Gå til innhold

Folk som ikke såper seg inn i svømmehallen - æsj!!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi var i svømmehallen idag, er ganske lenge siden vi har vært der nå og barna koste seg. Jeg passet på at alle vasket seg inn med såpe på hele kroppen før vi gikk ut i badet, de fleste gjorde det, men ikke alle. Hva er greia med det? Jeg fikk lyst til å kommentere det til de, eller si ifra til badevaktene. Slikt irriterer meg, når det er så mange plakater og informasjon om at hele kroppen skal vaskes.

Jeg grøsser faktisk litt når jeg tenker på hvor renslige disse menneskene er og hvor ofte de såper seg inn. Æsj!

Er det innafor å kommentere til de at man skal vaske hele kroppen med såpe før man går ut i bassenget?

Anonymkode: 8e0b7...68d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Er det innafor å kommentere til de at man skal vaske hele kroppen med såpe før man går ut i bassenget?

Er du seriøs nå? 

Anonymkode: 5a7b3...e0a

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er du seriøs nå? 

Virket det som en spøk?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Virket det som en spøk?

Skjønner at du synes det er ekkelt men hvordan skal du greie å få sjekket at alle og enhver har dusjet og vasket seg skikkelig før de hopper uti, skal du stille seg ved bassengkanten å spørre?

Anonymkode: 3b3d8...f4d

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du synes det er ekkelt men hvordan skal du greie å få sjekket at alle og enhver har dusjet og vasket seg skikkelig før de hopper uti, skal du stille seg ved bassengkanten å spørre?

Anonymkode: 3b3d8...f4d

Man ser jo det når man dusjer OG såper seg inn før man går ut i bassenget. Leste du ikke HI? TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Er du seriøs nå? 

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Nei desverre. Du virker hysterisk. 

Jeg tenker folk får gjøre akkurat hva de ønsker å gjøre i sitt eget hjem. I det offentlige rom derimot så følger man de påbud og regler som er. En av de påbudene før man går inn i et offentlig basseng er faktisk å vaske hele kroppen med såpe.

Hva tror du den regelen er for, og hvorfor er ikke den regelen eller påbudet viktig for deg å følge? 

Anonymkode: a4ae3...e55

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha jobbet på svømmehall i en årrekke og sett hva som ligger i filterene så er jeg helt enig med trådstarter!! Det er direkte kvalmt at folk ikke vasker seg før bad i et offentlig basseng! Og det jeg pleier å gjøre er å be badevaktene bli flinkere å påse at folk faktisk vasker seg ved å ta runder i dusj/garderobe. 

Anonymkode: 21c3b...64d

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke innafor å kommentere. Noen velger kanksje å dusje hjemme og tar "skrubben" der av ulike årsaker, så tar de en kort dusj i garderoben.

Er selvfølgelig enig med deg i at alle bør vaske seg nøye, men tenker at det ikke er din jobb å kommentere. Du kan f.eks si det høyt til barna dine:"nå må vi vaske oss nøye med såpe, det må alle for at det ikke skal bli bakterier i bassenget" o.l og håpe at de som ikke vasker seg like godt hører hva du sier og tenker seg litt om.

Anonymkode: 42191...44b

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i at det er så ekkelt som det kan bli, at folk ikke vasker seg skikkelig før de går ut i et svømmebasseng er bare ekkelt. Når det er sagt så hadde ikke jeg gitt beskjed om dette, jeg vet ikke hva de sliter med og alt det der så jeg vil ikke gjøre noe verre for noen. Men jeg er litt av den oppfatning at hvis man sliter sånn med å dusje før man skal i et basseng så kunne man latt være. Er ekkelt for oss som gjør det skikkelig og det er ikke gøy med all den ekstra kloren som blir brukt heller. Spiller ingen rolle for meg om folk har gjort det hjemme før de kommer, det hjelper ikke, man skal gjøre det skikkelig før man går i vannet i svømmehallen.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med alle plakatene som henger rundt om dette, burde det være lov å si noe. Men det fremstår av en eller annen grunn helt ugreit 

Anonymkode: c23e0...721

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi var i svømmehallen idag, er ganske lenge siden vi har vært der nå og barna koste seg. Jeg passet på at alle vasket seg inn med såpe på hele kroppen før vi gikk ut i badet, de fleste gjorde det, men ikke alle. Hva er greia med det? Jeg fikk lyst til å kommentere det til de, eller si ifra til badevaktene. Slikt irriterer meg, når det er så mange plakater og informasjon om at hele kroppen skal vaskes.

Jeg grøsser faktisk litt når jeg tenker på hvor renslige disse menneskene er og hvor ofte de såper seg inn. Æsj!

Jeg dusjer om morningen, kanskje kl.08. Trenger ikke vaske meg med såpe kl.12 i badehallen da.

Anonymkode: d0734...81c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dusjer alltid hjemme rett før så jeg slipper å stå så lenge i fellesdusjen.. føler meg like ren fordé..

Anonymkode: 0bea6...c32

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja si fra. I svømmehallen vår er folk skikkelig flink å vaske seg,  så det lukter nesten ikke klor i svømmehallen. Svømmehallen har informert på  fb at det ikke er godt nok å dusje hjemme før bading. Man skal også dusje uten badeklær for å unngå at såperester og dritt  blir med ut i bassenget. 

Anonymkode: 1ea06...d62

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dusjer om morningen, kanskje kl.08. Trenger ikke vaske meg med såpe kl.12 i badehallen da.

Jo, det gjør du! 

Jeg sier glatt ifra når folk ikke klarer å følge enkle hygiene regler. Klarer man ikke følge dem får man avstå fra å dra i bassenget. Jeg er lite interessert i å bade i andres dritt

Anonymkode: da67f...ca3

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Selvfølgelig tar akkurat din kropp pause fra svetteproduksjon og hudavfall i de fire timene. 🙄 Du tok sikkert ikke på deg deodorant som bør vaskes bort heller. 

Anonymkode: a75d6...69b

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i svømmehallen i Drammen i sommer og ble sjokkert av bekledningen til muslimer der. Det var full bekledning av vanlig bomullsklær, tørre når de kom ut, så tviler på det var dusjet. Jeg synes det var ganske nasty..

Anonymkode: 5ba65...dc2

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jo, det behøver du! Har utfloden din tatt pause i de 4 timene? Ikke noe svette på en varm dag? Du tar ikke på deo eller krem etter dusjen? Ikke noe tørr hud? Ingen promp? Ikke noe støv en varm dag? Pollen?

Men du klarer kanskje å skru av alle kroppslige funksjoner i 4 timer…

Nei, jeg er ikke hysterisk mtp personlig hygiene. Men jeg vil ikke bade i andres skit! Vi er mange, så litt skit fra alle blir brått mye.

Anonymkode: 2c62f...692

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...