Gå til innhold

Middag med lite kalorier

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Alt som har innhold av mye grønnsaker samt protein kilder og litt fett. Laget fra bunn av. 

Tomatsuppe, linsesuppe, Grønnsaksuppe, kylling med grønnsaker, salat med kikerter, Wok etc. 

Anonymkode: 82b3b...753

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønnsakslapskaus med linser 

Gulrot og Søtpotetsuppe med et par riskaker på siden (eller en brødskive. Vet ikke helt hva du mener med lite kalorier)

Grønnsakswok med mest grønnsaker og litt fullkornsnudler (lager saus med sopp soyasaus og krydder)

Ovnsbakt søtpotet med rista kikerter 

Anonymkode: 83bfa...416

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supper er mettende. Og man kan lage tykke, gode supper av å blende masse grønnsaker sammen med en skvett fløte feks. Om du trenger å tygge wok, rotgrønnsaker i form...Tenk 60% + grønnsaker, og kjøtt/fisk mer som garnityr. Samt litt fett er viktig for varig metthetsfølelse. Et halvt kilo med gulrøtter gir bare 140 kcal liksom, men det fyller opp så det holder. 

Anonymkode: 2bd6e...c83

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er lite kalorier? Jeg ble overrasket en gang jeg logget en av mine "sunne middager" i Lifesum. Jeg tror en porsjon klokket inn på mellom 5-600 kal. På den annen side: Er dette mye for en middagsporsjon? 

Retten var en thaiinspirert vegetarisk suppe/gryte med kikerter, diverse grønnsaker og kokosmelk (den dro nok opp) pluss litt ris. 

Hvor mange kalorier bør en middagsporsjon ha for å regnes som "lite"? 

Anonymkode: 3cf95...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo an på hvor mange kalorier du spiser per dag,  men jeg tenker maks. 600. Pleier å ligge rundt 500, mens da jeg slanket meg, ble det ofte litt mindre, ca. 400

Anonymkode: dd0bb...9ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hva du mener med en middag med lite kalorier.

Men min middag i dag inneholdt mellom 400-500kcal.

Brokkoli, champignon, løk, hvitløk, smårettet bacon og fløtesaus - alfredo.

Kan ikke direkte veie opp hvor store mengder smør fra sausen jeg fikk i meg, og målte ikke opp når jeg lagde den, derfor ikke 100% sikker på hvor mange kcal 😅

Men god middag som metter. Man kan ha fløte og smør, selv om man ønsker lite kalorier 😄

Generelt så er det fett og proteiner som metter mest. Fett har en del kalorier, men man spiser gjerne mindre av det enn karbohydrater, da det gir en større metthetsfølelse. 

Anonymkode: 4aef6...101

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wok, supper/lapskaus, retter med magre proteinkilder og grønnsaker.. bedre å begrense mengde karbohydrater og fett tenker jeg og heller ha mye grønnsaker.😊 men er viktig med fett også for metthetsfølelse!

For meg personlig er middagen det viktigste måltidet og det utgjør som regel over 50% over mitt daglige budsjett. Spiser rundt 1800 kcal daglig. 😊

Anonymkode: 5f0db...84a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskeburger (uten brød) med råkostsalat av raspet gulrot og finsnittet kål. Med litt mager kesam til. Mange gode fiskeburgere med typ 86% fisk som kjapt varmes i stekeovnen uten smør eller olje.

Anonymkode: 3cbc3...513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.9.2021 den 20.41):

Hva er lite kalorier? Jeg ble overrasket en gang jeg logget en av mine "sunne middager" i Lifesum. Jeg tror en porsjon klokket inn på mellom 5-600 kal. På den annen side: Er dette mye for en middagsporsjon? 

Retten var en thaiinspirert vegetarisk suppe/gryte med kikerter, diverse grønnsaker og kokosmelk (den dro nok opp) pluss litt ris. 

Jeg pleier å ha middag på 400-600 kcal, men det er fordi jeg spiser 3 måltider om dagen. Spiser man oftere burde kanskje mengden være mindre. Tror Internett regner lavkalori middagsoppskrifter til å være ~400 kcal. 

Anonymkode: 62479...755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.9.2021 den 20.41):

Jeg lager ofte slike retter og bytter da risen ut med couscous eller blomkålris om jeg vil ha ennå færre kalorier :)

Anonymkode: 83bfa...416

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...