seg ned feks 🤷‍♀️

Nå blir han jo mer traumatisert ved legebesøk og slikt framover.. sliter med å gi han tillit. Jeg sa vi var ferdige og sønnen min roet seg ned. Så tok helsepersonell tak i han og tvang test pinne ned halsen hans.. 

Ja det er akkurat det. Hadde vært mye bedre med en hurtigtest hjemme. Min datter som er livredd disse testene er forkjøla nå og hjemmetest ble utført uten problemer. 

Kun i nesa og ikke langt inn.

• Liker 1
Skrevet
zemer skrev (Akkurat nå):

Ja det er akkurat det. Hadde vært mye bedre med en hurtigtest hjemme. Min datter som er livredd disse testene er forkjøla nå og hjemmetest ble utført uten problemer. 

Kun i nesa og ikke langt inn.

Legger til at de har ikke lov til å tvinge heller.

• Liker 1
Skrevet

Kunne du ikke bare holdt fast barnet selv? Jeg skjønner ikke hvor foreldre har det fra at helsepersonell har tid til å vente på at barna skal gå med på det selv. Av og til må barna gjennom ting de ikke vil og da må bare foreldre manne seg opp så det blir gjennomført. 

• Liker 8
Skrevet
Annie1990 skrev (17 timer siden):

Dette høres som tatt ut av en skrekkfilm. Hva er det de holder på med?

• Liker 1
Skrevet
Aubree skrev (1 time siden):

Kunne du ikke bare holdt fast barnet selv? Jeg skjønner ikke hvor foreldre har det fra at helsepersonell har tid til å vente på at barna skal gå med på det selv. Av og til må barna gjennom ting de ikke vil og da må bare foreldre manne seg opp så det blir gjennomført. 

Dette har mang en overgriper sagt før. De skal testes for et virus ikke misbrukes.

• Liker 1
Skrevet

Her har de brukt god tid når de har testet mine barn, og selv om de først var redde så fikk vi tatt testen på alle tre uten store problemer. Dette hadde jeg sendt klage på.

Skrevet

Min nektet å la seg teste og slo seg helt vrang. Fikk beskjed om at unger ikke skal tvinges. Ble karantene på han i stedet, men bhg var jo stengt uansett pga smitte. Hadde absolutt sendt klage. 

• Liker 1
Skrevet
OlsenHansen skrev (26 minutter siden):

Dette har mang en overgriper sagt før. De skal testes for et virus ikke misbrukes.

😂 målløs.

Min yngste måtte gjennom 3 covidtester på noen få dager. Eldste måtte ta 2. Vi holdt fast, dro hjem og så en film - alle var fornøyd og ingen var traumatisert. 

• Liker 5
Skrevet
Aubree skrev (14 minutter siden):

😂 målløs.

Min yngste måtte gjennom 3 covidtester på noen få dager. Eldste måtte ta 2. Vi holdt fast, dro hjem og så en film - alle var fornøyd og ingen var traumatisert. 

De måtte ikke. Test er like frivillig som vaksinen.

• Liker 3
Skrevet
zemer skrev (20 timer siden):

Send inn klage!!

Toatalt utenfor emnet, men

Testes på skolen? Hvilket trinn går hun på? Jeg, som lærer, kommer aldri til å teste barn på jobb. Var det lærer eller helsesykepleier som testet? 

Skrevet
Fortauet skrev (7 minutter siden):

Toatalt utenfor emnet, men

Testes på skolen? Hvilket trinn går hun på? Jeg, som lærer, kommer aldri til å teste barn på jobb. Var det lærer eller helsesykepleier som testet? 

Det var test teamet i kommunen. Barna var i karantene pga smittet nærkontakt. Fikk mld om å møte i gymsalen.

• Liker 1
  • Opprett ny...